نفاق رسانه ملی

گروه اقتصاد و جامعه-  همه چیز از یکی برنامه ویژه در شبکه 5  شروع شد که در ان یک مداح الفاظ رکیکی را نسبت به خلفای اهل سنت به کار می برد که این اقدام با واکنش های بسیاری مواجه شده است. این برنامه تذکر و خشم بسیاری از نمایندگان مجلس به خصوص اهل سنت و رییس مجلس را در پی داشت. 
این تذکر برای نخستین بار توسط سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با خبرگزاری فارس ‏رسانه‌ای شد و وی اعلام کرد که این موضوع فقط برای شبکه پنج نیست و در شبکه سه هم متاسفانه چنین مواردی داریم و دوم هم ‏اینکه براساس اطلاعات بنده شخص دکتر علی عسکری نسبت به این موارد تذکر ویژه داده و قرار است در حیطه زمانی مشخص ‏یا این افراد رفتار و سبک زندگی خود را اصلاح کنند و در قاب تلویزیون بمانند یا اینکه تلویزیون در مقام اجرای تلویزیونی عذر ‏آن‌ها را خواهد خواست و ما با این اساس منتظر نتایج اقدامات بعدی سازمان می‌مانیم.‏
علیرضا سلیمی نماینده محلات در تذکری گفت: صدا و سیما در پخش زنده خود دقت لازم را داشته باشد افرادی که دعوت می‌کنند باید عاقل و دور اندیش باشند و مصالح ملی را رعایت کنند. گاهی ادبیات مجریان کوچه و بازاری است و گاهی مسائل اختلاف انگیز مذهبی از آنتن زنده پخش می‌کنند که به مصلحت نیست.
لیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امیرالمومنین (ع) در تذکری شفاهی اظهار داشت: توهین به مقدسات اهل سنت تا چه زمانی قرار است در این کشور انجام شود؟ بی حرمتی به ناموس پیغمبر و صحابه رسول الله (ص) در یک کشور اسلامی کِی قرار است پایان یابد؟
عضو فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس بیان کرد: چرا صداوسیمایی که از پول نفت و بیت المال استفاده می کند، تیشه به ریشه وحدت کشور می زند؟ چرا باید به مقدسات اهل سنت و یک میلیارد و 400 میلیون نفر مسلمان توهین شود؟ همسر پیغمبر مادر مومنان است، چرا صداوسیما به مادر مومنان توهین می کند؟ چرا عده ای به صحابه ای که خدا از آنها اعلام رضایت کرده، بی حرمتی می کنند؟
نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صداوسیما تحت نظر مقام معظم رهبری است و از ایشان تقاضا دارم با صداوسیما و این فرد هتاکی که به مقدسات مسلمین توهین کرده، برخورد کنند، زیرا به حیثیت و امنیت کشور لطمه زده است.
نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس نیز خواستار برخورد ریاست صدا و سیما با فرد هتاک به خلفای راشدین شد.
شهاب نادری در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما گفت: قرار بود صدا و سیما دانشگاه باشد نه مروج ادبیاتی که باعث افتراق و اختلاف می‌شود چنانچه اخیراً در رسانه ملی به خلفای راشدین توهین شده است.
این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این باره اظهار داشت: اهانت به هر کدام از زوجات پیامبر (ص) اهانت به خود پیامبر بوده و زوجات پیامبر محترم هستند و نباید به ایشان توهین صورت گیرد.
علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر با اشاره به عملکرد صدا و سیما اظهار داشت: باید از مسائل اختلاف انگیز بین مذاهبی چه در صدا و سیما و چه باقی رسانه‌ها دوری کرد و دقت لازم در این موضوع صورت گیرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توهین به فرهنگ و ارزش سایر مذاهب «سمّ» است.مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: صدا و سیما باید این گونه اظهارات را پیگیری کند زیرا اختلاف اندازی و توهین به فرهنگ و ارزش‌های مذاهب «سمّ» است.
بعد از تذکر رئیس سازمان صداوسیما به دو شبکه تلویزیونی برای استفاده از سلبریتی‌ها، شبکه پنج سیما مجری برنامه «جشن رمضان» را تغییر داد.پس از تذکر رئیس سازمان صداوسیما به شبکه‌های سه و پنج مبنی بر اصلاح سبک زندگی سلبریتی‌هایی که روی آنتن رسانه ملی فعالیت می‌کنند، با دستور مدیر شبکه پنج سیما اجرای یکی از بازیگرانی که در برنامه جشن رمضان قطعه‌ای نمایشی را اجرا می‌کرد، متوقف شد.
نفاق رسانه ملی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه