هزینه 200 میلیاردی برای مترو بهارستان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع بخش عمومی و داخلی شرکت برای متروی بهارستان هزینه شده است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.
به گزارش اقتصادسرآمد، حبیب الله طاهرخانی پیش از ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۹۰ هزار نفر در شهر جدید بهارستان ساکن هستند و اجرای قطار اصفهان - بهارستان از نیازهای جدی این شهر است، اظهار داشت: بخش تملک، رفع معارض سازی و زیرسازی در پروژه های عمرانی بسیار زمان بر است.
وی افزود: در ارتباط با متروی بهارستان خوشبختانه دو بخش نخست تمام شده و بخش عمده زیرسازی نیز به انجام رسیده و تنها ۲.۸ کیلومتر از آن باقی مانده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: همزمان با فعالیتهای زیربنایی در زمینه روسازی قطار شهری بهارستان  نیز فعالیت‌هایی انجام شده است و ساخت یک ایستگاه دیگر شامل راه آهن اصفهان نیز در این بخش به زودی آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع بخش عمومی و داخلی شرکت برای متروی بهارستان هزینه شده است، ابراز داشت: امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ موضوع مربوط به قطار شهری بهارستان را به سرانجام برسانیم که نقش مهمی در ارتقای جایگاه سکونتی و جذب سرمایه گذار در بهارستان دارد.
طاهرخانی با بیان اینکه در کشورهای دیگر توسعه حمل و نقل عمومی بر توسعه شهری ارجحیت دارد، ابراز داشت: در کل کشور ۱۲۴ کیلومتر مترو از شهرهای جدید به سمت شهرهای مادر در حال انجام است که بهارستان دومین شهر فعال ما در این زمینه است به نوعی که پس از تکمیل متروی هشتگرد تمرکز مجموعه ما متوجه بهارستان خواهد بود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ریل ملی به نتیجه رسیده است، ابراز داشت: در راستای تکمیل متروی بهارستان اصفهان از ریل ملی استفاده می شود که  قرارداد آن نیز امضا شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شهر جدید بهارستان از اصلی ترین شهرها برای تحقق طرح مسکن مهر است، گفت: پس از اتمام مساکن مهر در شهر بهارستان که از اولویت های ما بوده است تحقق گام ملی در زمینه مسکن را بر اساس تاکیدات وزیر و رئیس جمهور دنبال می‌کنیم چراکه ظرفیت جدید برای مسکن در منطقه کلان شهری اصفهان مورد نیاز است.
وی با تاکید بر اینکه  تحول ساختاری در شرکت عمران انجام شده است و در چارت شرکت مادر و شرکت های تابعه حوزه فرهنگی و اجتماعی را ایجاد خواهیم کرد.، ابراز داشت: ما ایجاد زیرساخت های اجتماعی در تمامی شهرهای جدید را دنبال می می کنیم به نوعی که ساخت مجموعه مراکز محلات، مدارس، فرهنگسراها، مجموعه های ورزشی و غیره به عنوان زیرساخت اجتماعی در شهرهای جدید مدنظر ما قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برنامه ریزی رویدادهای اجتماعی و فرهنگی در مجموعه شهرهای جدید در قالب جشن ها برنامه ها در حال انجام است، تاکید کرد: در دهه فجر امسال یک فرهنگسرای فاخر در شهر جدید بهارستان آغاز می شود که در مرحله طراحی و انتخاب پیمانکار است.
هزینه 200 میلیاردی برای مترو بهارستان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه