گزارش ا«قتصادسرآمد» از مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در زادگاهش

وداع آخر

گروه سیاسی- در نخستین ساعات بامداد دیروز  ۱۷ دیماه پیکر مطهر شهیدان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مدیران وارد فرودگاه کرمان شد. پیکر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری با شعار «حسین آرام جانم، روح و روانم» و «صلی علی محمد یاور رهبر آمد» و در میان غم و اندوه مردم دیار کریمان وارد میدان آزادی کرمان شد. از ساعات اولیه صبح دیروز حضور مردم در میدان آزادی کرمان (آغاز مراسم تشییع) و مسیرهای منتهی به گلزار شهدا جالب توجه بود.
به گزارش اقتصادسرآمد، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به همراه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسین سیمایی صراف دبیر هیئت دولت و پیروز حناچی شهردار تهران نیز دقایقی پیش برای حضور در مراسم تشییع شهدای بامداد جمعه ۱۳ دیماه وارد فرودگاه بین المللی کرمان شدند.
روز گذشته متسفانه در جریان مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سردار حاج قامس سلیمانی به دلیل ازدحام جمعیت برخی از شهروندان کرمانی دچار حادثه شدند. به گفته رییس اروژانس کشور  در این مراسم 40 نفر کشته و 213 نفر هم مصدو شدند.در همین رابطه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر فدائی استاندار کرمان در دفتر استانداری کرمان با یکدیگر دیدار کردند و طرفین با تجلیل از رشادت های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر رسیدگی به امور آسیب دیدگان حادثه تاکید کردند.
علیرضا ربیعی سخنگوی دولت دقایقی پیش در توییتی با تسلیت دولت به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان نوشت «حادثه تاسف انگیز جان باختن جمعی از مشایعت کنندگان سردار شهید قاسم سلیمانی را به خانواده این عزیزان و مردم قدرشناس کرمان تسلیت می گویم/ در همین حادثه نیز شاهد جلوه های سپاس ملی از سرباز وطن انزجار از تروریسم ترامپی بودیم».
عباس آمیان، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان نیز گفته است، آمار کشته های این حادثه بیش از ۵۰ نفر است که بیشتر افراد جان باخته مرد هستند و رده سنی این افراد، کم سال‌ها و بزرگسالان هستند اما بیشتر آقایان فوت شده در رده سنی بزرگسال هستند.
براساس این گزارش، افراد تشییع کننده پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان براثر ازدحام جمعیت آسیب دیده‌اند.پیش از این کولیوند، رئیس اورژانس کشور اعلام کرده بود، تعداد جان باخته‌های حادثه مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی به ۴۰ نفر  و مصدومان به ۲۱۳ رسیده است.
مجید سعیدی، مدیر کل بحران استانداری کرمان درباره حادثه رخ داده به ایسنا گفت: در تجمع گسترده مردم متاسفانه تعدادی از هم استانی ها و هموطنان ما دچار حادثه شدند. اورژانس، هلال احمر و بیمارستانهای کرمان و شهرهای اطراف در حالت آماده باش بودند و در کمترین زمان کمک رسانی به مصدومان و انتقال فوتی‌ها صورت گرفت.سعیدی با اشاره به اینکه مسئولان امر در حال شناسایی فوتی‌ها هستند بیان کرد: مصدومان به محض ورود به بیمارستان خدمات مقدماتی و پیش بیمارستانی را دریافت کردند.
اطلاعیه ستاد برگزاری مراسم تشییع شهدای جبهه مقاومت در کرمان اعلام کرد، حضور یکپارچه و میلیونی مردم در تشییع سرداران شهید باعث شد، به منظور پیشگیری از آسیب رسیدن بیشتر به شرکت کنندگان عزیز، برنامه تدفین به وقت دیگری موکول شود.
سردار شریف، سخنگوی سپاه پاسداران در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی گفت، برای اینکه آبرو و سرافرازی شهیدان دستمایه حوادث رخ داده نشود، برنامه مراسم تشییع در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان کرمان و شرکت کنندگان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: مردم ایران امروز تکلیف و وظیفه خود را انجام داده و اقیانوس بیکران و جمعیت میلیونی شرکت کننده در مراسم تشییع موید این امر بود.مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان نیز اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت، امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود. 
صدفی  گفته، خودروی حامل پیکر شهیدان سلیمانی و پور جعفری در خیابان منتهی به گلزار شهدا و در مقابل گنبد "جبلیه" به دلیل ازدحام جمعیت،  متوقف و چون امکان انتقال پیکر شهدا به محل اصلی گلزار شهدا وجود نداشت مراسم، لغو و به تاریخ دیگری موکول شده است.
وداع آخر
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه