واکنش بهارستانی ها به گزانی بنزین در گزارش «اقتصادسرآمد»؛

دو فوریتیِ قوز بنزین

گروه سیاسی- بر اساس مفاد این طرح دو فوریتی هرگونه افزایش قیمت بنزین در حد تورم و آن هم در سال‌های آتی و با نظر مجلس اعمال خواهد شد. یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از طرح دوفوریتی مجلس برای توقف افزایش قیمت بنزین خبر داد.علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: جمعی از نمایندگان در حال تهیه یک طرح دو فوریتی هستند که قیمت بنزین به قبل از روز ۲۴ آبان ماه برگردد.وی افزود: بر اساس مفاد این طرح دو فوریتی هرگونه افزایش قیمت بنزین در حد تورم و آن هم در سال‌های آتی و با نظر مجلس اعمال خواهد شد.به گفته یوسف‌نژاد، این طرح که از سوی اعضای فراکسیون امید پیگیری می‌شود، فردا (یکشنبه) به هیات رئیسه مجلس ارائه خواهد شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، در این خصوص، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود نوشت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت هیچگونه دخالت و حتی اطلاعی از این اقدام غافلگیرانه دولت نداشته اند. این اقدام در مجموع اقدام غلطی است. در اولین ساعات شروع کار مجلس در روز یکشنبه بنده و تعداد قابل توجهی از نمایندگان ملت که تلفنی موافقت آنان را گرفته ام، با ‏‏ارائه یک طرح دو فوریتی خواستار توقف و لغو اقدام دولت در افزایش قیمت بنزین خواهیم شد.‏
ذوالنور گفته است: در اولین ساعات شروع کار مجلس در روز یکشنبه بنده و تعداد قابل توجهی از نمایندگان ملت که تلفنی موافقت آنان را گرفته ام، با ارائه یک طرح دو فوریتی خواستار توقف و لغو اقدام دولت در افزایش قیمت بنزین خواهیم شد.
یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز از درخواست جمعی از نمایندگان برای برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی افزایش قیمت بنزین خبر داد.
نماینده شبستر هم گفت: امضاء رئیس مجلس برای افزایش قیمت بنزین بدون در نظر گرفتن نمایندگان بود.معصومه آقاپور درباره افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: متاسفانه یک سیاست شتاب‌زده اتفاق افتاد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون چندین بار تصمیم به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین داشتند که ما نمایندگان مجلس بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی با آن مخالفت کردیم. تاکنون سه سناریو مطرح شده که با مخالفت نمایندگان مواجه شده بود. باید گفت: با این تصمیمی که گرفته شد اقتصاد ایران که نفس نفس می‌زند از نفس خواهد افتاد.
نماینده شبستر درباره این که مصوبه با امضاء سران سه قوا تصویب شده است و رئیس مجلس هم آن را امضاء کرده است، گفت: بله امضاء رئیس مجلس بدون در نظر گرفتن نظر نمایندگان صورت گرفته است.
از سوی دیگر، جلال میرزایی، نمایند مجلس نیز درباره افزایش قیمت بنزین و اینکه آیا سهمیه‌بندی باتوجه به شرایط کشور اتخاذ شده است، گفت: کشور این روز‌ها در شرایط خاصی قرار دارد سران سه قوا هم با رصد همین شرایط موجود تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفتند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افزایش قیمت و سهمیه‌بندی صرفا برای بحث تامین کسری بودجه نیست؛ چرا که بخشی از این درآمد صرف خانواده‌های نیازمند خواهد شد تا از لحاظ معیشتی و گذران زندگی فشار کمتری را تحمل کنند. تمامی جوانب برای افزایش قیمت در نظر گرفته شده است، چه بسا اگر این تصمیم گرفته نمی‌شد شاید دولت مجبور می‌شد برای تامین بخشی از هزینه‌ها پول بدون پشتوانه به چاپ برساند که این اتفاق آثار تورمی بسیاری را به همراه خواهد داشت.
میرزایی عنوان کرد: برای اولین بار در یک اجماع سران سه قوه رأی به یک مسئله دادند و آن افزایش و سهمیه‌بندی بنزین بود.
وی در پاسخ به این سوال که شاید گروه ضدانقلاب و برخی از جریان‌ها بخواهند از این جریان بهره ببرند و مانند اتفاقی که در گذشته افتاده است، از افکار عمومی سوءاستفاده کنند، گفت: هرگونه ناامنی و بی‌ثباتی آثار و تبعاتش روی معیشت شهروندان تاثیرگذار است، کشور هم راه‌های مختلفی پیش رو نداشت که بتواند از محل آن‌ها کسری بودجه را تامین کند. انتظار است دولت سبد حمایتی را که وعده داده است اجرایی کند، زیرا این امر روی اعتماد شهروندان و آرامش جامعه تاثیرگذار است.
نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عده‌ای دولت را فقط مسئول افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین می‌دانند، اظهار کرد: جبهه‌گیری در برابر دولت درست نیست، ما در مجلس هستیم و می‌دانیم افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین تصمیم سران سه قوه است و خلاف این هم اعلام نشده، بنابراین لازم است که سخنگوی شورای عالی اقتصادی در این موضوع موضع درستی بگیرد.
دو فوریتیِ قوز بنزین
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه