بزرگترین و مهمترین منابع تجدید پذیر منابع انسانی است ‏

وزیر نیرو با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از جمله در حوزه فروش نفت گفت: تحریم‌ها، تحریم‌های دنباله‌داری نخواهد بود و لازم است که در این فرصت محدود بر مشکلات فائق آییم.
به گزارش اقتصادسرآمد،رضا اردکانیان، اظهار کرد: وزارت نیرو جزو دستگاه‌هایی است که بیشترین سطح تماس را با مردم در همه جای کشور دارد و دو کالای مهم و راهبردی آب و انرژی را عرضه می‌کند. هر نوع تصحیحی در روش ارائه این محصولات، بلافاصله اثر مستقیم خود را روی سایر عرصه‌ها هم می‌گذارد.
اردکانیان گفت: ما با همه وجود از تمام ظرفیت‌های منابع انسانی شایسته در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم و خوشبختانه این شرکت‌ها رو به توسعه هستند و مهمترین کار ما در این مقطع این است که بازار را در اختیار آن‌ها بگذاریم. قطعا همکاران من در بخش آب و برق این کار را خواهند کرد و در صدد عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌ای هستیم که امروز امضا شد.
وی با اشاره به ضرورت این همکاری در بخش‌های مختلف اظهار کرد: از ماموریت‌های اصلی یکی از شرکت‌های باسابقه وزارت نیرو که در سال ۵۳ تاسیس شده، میدان دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی است.
او افزود: در بخش آب در زمینه ساخت دستگاه‌های اندازه‌گیری، کنترل کیفیت آب، کاهش تبخیر از سطح آب‌ها، دریاچه‌ها و مخازن سدها و در بخش فاضلاب در زمینه استفاده مجدد از پساب‌های تصفیه شده و در بخش برق کارهای خوبی شروع شده و ادامه خواهد داشت.  
وزیر نیرو همچنین در آیین امضای تفاهم‌نامه با اشاره به اهمیت توجه به منابع انسانی، فناوری، مواد اولیه و بازار مصرف خاطرنشان کرد: در کره زمین با بیش از ۷ میلیارد نفر همه هیاهوها و رقابت‌ها بر سر بیش‌تر داشتن یکی و یا همه اینهاست که درگیری‌ها هم به نوعی به همین موضوع مرتبط می‌شود.
وی با اشاره به رو به رشد بودن جمعیت جهان گفت: منطقه و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و عمده فشارها بر اثر استفاده از منابع، عرضه بیشتر محصول و تصاحب بازار مصرف است و این باعث می‌شود در تمام مناطق نتوانند از منابع خودشان استفاده کرده و روی پای خود بایستند و همواره دست نیاز دراز باشد.
اردکانیان اضافه کرد: بزرگترین و مهمترین منابع تجدید پذیر ما منابع انسانی است و با مجموعه همه ثروت‌های خدادادی دیگر قابل قیاس نیست. این منابع، مهمترین، غنی‌ترین و گرانبهاترین ثروت ماست. بخشی از هدف‌گذاری‌ها هم برای دست اندازی به این منابع است.
وزیر نیرو تاکید کرد: باید سعی کرد کشور را به اتکای این منبع مهم آباد کرده و در سایه آبادی، استقلال کشور تضمین شود که این کار راحتی نیست.
وی با بیان این که یکی از چالش‌های ما سازمان حکمرانی ماست، گفت: تلاش‌هایی که شده در راستای غلبه بر این چالش است. 
بزرگترین و مهمترین منابع تجدید پذیر  منابع انسانی است ‏
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه