هر ادعای بی اساس آژانس را پاسخ نمی دهیم

سید عباس موسوی صبح روز چهارشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اعلام کرد: ایران آماده همکاری و همراهی با کشورهایی است که قصد دارند اتباع خودشان را از ایران بازگردانند.
به گزارش اقتصادسرآمد، سخنگوی وزارت امور خارجه در این نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر خودداری ایران از اجازه دسترسی این سازمان به دو مکان در ایران که این آژانس مدعی است تهران در آن فعالیت هسته‌ای اعلام نشده داشته است، تصریح کرد: این یک بحث فنی و حقوقی است ادعایی که کردند سایت نبوده سایت تعریف خاص خود را دارد.
وی با بیان این‌که ایران فنی‌ترین همکاری‌ها را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد، تصریح کرد: بنا نیست هر ادعا و سوال بی‌مبنا و پایه توسط آژانس مطرح و ایران به آن پاسخ دهد.
این دیپلمات کشورمان در ادامه با تاکید بر این‌که چارچوب همکاری‌های ایران با آژانس مشخص است، اظهار کرد: آژانس باید وجهه و اعتبار خود را مدنظر قرار دهد و هر ادعای پوچی که هر رژیم و فردی مطرح می‌کند نباید مبنای سوال آژانس باشد. ما مبنای این اقدام آژانس را درست نمی‌دانیم این امر حقوقی نیست و ادعاهایی که مطرح می‌شود باید پایه و اساسی داشته باشد، بنابراین آژانس نباید براساس سیاسی‌کاری برخی رژیم‌ها ادعاهایی را مطرح کند.
موسوی تاکید کرد: چنین رویکردی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعا سازنده نخواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه پاسخ به این سوال به تماس تلفنی چند روز پیش وزیر امور خارجه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: در این تماس گزارش اخیر آژانس و همکاری‌های ایران با آژانس مطرح شد و ما از هر فرصتی که به دست بیاید برای تبیین نظرات خود استفاده می‌کنیم.
وی تاکید کرد: این نکته را با جدیت با مقامات اروپایی و کشورهای مختلف در میان خواهیم گذاشت و مبنای موضع خود را برای مقامات اروپایی و اعضای آژانس تشریح کرده و خواهیم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در مورد بیانیه شب گذشته اتحادیه اروپا، اظهار کرد: این بیانیه را نیز در راستای بیانیه‌های قبلی اتحادیه اروپا و یا به نوعی بیانیه‌درمانی می‌دانیم اگر اروپایی‌ها آمادگی دارند بسم‌الله، آنها باید به تعهدات‌شان در برجام عمل کنند به نحوی که منافع اقتصادی ایران از این توافق بین‌المللی تامین شوند.
موسوی در همین چارچوب اظهار کرد: هر موقعی که اروپایی‌ها گام‌های عملی برای اجرای تعهداتشان در برجام بردارند ایران به تعهدات قبلی خود بازخواهند گذشت.
هر ادعای بی اساس آژانس  را پاسخ نمی دهیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه