استفاده از روش های  نوین در حوزه  فن آوری اطلاعات نیروگاه شهید رجایی قزوین




قزوین -مریم نقدی -خبرنگارسرآمد  : حوزه جدید فن آوری اطلاعات، در بخش های مربوط به برنامه ریزی منابع انسانی، اتوماسیون صنعتی و امنیت سایبری نیروگاه شهید رجایی استفاده می شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، ضرورت کاهش خطاهای انسانی و تسریع در برنامه ریزی ها برای انجام فعالیت های مرتبط با حوزه های تعمیرات، بهره برداری، منابع انسانی و امنیت سایبری، موجب پیاده سازی طرح های منطبق با روش های نوین در حوزه  فن آوری  اطلاعات نیروگاه شده است.
بنا به این گزارش، سیستم برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) به عنوان یک ابزار تجمیع کننده اطلاعات که گستره وسیعی از فعالیت های مختلف مربوط به حوزه های برنامه ریزی، انبار، بازرگانی، مالی و پشتیبانی، منابع انسانی و ... را به هم پیوسته و نظام گردش اطلاعات یکپارچه ای ایجاد می کند، با هدف کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، از سال 1388 در نیروگاه، پیاده سازی شده و تمامی فرآیند های سازمانی از سوی کارکنان، قابل دستیابی است. این گزارش می افزاید، دریافت اطلاعات صحیح از عملکرد تجهیزات واحدهای سیزده گانه برای فراهم آوردن زمینه بهره برداری مناسب، ایده ی استفاده از سیستم اتوماسیون صنعتی(HMI) را مطرح ساخت. به طوری که هم اکنون با بکارگیری این سیستم در نیروگاه بخار، اطلاعات جامعی از عملکرد لحظه ای تجهیزات واحدها در اختیار گروه CM و یا معاونت تعمیرات قرار می گیرد تا با تکیه بر اطلاعات بدون دستکاری(عدم دخالت انسانی)، مدیریت صحیحی بر فرآیند تعمیرات پیشگیرانه، اعمال شود. پایداری امنیت در سامانه های صنعتی، سومین حوزه ای است که سعی شده است با استفاده از فناوری های نوین و گردش اطلاعات حاصل از آن، به ویژه در این برهه از زمان، فراهم شود. در ادامه گزارش آمده است، اهمیت پایداری امنیت صنعتی در نیروگاه موجب تسریع در پیاده سازی سیستمی برای تامین این نیاز اساسی شد؛ به طوری که پس از بررسی های مختلف و با بهره گیری از دانش فنی و ظرفیت متخصصان داخلی، اولین سیستم ثبت کننده وقایع PLC و نرم افزارهای صنعتی(IDS) در نیروگاه، نصب و راه اندازی شده است. این گزارش در پایان می افزاید، نصب سیستم های 3 گانه فوق در این شرکت، برای گردش اطلاعات درحوزه های منابع انسانی و صنعتی نیروگاه، گامی در جهت کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری است که با ورود فناوری های تازه، این سیستم ها منطبق بر فناوری های نوین(دیتا ماینینگ و هوش مصنوعی )، بروز رسانی خواهد شد.
استفاده از روش های  نوین در حوزه  فن آوری اطلاعات نیروگاه شهید رجایی قزوین
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه