مردم از پنهان کردن واقعیت عصبانی شدند

معاون اول رییس جمهوری گفت: یکی از بزرگترین ضربه‌هایی که در داستان هواپیما خوردیم این بود که چند روز مبهم نگه داشتیم. مردم بعد از آن خیلی عصبانی شدند که چرا چند روز واقعیت را نگفتیم. بیان واقعیت و شفاف بودن واقعا مهمترین کاری است که باید انجام بگیرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، اسحاق جهانگیری افزود: دی ماه امسال خیلی دی ماه سختی بود. دی ماه پر دلهره و اضطراب و پر از خبرهای غیرمنتظره که شنیدیم و داغ‌های بزرگی که دیدیم.
وی با اشاره به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اظهارداشت: سردار عزیز و بزرگ سپهد شهید سردار سلیمانی واقعا از سرمایه‌های کم نظیر جمهوری اسلامی ایران بود.  خیلی برای ملت ایران هم عشق می‌ورزید و هم خدمت کرد و نهایتا جان خود را در این راه تقدیم کرد. البته به بهترین وجه ممکن توسط شقی‌ترین افراد و دولت‌هایی که در کره زمین هستند به شهادت رسید.
معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: شهیدی که رسما رییس جمهوری آمریکا اعلام کند من دستور دادم که سردار سلیمانی شهید شود که به تعبیر خودشان کشته شود و نهایتا مسوولیت قبول کند آن هم در یک کشور دیگری که وی در آن مهمان بوده است و بعد از آن اتفاقاتی که افتاد.
جهانگیری در ادامه به شرایط سخت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: ما با مردم باید روراست باشیم. وضعیت معشیت مردم دشوار است. زندگی مردم دشوار شده است. ما  در دو مقطع ۲ شوک تورمی داشتیم یکی در سال ۹۰ یکی هم در سال های ۹۷ و ۹۸ یعنی در یک دهه ۲ شوک تورمی پشت هم دیگر که  قدرت خرید مردم را به شدت کاهش می‌دهد که این واقعیتی است که 
پیش روی ما است.  
وی افزود: آمریکایی‌ها هم ایستادند و بی سابقه ترین تحریم‌ها و بدترین تحریم ها در تاریخ بین الملل علیه کشور ما در حال اعمال است. این سابقه از تحریم ها و این طور پیگیری اعمال تحریم ها جزو دوران خیلی خاص است که این طور آمریکا کشتی را دنبال کند که کجا می‌رود و نفت ایران است با کاپیتان کشتی تماس بگیرد اگر در این بندر تخلیه نکنی جای دیگر بروی چقدر جایزه می‌دهیم.  دولت بزرگی مثل آمریکا حاضر شود به کاپیتان یک کشتی باج و رشوه دهد که نفت کشور دیگر را به جایی که گفته نبرد و جایی که من می‌گویم ببر.  
معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: من به شما بگویم امروز  شرایط اقتصادی ما نسبت به آن چیزی که آمریکایی‌ها فکر می کردند می توانند آن را دچار فروپاشی کنند، چنین چیزی نیست. وضع اقتصاد ما از ثبات، آرامش چه در تولید و صادرات و واردات قرار دارد و همه چیز آن خوب است. ما هیچ کالایی امروز نیست که بخواهیم وارد کنیم نتوانیم. بخواهیم صادر کنیم نتوانیم صادر کنیم البته در موضوع نفت خام شرایط طور دیگر است که باید راهکارهای جدیدتری پیدا کرد.
مردم از پنهان کردن واقعیت  عصبانی شدند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه