همزمان با گرامیداشت روز روستا صورت می گیرد

  افتتاح ۱۰۶ پروژه  روستایی   در استان قزوین

قزوین - مریم نقدی- خبرنگاراقتصادسرآمد : مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین گفت: برنامه هایی پیش بینی شده که در این ایام ۱۰۶ پروژه با ۲۴۱ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود و در کنار آن برگزاری دومین جشنواره عکس روستا زندگی، با موضوع طبیعت، معماری، آداب و رسوم، تولیدات صنایع روستایی، اجرا می شود.  
اکرم نجفی به مناسبت روز روستا  طی مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۶ روستای نمونه گردشگری در استان  قزوین داریم و ۱۰۰ روستا نیز ظرفیت و استعداد نمونه شدن را دارد که امسال دو روستای تاکند و پرچکوه دارای سهم اعتباری شده تا ظرفیت های گردشگری آن شکوفا شود.
مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین گفت: با کمک دولت نگاه ویژه ای به عمران و توسعه روستاها صورت گرفته و با اختصاص تسهیلات اشتغال برای روستاها نیز کارهای خوبی شده است. 
نجفی تصریح کرد: ۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش های مختلف روستایی استان اختصاص یافته که در این میان ۱۴۵ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، ۲۰ میلیارد تومان برای بخش صنعت، ۱۱ میلیارد تومان برای گردشگری، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای بخش ارتباطات و ۱۷۰ میلیون در بخش جوانان اختصاص یافته که بیش از ۶۰ درصد تسهیلات روستایی در بخش کشاورزی هزینه شده است.
مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین بیان کرد: راه اندازی ۲۰ پایگاه اتش نشانی، ۱۳۰ خانه ورزش روستایی، ۲۷ خانه هلال احمر، برای توسعه و عمران روستایی صورت گرفته است.
مدیرکل روستایی استانداری قزوین بیان کرد: از محل درآمد دهیاری ها ۹ طرح با ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در روستاها اجرا شده است.
 وی اظهارداشت : پسماندهای روستایی ۱۰ بخش به سایت محمدآباد منتقل می شود و احداث جایگاه مشترک و انتقال زباله های روستایی چند منطقه در دستور کار قرار گرفته و مدیریت پسماند الموت در دست مطالعه و اجرای علمی است.
وی بیان کرد: در سال آینده مطاله مدیریت و انتقال پسماند روستاهای شهرستان آوج، طارم و کوهین نیز در دستور قرار خواهد گرفت.
نجفی در ادامه گفت: با اقدامات انجام شده و بر اساس آمار سال های گذشته روند مهاجرت از روستاها در استان قزوین متوقف شده است.
نجفی  از دیگر برنامه های  مورد اجرادراین هفته را حضور در میز خدمت در نماز جمعه، همایش روز ملی روستا در خراسان جنوبی و افتتاح همزمان یک طرح ورزشی در ابراهیم آباد بویین زهرا از طریق ویدئو کنفرانس،  نام برد و اظهار داشت : رسانه ها در شناسایی مشکلات روستاییان و انعکا س آن برای رسیدگی و حل مسائل نقش مهمی دارند و امیدواریم در تداوم این مسیر ما را همراهی کنند.
علی فرخزاد  نیز اظهارداشت: در استان قزوین ۸۲۴ روستا داریم که ۶۳۰ روستا دارای دهیاری است.
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت:  یکی از طرح های بزرگ در استان گازرسانی به روستاهاست که در حال حاضر ۲۷۸ روستا اشتراک گاز دارند و ۸۵ درصد روستاییان از این تسهیلات برخوردارند.
معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در استان بیش از ۵۱۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که ۵۱ درصد آن آسفالت شده و ۳۱ درصد آن خاکی و ۱۲ درصد شوسه است و عمر متوسط آسفالت راهها نیز حدود ۲۰ سال است که برای روکش آسفالت راههای خاکی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز داریم.
فرخزاد اظهارداشت: ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب بهداشتی برخوردارند.

  افتتاح ۱۰۶ پروژه  روستایی   در استان قزوین
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه