برگزاری جلسه شورای اداری با محوریت بررسی برنامه های دستگاه های اجرایی کنگاور 


کرمانشاه -  جلسه ای جهت بررسی برنامه های دستگاه های اجرایی برای شهرستان کنگاور در سال ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با حضور فرماندار، نماينده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه، معاون بهره‌برداری و توسعه آب، مجری طرح های آبرسانی روستایی، مدیر امور آبفا شهرستان کنگاور و برخی دیگر از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.
در این جلسه فرماندار شهرستان از شرکت آب و فاضلاب درخواست پیگیری جدی ۴ موضوع را داشت:
۱) بهبود دفع فاضلاب شهری و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان
۲) مشکل کمبود آب و چاره اندیشی در خصوص بحران آب در روستاهای پرتنش
۳) آبرسانی به پروژهای مسکن نهضت ملی
۴)حفاری دو حلقه چاه در مناطق سلیمان آباد و حسن آباد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در پاسخ به اظهارات فرماندار شهرستان کنگاور اذعان داشت: تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان در حال حاضر با ظرفیت حداقلی فعال بوده و طبق اعتبارات، اولویت با تصفیه خانه های در حال ساخت یا نیمه کاره است که در صورت تخصیص اعتبار در لایحه بودجه ۱۴۰۳ یا ۱۴۰۴ وضعیت این تصفیه خانه نیز بهبود خواهد یافت.
وی در خصوص مشکل کمبود آب در برخی از روستاهای تحت پوشش این شهرستان بیان کرد: شهرستان کنگاور در وضعیت بهتری نسبت سایر شهرستان های استان قرار دارد و اگر مشکلاتی نیز در چند مجتمع وجود دارد بدلیل عدم تخصیص اعتبار در سنوات گذشته بوده است.
داودی خاطرنشان کرد: تنش آبی در حوزه روستایی در سه دسته اولویت بندی و پیگیری می شود:
۱) روستاهای که بیشترین جمعیت را داشته و به کمترین زمان و هزینه جهت اجرا نیاز دارند.
۲) روستاهای پرتنش و فاقد آب
۳) روستاهایی که مشکل فرسودگی شبکه داشته و نیاز به اصلاح شبکه دارند.
وی در ادامه افزود: درسال گذشته مشکل کمبود آب روستاهای فش، سلطان آباد، چشمه نوش، ۱۲ آبادی، داربید و چناران و آران کاملاً مرتفع شده و در حال حاضر اولویت با مجتمع عبدالتاجدین و قزوینه است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در مورد شبکه آب مسکن نهضت ملی گفت: با توجه به اینکه املاک مذکور، خود مالک بوده و امکان واگذاری انشعابات بصورت کارگاهی و‌جود ندارد، لذا این پروژه نیازمند اجرای ۱۰ کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع است که هم اکنون در مرحله نقشه برداری بوده و بصورت جدی در حال پیگیری آن هستیم.
داودی در خصوص حفاری چاه نیز عنوان کرد: علیرغم حفاری یک حلقه چاه در سال گذشته و بهسازی یک حلقه چاه دیگر، متأسفانه هر دو چاه به علت رانشی بودن زمین در منطقه علی آباد از مدار بهره برداری خارج شدند که با پیگیری های صورت گرفته و جذب اعتبارات مقرر شد دو حلقه چاه در مناطق سلیمان آباد و حسن آباد که دارای زمین مناسب بوده، حفاری
 شود.
برگزاری جلسه شورای اداری با محوریت بررسی برنامه های دستگاه های اجرایی کنگاور 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه