شکایت نهادهای فرهنگی کشور از «ترامپ»

با زیر پا گذاشتن «برجام» توسط آمریکا و بی‌توجهی به قوانین این معاهده بین‌المللی؛ آمریکا یکبار دیگر نشان داد که قابل اعتماد ‏نیست و به هیچ قانونی پایبند نبوده و نخواهد بود ،اگر تهدید به اماکن فرهنگی و تاریخی را عملی کند بدون شک به قعطنامه ‏‏2347 شورای امنیت سازمان بین المللی پشت کرده و زیر پای گذاشتن قوانین توسط ترامپ چندان عجیب نیست. آمریکا یک مقام ‏ارشد نظامی ایرانی را که رابط بین 3 کشور بود و در نابودی داعش تاثیری چشم‌گیری داشت را به شهادت رساند و به اصول و ‏قوانین بین‌المللی پشت کرده است این اقدام ترامپ بی‌سابقه‌ترین جنایت در تاریخ بشریت است پس چنین شخصیتی به سادگی ‏می‌تواند رفتارهای شبه داعش گونه داشته باشد.‏
به گزارش اقتصادسرآمد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یونسکو، سازمان ملل متحد ، وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کمیسیون فرهنگی مجلس،قوه قضائیه،NGO ها و نهادهای فرهنگی باید در مورد تهدیدات پوچ ترامپ و رفتارهای غیر منطقی و اخلاقی او شکایتی تنظیم کنند.
احمد مازنی ، در مورد شهادت سردار سلیمانی گفت: با ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد قاسم سلیمانی توسط آمریکا، ترامپ منتظر عکس العملی از طرف ایران است، این اقدام نسنجیده ترامپ عواقب سنگینی در پی‌خواهد داشت.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات افزود: تهدیدات متعددی از سوی رئیس جمهور آمریکا منتشر می‌شود از حمله به ۵۲ نقطه حیاتی کشور تا نابودی اماکن فرهنگی و تاریخی ایران هریک تهدیدات  نشان از رعب و وحشت تلافی ایران بابت عملکرد نسنجیده ترامپ است، چرا اماکن فرهنگی و تاریخی ایران مورد توجه آمریکا قرار گرفته است؟ بی‌فرهنگی و بدون اصالت بودن ترامپ رئیس جمهور آمریکا عامل این گونه تهدیدات محسوب می شود.
مازنی در ادامه تاکید کرد: این تهدید ترامپ نشان می‌دهد که فرهنگ و اصالت ۲۵۰۰ ساله ایرانی به قدری شهره و زبانزد جهانیان است که امروز تهدیدی بر علیه ابرقدرت و استکبار جهانی محسوب می‌شود، ایرانیان در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که در همه حوزه‌ها می‌توانند بهترین‌ها باشند، در این بین اماکن تاریخی بخشی از فرهنگ و هنر ایرانی است ترامپ در کنار افکار پوچی که دارد احساس می‌کند اگر این نقاط فرهنگی ایرانیان نابود کند تیشه به ریشه ایرانیان می‌زند.
وی ادامه داد: اماکن تاریخی حاصل فکر و اندیشه ایرانیان و ساخته دست بشر است که نشات گرفته از فرهنگ عقلانیت پان ایرانیسمی است که خصلت‌های همچون جهاد، نوع دوستی، وطن پرستی، ایثار و شهادت را در خون ایرانیان به جوش می‌آورد، در چند سال اخیر آنها را به عینه رویت کردیم و شهادت سردار سلیمانی بار دیگر فرهنگ شهادت و وحدت میان ایرانیان را به جهانیان نشان داد.
عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: جنگ طلبی آمریکا در زمانی که دم از شعار صلح و دوستی می‌زند دور از انتظار نبوده و نیست، آمریکا کشوری که در خصلت‌های غیراخلاقی و وحشی‌گری شهره جهانیان است؛ امروزِ با تهدیدهای متعدد خود مبنی بر تخریب اماکن فرهنگی و تاریخی کشور ایران خوی داعش‌‌گری و وحشی‌گری خود را نشان می‌دهد.
نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: خون سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی تا زمان مرگ همراه ترامپ خواهد بود و آمریکا رنگ آرامش را نخواهد دید، همانگونه که سلمان رشدی بعد از اهانت به کتاب خدا و رسول خدا مجبور شد زندگی خفت باری را تحمل کند؛ شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی کابوسی وحشتناک برای تمام زندگی ترامپ خواهد بود.
مازنی تصریح کرد: برای کسی که سیاست وحشی‌گونه و شبه داعشی دارد سخن گفتن از سیاست، فرهنگ و هنر بی‌فایده است؛ رئیس جمهور کنونی آمریکا به هیچ قانون، منطق و معاهده بین المللی پایبند نبوده است؛ امیدوارم ملت آمریکا مسیر حرکت خود را از ترامپ جدا کنند، ما با مردم آمریکا دشمنی نداریم؛ سیاست‌های اشتباه رئیس جمهور آمریکا باعث اعتراضات جهانی شده است.
وی در ادامه افزود: با زیر پا گذاشتن «برجام» توسط آمریکا و بی‌توجهی به قوانین این معاهده بین‌المللی؛ آمریکا یکبار دیگر نشان داد که قابل اعتماد نیست و به هیچ قانونی پایبند نبوده و نخواهد بود ،اگر تهدید به اماکن فرهنگی و تاریخی را عملی کند بدون شک به قعطنامه 2347 شورای امنیت سازمان بین المللی پشت کرده و زیر پای گذاشتن قوانین توسط ترامپ چندان عجیب نیست. آمریکا یک مقام ارشد نظامی ایرانی را که رابط بین 3 کشور بود و در نابودی داعش تاثیری چشم‌گیری داشت را به شهادت رساند و به اصول و قوانین بین‌المللی پشت کرده است این اقدام ترامپ بی‌سابقه‌ترین جنایت در تاریخ بشریت است پس چنین شخصیتی به سادگی می‌تواند رفتارهای شبه داعش گونه داشته باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یونسکو، سازمان ملل متحد ، وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون فرهنگی مجلس، قوه قضائیه، NGOها و نهادهای فرهنگی باید در مورد تهدیدات پوچ ترامپ و رفتارهای غیرمنطقی و اخلاقی او شکایتی تنظیم کنند در این بین از ظریف وزیر امور خارجه کشور درخواست داریم با تشکیل جلسه استراتژی در شورای امنیت و موضوع شکایت از ترامپ را مطرح کنند./خانه ملت
شکایت نهادهای فرهنگی کشور از «ترامپ»
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه