ارسال 183 اثر به جشنواره بین المللی پویانمایی ایران - بوشهر 

بوشهر-سهیلا کرم پورنیا -خبرنگار اقتصاد سرآمد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۸۳ اثر از ۴۸ کشور جهان به جشنواره بین المللی پویانمایی ایران بوشهر ارسال شده است.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، فاطمه کرمپور در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران بوشهری بیان کرد: این جشنواره بین المللی در اسفندماه سال جاری در بوشهر برگزار خواهد شد که پس از انتشار فراخوان تا این لحظه ۱۸۳ اثر از ۴۸ کشور به دبیرخانه ارسال‌شده است.
وی ادامه داد: با توجه به بین المللی بودن جشنواره امید است آثار بیشتری تا پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ارسال شود.
کرمپور عنوان کرد: همزمان با هفته وحدت و بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی «۲۲تا ۳۰ آبانماه ویژه برنامه های شاخص  در این استان برگزار می‌شود.
وی توضیح داد: در این هفته طرح‌های توسعه کتاب‌خوانی و طرح پایتخت کتاب با هدف افزایش استفاده از کتاب اجرایی می‌شود.
کرم‌پور ادامه داد: در هفته کتاب به صورت نمادین برنامه‌هایی اجرا می شود تا این برنامه‎ها تلنگری به جامعه هدف برای  نگاه بهتر به کتاب و کتاب‌خوانی باشد.
وی عنوان کرد: نواختن زنگ کتاب و مطالعه، دیدار با ناشران، پیاده‌روی، کارگاه نمایشنامه‌نویسی، کارگاه نویسندگی خلاق، اجرای شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی، نشست نقد و بررسی و
رونمایی از کتاب، برنامه مدرسه کتاب محور، دانش‌آموز کتاب‌خوان، ویژه برنامه‌های هفته‌کتاب ویژه نابینایان، ایستگاه نقاشی و نشست ویژه کتاب ملل از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان بوشهر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت:  بوشهر از استان‌های برتر در حوزه باشگاه‌های کتاب‌خوانی است و در این زمینه تلاش شده تا توازن در برنامه‌های ترویج فرهنگ کتاب در نقاط مختلف استان بوشهر اجرایی شود.
وی افزود: استان بوشهر  از فصل پنج فرهنگی برای کمک به فعالیت‌های هنری بی‌بهره بوده است که این راستا تلاش می‌شود با رایزنی از طریق سازمان برنامه و بودجه راهی برای تحقق این مهم فراهم شود.
کرمپورر یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال اعتبارات فرهنگی استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک سوم کاهش پیدا کرده و این باعث شده تا برای اجرا برنامه‌‎ها محدودیت‌های مالی فراوانی داشته باشیم.
ارسال 183 اثر به جشنواره بین المللی پویانمایی ایران - بوشهر 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه