آيت الله العظمي جوادي آملي خواستارشد؛

تلاش براي تبديل شدن قم به الگوي شهر تراز اسلامي 

قم -مریم یقینی خبرنگاراقتصادسرآمد :آيت الله العظمي جوادي آملي ضمن قدردانی از  اقدامات و تلاش های استاندار قم‌، خواستار تلاش براي تبديل شدن قم به الگوي شهر تراز اسلامي شد و گفت: لازمه ي تحقق اين امر كاهش آسيب هاي اجتماعي است.
 دكتر بهرام سرمست استاندار قم با آيت الله العظمي جوادي آملي ديدار كرد.
آيت الله العظمي جوادي آملي در اين ديدار، ضمن قدردانی از  اقدامات و تلاش های استاندار قم‌، جلوگیری از آسیب پذیری را از اولویت های قم دانست و گفت: خروجی شهر طیب میوه طیب و طاهر است و نبود اختلاس، ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش آسیب ها از میوه های چنين شهري مي باشد.
این مرجع تقلید گفت: اگر شهری داشته باشیم که عاری از اختلاس و دزدی و زندان و سایر آسیب های اجتماعی باشد، به هدف غایی دست یافته ایم.
ايشان ترغیب آموزش و پرورش به ترقی علمی دانش آموزان را از وظایف مسئولان دانست و افزود: اگر در مدارس کار تربیت به درستی انجام شود مشکلاتی همچون اختلاس ها را نخواهیم داشت.
اين مرجع تقليد در ادامه با بیان اینکه نخستین کار پیامبر اکرم در شهر مدینه ایجاد مسجد بود گفت: امروز مساجد باید به مرکز حضور مردم از نسل های مختلف تبدیل شود.
دكتر بهرام سرمست استاندار قم نيز در اين ديدار با اشاره به مصمم بودن دولت برای ساماندهی اطراف حرم کریمه اهل بیت (س) گفت: برای پشتیبانی از اجرای ۸ طرح محدوده ی اطراف حرم مطهر، ۴۸ هکتار از اراضی پردیسان در نظر گرفته شدند.
وی تخصیص اراضی دولتی در کنار عوارضی قم-تهران برای احداث شهرک زائر را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه به دنبال نهایی کردن این طرح هستیم افزود: از استان های دیگر نیز خواسته ایم در این اراضی سرمایه گذاری کرده و اقدام به احداث زائرسرا نمایند.
استاندار قم در ادامه با اشاره به برنامه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت یک هفته در میان گفت: هدف اصلی مدیریت استان حفظ ظرفیت اشتغال، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و توسعه اشتغال در استان قم بوده است که توفیقات خوبی داشته ایم.
وی به برگزاری ۲۱ جلسه رونق تولید در ۶ ماهه ی نخست سال جاري اشاره کرد و با بیان اینکه بيش از 300 مصوبه در اين جلسات داشته ایم گفت: ۵۱ درصد از مصوبات اجرایی شده اند.
سرمست با بیان اینکه تولیدکنندگان موفق برای مدیریت استان در اولویت حمایت هستند بیان کرد: به ۵۱ واحد جدید پروانه بهره برداری ارائه شده و ۵۳ فقره توسعه واحدهای موجود را داشته ایم.
وی با اشاره به در دستور کار بودن تدوین سند توسعه اقتصادی استان گفت: ۸۱ فرصت سرمایه گذاری آماده شده است که در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان قم در سال جاري به دنبال جذب بخش خصوصی برای اجرای آنها خواهیم بود.
تلاش براي تبديل شدن قم به الگوي شهر تراز اسلامي 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه