طراحی و تولید ورق موردنیاز جهت تولید رینگ‌های آلومینیوم استایل در فولاد مبارکه

اصفهان-سمیه کربلایی- خبرنگاراقتصادسرآمد :در پی کسب موفقیت تولید انواع فولاد های خاص در فولاد مبارکه ازجمله فولادهای API ویژۀ تولید کلاچهای خودرو، فولادهای موردنیاز تولید لولههای نفت و گازترش و تولید لولههای موردنیاز لولههای انتقال آب خلیجفارس این بار کارکنان فولاد مبارکه موفق به طراحی و تولید ورق موردنیاز جهت تولید رینگهای آلومینیوم استایل شدند.
حامد تمیزیفر، کارشناس واحد متالورژی و روشهای تولید فولاد مبارکه، ضمن اعلام این خبر افزود: شرکت فولاد مبارکه در راستای اتکا به دانش فنی و تکنولوژی و مشتریمداری در خطوط تولید، طراحی و تولید آزمایشی گریدهای موردنیاز شرکتهای خودروسازی کشور را از اولویتهای خود در زمینۀ خودکفایی و رفع نیازهای صنایع پاییندستی خود میداند تا در شرایط تحریمی کشور، نیازهای این شرکتها به ورقهای ویژه حتیالامکان توسط شرکت فولاد مبارکه انجام پذیرد.
وی با بیان اینکه پیشنهاد تولید گرید  SPFH 590 از ابتدای سال جدید توسط شرکتهای خودروسازی کشور و برای تولید مدل خاصی از رینگ خودروهای سواری با عنوان رینگ Al-Style به واحد متالورژی و روشهای تولید (MPT) شرکت فولاد مبارکه ارائه شد، گفت: رینگ آلومینیوم استایل، رینگی فولادی با ظاهر رینگهای آلومینیومی است که ضمن حفظ استحکام رینگ، زیبایی خاصی به خودرو میدهد و میتوان با رنگآمیزی مناسب ظاهری کاملا شبیه به رینگ آلومینیومی به آن داد.
تمیزیفر با تأکید بر اینکه در گرید فوق از استاندارد JIS G3134 تبعیت میشود، درخصوص مختصات این محصول گفت: این نوع از رده فولادهای نورد گرمشده میکروآلیاژی با کیفیت شکلدهی خوب و درعینحال خواص استحکامی بهتر (بیشتر از 600 مگاپاسکال) است که میتوان از آن در قطعاتی مانند کاسۀ رینگ، فریمهای خودرویی و سایر موارد مشابه استفاده کرد.
او ادامه داد: آزمایشها و تستهای انجامشده در چهارچوب استاندارد فوق برای محصولاتی که با ضخامت 6 میلیمتر و عرض 920 میلیمتر تولید شد، نشان میدهد کلیۀ خواص مکانیکی و ریزساختاری آن مورد تأیید است؛ بنابراین برای تولید انبوه به مقصد رینگسازی مربوطه ارسال شد. ضمن اینکه محصول نهایی و نمونههای اولیۀ رینگهای مربوطه پس از تولید در شرکت رینگسازی آزمایش تست خستگی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
طراحی و تولید ورق موردنیاز جهت تولید رینگ‌های آلومینیوم استایل در فولاد مبارکه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه