نباید در مقابل اقدام AFC احساساتی تصمیم گرفت

یک عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فوتبال با رقابت زنده است و باید تصمیم عاقلانه‌ای در برابر اقدام AFC اتخاذ شود.به گزارش اقتصادسرآمد، جلال میزرایی با اشاره به اقدام AFC و ایجاد محدودیت برای ایران بیان کرد: از نظر بنده قدرت گفت‌وگو و لابی گری ما با مراجع بین المللی بسیار ضعیف است. در چند هفته گذشته برخی از کشورها با توجه به منافع خود مسائل پیش آمده را بزرگ نمایی کرده و به AFC منتقل کردند و در آن جا تصمیماتی اتخاذ شد که به ضرر ایران است.وی در ادامه اظهار کرد: آنها قصد دارند تا مسئله را حیثیتی کرده تا ما نیز از بازی‌ها انصراف دهیم. از نظر بنده نباید در این زمینه احساساتی عمل کنیم. باید با افرادی که دست بر روی دست گذاشتند تا AFC به این تصمیم گیری برسد برخورد شود.نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش وظیفه دفاع از منافع کشور را برعهده دارند و اتفاق روی داده یک نمره منفی در عملکرد آنان است. بیانیه این نهادها اکنون فایده‌ای ندارد و عدم حضور ایران در این بازی‌ها محرومیت باشگاه‌ها را به دنبال دارد.میرزایی در ادامه تاکید کرد: ورزش با رقابت زنده است و زمانی که رقابت را از آن بگیریم چیزی باقی نمی‌ماند. مسوولانی که دست بر روی دست گذاشتند تا چنین اتفاقی روی دهد باید توبیخ شوند. قطعا هر کشور و باشگاهی به دنبال منافع خود است. و ایران نیز باید بتواند از حقوق خود در مراجع بین المللی از طریق گفت و گو دفاع کند با افرادی که کوتاهی کردند باید برخورد شود.
کنفدراسیون فوتبال آسیا با ادعای ناامنی در ایران بر اثر شرایط فعلی اعلام کرده که بازی هایی که ایران میزبان است باید در کشوری ثالث برگزار شود.رییس فراکسیون ورزش مجلس از بررسی موضوع محرومیت ایران از میزبانی لیگ قهرمانان آسیا در نشست امروز این فراکسیون با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک خبر داد.
محمدرضا تابش از بررسی تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر محرومیت ایران از میزبانی لیگ قهرمانان آسیا در فراکسیون ورزش مجلس خبر داد و گفت: این نشست مشترک ساعت 13 با حضور مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود.عضو فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر اینکه ورزش ایران زیر بار حرف زور نخواهد رفت، گفت: ورزش آسیا با این تصمیم خود را از پرتماشاگرترین مسابقات محروم خواهد کرد.غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  با اشاره به مطلب منتشر شده در رسانه‌های داخلی و خارجی درباره سلب حق میزبانی نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و انتخاب یک کشور بی طرف برای انجام مسابقه، اظهار کرد: ورزش ایران هرگز زیر بار حرف زور نخواهد رفت و اجازه نخواهیم داد عزت و غرور ملی کشور با این تصمیمات سیاسی کنفدراسیون فوتبال آسیا زیر سئوال برود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شرایط کشور، شرایط مقاومت در برابر زور است، افزود: این مقاومت در عرصه سیاسی، اقتصادی و امروز در عرصه ورزشی نمود پیدا کرده است.وی با تأکید بر اینکه در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری استراتژی کشور این است که زیر بار حرف زور نخواهد رفت، ادامه داد: البته تصمیم نهایی در این خصوص در وزارت ورزش با اخذ نظر مسئولان ارشد کشور اتخاذ خواهد شد.جعفرزاده با بیان اینکه ورزش به هیچ عنوان نباید سیاسی شود و تصمیم اخیر AFC یک تصمیم کاملا سیاسی است، گفت: فدراسیون فوتبال باید ضمن اعتراض به این تصمیم، دیپلماسی خود را در این زمینه فعال کند که متأسفانه در این رابطه همواره با ضعف مواجه بوده‌ایم.وی اضافه کرد: اقتدار کشور به هیچ عنوان نباید لکه دار شود و اجازه نخواهیم داد که پرچم جمهوری اسلامی ایران در کشور ثالثی به ناحق بالا برود.رئیس فراکسیون مستقلین در مجلس دهم یادآور شد: متأسفانه امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا به تصمیمی رأی داده که با فشار و لابی کشورهای عربی اتخاذ شده و دنیا باید بداند که ایران کشوری امن است که آداب میزبانی را به درستی و خوبی رعایت و آسیا با این تصمیم خود را پرتماشاگرترین مسابقات محروم خواهد کرد.معاون حقوقی سابق رئیس جمهور گفت: از تضییع حقوق ورزشکاران و مردم در تصمیم اخیر AFCمی‌توانیم به شورای حقوق بشر و نهادهای حقوق بشری شکایت کرد.الهام امین زاده در ارتباط با تصمیم اخیر AFC جهت محرومیت ایران از میزبانی مسابقات فوتبال اظهار کرد: در مقایسه با بسیاری از کشوهای جهان، ایران از امنیت کافی و وافی برخوردار است؛ پس این ادعا که ایران امنیت ندارد درست نیست و فقط یک حرف سیاسی است.وی ادامه داد: این تصمیم با پشتوانه وانگیزه های سیاسی مطرح شده و خلاف  حقوق جامعه ورزشی و مردم است. از حقوق اولیه بشر در تمام جوامع این است که از فضای عادلانه و برابر جهانی برخوردار باشند و این تصمیم چنین حقی را تضیع می کند.امین‌زاده گفت: این نهاد ورزشی باید بداند اگر انگیزه‌های سیاسی را دنبال می‌کند تا برخوردی با دولت و نظام ایران داشته باشد، حقوق مردم و ورزشکاران را زیر پا گذاشته است.وی پیشنهاد داد: ما درمواجه با این تصمیم می‌توانیم به برخی مراجع بین المللی شکایت کنیم. از تضییع حقوق ورزشکاران و مردم می‌توانیم به شورای حقوق بشر و نهادهای حقوق بشری شکایت کرد.
نباید در مقابل اقدام AFC احساساتی تصمیم گرفت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه