جامعه جهانی ترامپ را از ادامه جنایت علیه ایرانیان باز دارد

ادامه از صفحه اول
اولا ویروس کرونا در حال گسترش به تمام نقاط جهان است و حکم قاچاق مواد مخدر را دارد که اگر مبارزات موثر ایران نبود، جامعه ی جهانی را بمراتب بیشتر تحت تاثیر قرار می داد. مبارزه موثر ایران با گسترش ویروس کرونا قطعنا به نفع جامعه جهانی خواهد بود و اگر موانع از سر راه ایران برداشته نشود، همان جامعه جهانی متضرر خواهد شد.
ثانیا این ویروس نژاد و یا مقام، رییس جمهور، غربی، غیر غربی، نماینده مجلس و سیاستمدار و غیر سیاستمدار نمی شناسد. در واقع این ویروس بدنبال میزبان برای تکثیر و قتل عام انسانها است. از مرز های سیاسی و جغرافیایی عبور نموده و خود را به کاخ سفید هم رسانده است. بنابر این مبارزه با چنین دشمن خطرناک نیازمند عزم بین المللی و همکاریهای مشترک میان آحاد جامعه جهانی به صورت یکپارچه است. ما با اپیدمی شوم در گستره جهانی مواجهیم که جان انسانها را مورد تهدید قرار داده است.
متاسفانه تروریسم اقتصادی و اهداف تحریم و فشار حداکثری غیر منطقی و بی دلیل آمریکا علیه یک عضو جامعه بین المللی، امکان مبادله تجاری، تامین مالی و خرید اقلام مورد نیاز و تجهیزات اضطراری مقابله، برای درمان و مهار ویروس را مشکل ساخته است و این تعبیری غیر از جنایت علیه بشریت ندارد. ایالات متحده آمریکا نه تنها کوچکترین اقدام انساندوستانه ای را در این جهت از طریق مجامع بین المللی مانند صلیب سرخ و یا سازمان بهداشت جهانی برای کمک و تسهیل ارسال تجهیزات و ملزومات بهداشتی و درمانی انجام نمی دهد، بلکه راه هرگونه تامین تجهیزات و مبارزه موثر با کرونا را سد کرده است.
بواسطه ی تحریمهای ضد بشری آمریکا علیه مردم ایران، زمینه گسترش و شیوع بیماری در شهرهای مختلف شدت یافته و امکان مهار این ویروس در سایه تاثیر تروریسم آمریکا دشوار شده است. بدیهی است که همراهی برخی از کشورها بویژه تعدادی از همسایه های کشورمان با رژیم تروریستی آمریکا و سکوت معنا دار مقامات برخی دولت ها در مقابل این جنایت، هرگز از خاطره ی مردم کشورمان پاک نخواهد شد. مردم کشورمان چنین رفتاری را مشارکت آنها در جنایت ترامپ تلقی کرده و آنها را مسئول می دانند.
ایرانیان علیرغم همه محدودیت های ناشی از تروریسم اقتصادی آمریکا و همراهی و سکوت تعدادی از کشورها در قبال آن، با اتکا به داشته ها و توان داخلی و با عزمی راسخ در این مبارزه، پیروز خواهند شد. کشور های مدعی حقوق بشر و دمکراسی بدانند، شاید تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران هزینه های انسانی چنین مبارزه ای را سنگین کند، اما این روزها نیز سپری خواهد شد و آنانی که در قبال جنایت ضد بشری آمریکا علیه ملت ایران سکوت و یا همراهی نموده اند، باید پاسخگوی تاریخ و افکار عمومی باشند.
این انتظار کماکان باقی است که وجدان های بیدار در جهان ضمن ابراز مخالفت با سیاست های نژاد پرستانه دونالد ترامپ فشار های لازم را برای باز داشتن مقامات آن کشور از ادامه جنایت وشرارت علیه ایران معمول داشته و هم زمان با سازماندهی اقدامات انساندوستانه مسیر های مطمئن و مورد نیاز برای تامین و ارسال تجهیزات و ملزومات پزشگی مورد نیاز برای مبارزه با شیوع این ویروس را در اختیار ایران قرار دهند.
امید آنکه تهدید ناشی از اپیدمی رو به گسترش کرونا در جهان به فرصتی برای تحکیم همکاری و ارتقا دوستی میان ملل و اعضای جامعه جهانی گردد.
جامعه جهانی ترامپ را از ادامه جنایت علیه ایرانیان باز دارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه