لزوم تشکیل مجموعه ای ویژه برای کاهش اثر تحریم

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: ما باید یک مجموعه ای را برای رفع یا کاهش اثرات نامطلوب تحریم ها داشته باشیم؛ کاهش اثر تحریم ها می تواند به آرامش مردم کمک کند.
به گزارش اقتصادسرامد به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی با اشاره به لزوم تشکیل ستاد جنگ اقتصادی در مقابل تحریم های ضدایرانی گفت: اعتقاد دارم که آنطور که باید و شاید در مورد جنگ اقتصادی خوب نتوانستیم گارد جنگی و دفاعی بگیریم.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: درست است که به مردم فشار روانی وارد نشود؛ اما وقتی آمریکا و دشمن مقابل ما در خزانه داری ستاد تشکیل می‌دهد و گروه مقابله با ایران ایجاد می کند و نیروهایی را از مراکز مختلف حدود ۱۷۰ نفر جمع می کند اندیشکده تشکیل می دهد که امور ایران را لحظه به لحظه مطالعه و رصد کنند و این اطلاعات را به ترامپ  انتقال دهند، این یک جنگ واقعی است و تنها مدل آن تغییر کرده است.
عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید براینکه باید باور داشته باشیم که دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی را آغاز کرده است،مطرح کرد:در مقابله با جنگ اقتصادی نمی خواهیم بگوییم که در کشور هیچ کاری انجام نشده، اما می‌خواهم بگویم که هرکس هرکاری تشخیص داده انجام داده است و منسجم و همگن نبود و فرماندهی هم واحد نداشته است.
وی ادامه داد: به شکل باید و شاید وزارت اقتصاد که هدف اصلی این جنگ است، برنامه ریزی ویژه ندارد و سایر وزارت خانه ها هم به صورت عادی کارشان را انجام می دهند و هدف گذاری مشخصی نداشته اند.
جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه پذیرفتن یا نپذیرفتن FATF  در ارتباط بین ایران با کشورها و در مبادلات مالی و اقتصادی کشور تاثیرگذار است، مطرح کرد: البته اینکه مردم زیر فشار روانی نباشند، خوب است؛ اما نباید نسبت به این جنگ واقعی بی تفاوت بود.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها درباره ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی هشدار داده اند، ادامه داد:قطعاً اینکه بعضی جاها ضربه خوردیم و خزانه خالی شد و با یک تغییر دلار مشکلات اقتصادی بوجود آمد؛ نشان دهنده این بود که ما آمادگی نداشتیم. علی رغم این که سیستم اطلاعاتی ما می تواند هشدارهای لازم را برای تحریم های بعدی بدهد؛ ما آمادگی لازم را نداریم و در مورد این اقدامات منفعل عمل می‌کنیم.
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید براین که آمریکایی ها در دوره جدید تحریم ها تنگناها را بیش‌تر کرده‌اند، خاطرنشان کرد: هر فنی در کُشتی بَدَلی دارد، ما مجموعه واحدی که در یک ستاد و قرارگاه جمع شده و با تشکیل یک ستاد و قرارگاه بیایند و بگویند در قبال برخی اقدامات و تحریم‌ها ؛ باید این کارها را انجام دهیم،نداریم و این اقدامات ما برنامه ریزی شده نیست.
لزوم تشکیل مجموعه ای ویژه  برای کاهش اثر تحریم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه