اهتمام جدی مجلس یازدهم برای تسهیل ازدواج جوانان

فرهنگ سازی عامل مهم دیگری در خصوص ازدواج است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود چرا که افراد زیادی با ‏وجود شغل  و درآمد  مناسب تمایلی به ازدواج و تشکیل خانواده ندارد و این موضوع ناشی از فرهنگ غلط رواج یافته در جامعه ‏است. ‏اصلاح برخی از قوانین زیرساختی مانند نظام ‏مالیاتی و بانکی فضای کسب و کار را  رونق می‌دهد، بهبود فضای کسب و کار و اشتغال جوانان در سایه اصلاح ‏قوانین زیرساختی، فرآیند ازدواج را تسهیل می‌کند.‏
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از خانه ملت، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه تصمیم تبعیض‌آمیز دولت در پرداخت وام ازدواج خلاف شرع، قانون اساسی و سیاست‌های کلی نطام است، گفت: مجلس برای تسهیل ازدواج جوانان از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند. محمدتقی نقدعلی با اشاره به تصمیم تبعیض‌آمیز دولت در پرداخت وام ازدواج، گفت: محدود کردن پرداخت وام ازدواج به افراد 18 الی 40 ساله خلاف شرع، عقل سلیم، قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های امنیتی کشور است.کاهش نرخ جمعیت موضوعی است که مقام معظم رهبری همواره از آن به عنوان یک تهدید برای کشور یاد کرده است. بنابراین باید با اصلاح برخی از قوانین به سمت افزایش جمعیت حرکت کنیم.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، هر تصمیمی  که منجر به  کاهش جمعیت شود را خلاف قانون و شرع دانست و افزود: تصمیم تبعیض‌آمیز دولت در پرداخت وام ازدواج سریعاً باید اصلاح شده و وام ازدواج به تمام سنین تعلق بگیرد. مجلس نیز از همه ظرفیت‌های خود برای اصلاح این امر استفاده خواهد کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد شغل مهمترین عامل برای دلگرمی و تشویق جوانان به ازدواج است، تصریح کرد: مجلس باید در اقدام ابتدایی قوانین و شرایطی را که می‌تواند اشتغال جوانان را تسهیل کند، اصلاح و بر اجرای صحیح آن تاکید کند. البته نمایندگان طرح های مختلفی را برای تحقق این امر مهم، در دستور کار دارند.
نقدعلی، تامین مسکن برای جوانان را دومین عامل موثر در ازداوج جوانان دانست و اظهار کرد: فرهنگ سازی عامل مهم دیگری در خصوص ازدواج است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود چرا که افراد زیادی با وجود شغل  و درآمد  مناسب تمایلی به ازدواج و تشکیل خانواده ندارد و این موضوع ناشی از فرهنگ غلط رواج یافته در جامعه است. 
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری این که  اصلاح برخی از قوانین زیرساختی مانند نظام مالیاتی و بانکی فضای کسب و کار را  رونق می‌دهد، خاطر نشان کرد: بهبود فضای کسب و کار و اشتغال جوانان در سایه اصلاح قوانین زیرساختی، فرآیند ازدواج را تسهیل می‌کند.
اهتمام جدی مجلس یازدهم  برای تسهیل ازدواج جوانان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه