ورود اتوبوس‌های خارجی با دستور دولت به تهران

دولت مجوز واردات 1500 دستگاه اتوبوس خارجی برای پایتخت را داد این درحالی است که شرکت های خودروساز داخلی می‌گویند توانایی تولید اتوبوس ملی را دارند و دولت نسبت به این موضوع چشم‌پوشی کرده است.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از فارس، بیش از 60 درصد اتوبوس‌ها در پایتخت فرسوده است و این در حالی بوده که با گران شدن بنزین به آمار مسافران این ناوگان 30 درصد افزوده شده، از طرفی پایتخت با مشکل آلودگی هوا هم دست و پنجه نرم می‌کند و به گفته کارشناسان بخشی از آلودگی هوا مربوط به اتوبوس‌ها است و با نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی می توان گام مؤثری در جهت مقابله با آلودگی هوا برداشت.
مشکلات تأمین اتوبوس برای تهران هر چند موضوع جدیدی نیست ولی اگر مسافر اتوبوس و مترو در پایتخت باشید قطعا در حال حاضر ضرورت نوسازی و خرید اتوبوس جدید راب یشتر احساس می‌کنید. ناوگان حمل و نقل عمومی مملو از جمعیت است و مسافران شاکی از کمبود و عدم توسعه این ناوگان‌ هستند.محمودترفع سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی شهر  گفت: شرکت اتوبوسرانی با بسیاری از شرکت‌های خودروساز از گذشته درباره تولید اتوبوس برنامه‌هایی داشته و در حال حاضر فراخوانی جهت تأمین اتوبوس در منطقه 2 تهران با شرکت عقاب‌افشان انجام شده است و بر همین اساس، این شرکت 13 دستگاه اتوبوس تولید کرده و تا پایان سال برای میدان صنعت به بهره‌برداری می‌رسد.وی افزود: قیمت هر دستگاه اتوبوس حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان است که شهرداری همه این هزینه را پرداخت می‌کند. همچنین تاکنون درخواستی از سوی شرکت‌های سازنده اتوبوس نبوده که توسط شرکت اتوبوسرانی رد شود و همه درخواست‌ها را پیگیری کرده‌ایم، ولی اینکه در گذشته این موضوع به نتیجه نرسیده، به دلیل این بوده است که بخشنامه‌ها برای تولید اتوبوس اجرایی نمی‌شد و کار به نوعی گره خورده است.
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: براساس تفاهمی که در گذشته با خودروسازان داخلی انجام گرفته، 8 هزار اتوبوس قرار بوده است که در داخل ساخته شود و این موضوع براساس تبصره «ق» قانون بودجه، ماده 12 بودجه، مصوبه شورای اقتصاد و موضوع اوراق مشارکت بوده است، ولی متأسفانه به دلایلی محقق نشده است.
ورود اتوبوس‌های خارجی با دستور دولت به تهران
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه