اجرای تعميرات اساسي مجتمع بنزين سازي شركت پالايش نفت اصفهان

اصفهان-سمیه کربلایی-
خبرنگاراقتصادسرآمد : به منظور تعمیرات اساسی، انجام عملیات قطع خوراک سه واحدNHTو CCR و ISOMERZATION مجتمع بنزين سازي شرکت پالايش نفت اصفهان ، از روز پنج شنبه ۹ آبان ماه آغاز و در تاريخ ۱۲ آبان ماه، به اداره نگهداري وتعميرات اين شرکت تحويل داده شد.
مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالايش نفت اصفهان با بيان اينکه براي نخستين بار است که  مجتمع بنزين سازي پالايشگاه، به طور كامل تعميرات اساسي مي شود، به اهميت خاص  اين دوره از تعميرات اساسي اشاره كرد و اظهار داشت: ارتفاع تجهيزات،گستردگي و تنوع تجهيزات، حساسيت عملياتي واحد و محدوديت فضاي كاري در بخش حمل  ونقل تجهيزات،   كار را ويژه تر از تعميرات اساسي  ديگر واحدهاي عملياتي نموده است.
علیرضا قزوینی زاده  افزود: بر اساس پيش بيني ها  تعميرات اساسي اين واحدها ، ۲۲شبانه روز  طول خواهد کشيد،  اما سعي ما بر اين است که با استفاده از تمام امکانات نيروي انساني و تجهيزات،  اين مدت زمان را كاهش دهيم.
وی با اشاره به اینکه   انجام این تعميرات  توسط۱۵۰۰ نفر از کارکنان  پالايشگاه  ونيروهاي پيمانكاري مجرب  انجام مي گردد،  اظهار داشت:   شركت پالايش نفت اصفهان ۱۸   واحد عملياتي دارد كه تعميرات اساسي هر يك از اين واحدها، بر اساس برنامه زمانبندي، به صورت جداگانه و يا همزمان انجام مي‌شود. گفتنی است مجتمع بنزین سازی شرکت پالايش نفت اصفهان  در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ با حضور معاون رئيس جمهور به بهره برداري رسيد؛  اين در حالي بود که دشمن با تحريم ها  سعي داشت تلاش شبانه روزي متخصصان کشور عزيزمان ايران را  خدشه دار كند .  ساخت شرکت پالایش نفت  اصفهان پیش از انقلاب آغاز و پس از انقلاب راه‌اندازی شد. ظرفيت اوليه اين پالايشگاه ۲۰۰ هزار بشکه در روز است که سال‌هاي پس از جنگ ظرفيت آن افزايش يافت و حتي به ۳۸۵ هزار بشكه در روز نيز رسيد.    هم‌اكنون ظرفيت تثبيت شده پالايشگاه اصفهان روزانه ۳۷۵ هزار بشكه نفت خام است و حدود ۲۲ درصد از بنزين مورد نياز كشور را تامين مي‌كند
اجرای  تعميرات اساسي مجتمع بنزين سازي شركت پالايش نفت اصفهان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه