مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خبرداد:

پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی  راه دسترسی بندر نوشهر


مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: عملیات اجرایی راه دسترسی بندر نوشهر با تأمین به موقع اعتبارات به پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی رسیده و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در هفته دولت سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.
به گزارش اقتصادسرآمد، سعید کیاکجوری با بیان این‌که بندر نوشهر بزرگترین بنگاه اقتصادی غرب مازندران است،به ایرنا اظهار کرد: طرح راه دسترسی بندر نوشهر مشکل اعتباری ندارد و طبق برنامه زمان‌بندی در حال اجراست. اقدامات دیگری نیز برای افزایش فعالیت و زیرساخت‌های بندر نوشهر در حال انجام است که می‌تواند در اقتصاد منطقه اثرگذار باشد.وی درباره برنامه‌ریزی برای گسترش زیرساخت‌ها و مساحت بندر نوشهر نیز گفت: ۲۰۰ هکتار زمین در منطقه شهرپشت نوشهر برای توسعه سطح در نظر گرفته شد که باید مصوبه لازم برای الحاق به محوطه بندری را دریافت کنیم.مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از برنامه‌ریزی برای ایجاد اسکله مسافربری در بندر نوشهر نیز خبر داد و افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا با همکاری بخش خصوصی و شریک تجاری نسبت به ایجاد اسکله و ترمینال مسافری در بندر نوشهر اقدام کنیم.
کیاکجوری درباره ابطال ۹۲ موافقت اصولی اسکله تفریحی در مازندران از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی مسؤولیتی در زمینه طرح‌های گردشگری ندارد. مسئوولیت صدور مجوز مارینای ساحلی با سازمان بنادر نیست و گردشگری باید در این زمینه برنامه‌ریزی کند. ما متولی صدور این مجوزها نبودیم و در این زمینه اطلاعی نداریم.
وی با اشاره به تصویب طرح منطقه آزاد سه لکه‌ای مازندران و انتخاب بندر نوشهر به عنوان یکی از نقاط این منطقه آزاد نیز گفت: این پروژه در مرحله اجرای کارهای مقدماتی قرار دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران همچنین از افزایش سهم‌ بنادر مازندران از تجارت دریایی ایران طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: سهم بنادر مازندران از تجارت دریایی در بنادر ایرانی دریای خزر از ۱۳ درصد سال قبل به ۱۸ درصد در سال جاری رسیده و در تلاش هستیم که این سهم در سال ۱۴۰۳ افزایش یابد.
پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی  راه دسترسی بندر نوشهر
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه