حوزه دارو در خط مقدم مقابله با تحریم ها

محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری سومین یادواره ایثارگران و شهدای حوزه دارویی کشور، ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت:این شهادت ها باعث حفظ وحدت و آرمان گرایی نسل جوان کشور خواهد شد.
به گزارش اقتصادسرامد، وی تصریح کرد: با توجه به تلاقی مراسم تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی و یادواره شهدای دارویی در راستای برگزاری هرچه باشکوتر این مراسم پاسداشت به ۳۰ دی ماه سالجاری موکول شد.
وی با اشاره به نقش ایثارگران و شهدای حوزه دارویی کشور در دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس حوزه دارویی کشور خدمات ارزنده‌ای تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
شانه ساز افزود: در آن سال‌ها به لحاظ صنعت داروسازی کشور در شرایط سختی به سر می‌برد و باعث شد در همان سال‌ها از تهدیدات به عنوان فرصت استفاده کنیم و موفق شدیم طرح ژنریک را در کشور راه اندازی کنیم.
رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: صنعت داروسازی کشور در آن سال‌ها جهش عمده‌ای پیدا کرد و توانستیم با توسعه دانشکده‌های داروسازی، گام‌های مهمی در مسیر پیشرفت صنعت داروسازی کشور برداریم.وی افزود: نتیجه و حاصل مجاهدت‌ها در سال‌های دفاع مقدس، تقدیم شهدا و جانبازانی از حوزه دارویی کشور بود.
شانه ساز ادامه داد: الان هم در تحریم‌ها، حوزه دارویی کشور در خط مقدم قرار دارد و هر جا که دشمن بخواهد کوچک‌ترین آسیبی به سلامت مردم ما بزند، صنعت داروسازی پیشقدم شده و از توانمندی‌های خود برای کاستن از فشارهای دشمنان بکاهد.
وی افزود: البته انتظار می‌رود نهادهای بین المللی در این شرایط سکوت نکنند.
رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به پیشرفت‌های دارویی کشور در این سال‌ها، گفت: صنعت داروسازی کشور در چنین شرایطی توانسته بیش از ۹۷ درصد نیاز داخلی را تأمین کند.رئیس سازمان غذا و دارو در ادانه این نشست گفت: با وجود مشکلات تحریم، مواد اولیه دارویی برای 6 ماه تا یکسال و داروهای خارجی ساخته شده برای حداقل سه تا 6 ماه در انبارها موجود است.
شانه ساز افزود: دشمن با هر ابزاری که توانسته روز به روز حلقه محاصره را تنگ تر کرده و علاوه بر ممانعت از مراودات مالی به طور مشخص از شرکت های دارویی کشورها می خواهد که به ایران دارو ندهند اما با مدیریت قرارگاه دارویی در وزارت بهداشت، کمبود نگران کننده ای در حوزه دارو ندلریم و به جز استثنائاتی که وجود دارد کمبودهای دارویی از مدت مشابه سالهای قبل کمتر است.ِ
وی ادامه داد: ایجاد قرارگاه دارویی با تدبیر دکتر نمکی وزیر بهداشت، از تجربیات دوران دفاع مقدس بود و باعث شد استقلال سازمان غذا و دارو و حوزه اختیارات آن به مراتب بیشتر شود.رییس سازمان غذا و دارو گفت: نباید با خبررسانی های نادرست در مردم برای داروهای خارجی توقعات غیر واقعی ایجاد کرد. این نوع خبر رسانی ها در خدمت خواست دشمن است.
حوزه دارو در خط مقدم مقابله  با تحریم ها
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه