قالیباف: مخالف دیپلماسی و مذاکره نیستیم ‏

دوران کوتاه آمدن سرآمد

گروه مجلس- محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت عزیز ما در جریان هستند که طی روزهای گذشته بحث‌هایی درباره موضوع هسته‌ای در سطح سیاسی و رسانه‌ای مطرح شده است که بنده لازم می‌دانم درباره آنها چند نکته را به استحضار نمایندگان و ملت شریف ایران برسانم.
به گزارش اقتصادسرآمد، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما مخالف دیپلماسی و مذاکره نیستیم اما عقیده داریم که مذاکره با آمریکا مطلقاً مضر و ممنوع است و مذاکره با کشورهای اروپایی باید با حداکثر بی‌اعتمادی انجام شود.
وی ادامه داد: اولین و مهم‌ترین نکته آن است که ظرف روزهای گذشته کشورهای غربی به ویژه آمریکا و متأسفانه برخی کشورهای اروپایی یکبار دیگر ماهیت غیرقابل اعتماد و خصمانه خود را به ما نشان دادند و برای چند دهمین‌بار به همه ما ثابت کردند که برای حفظ حقوق و عزت ملت ایران و همچنین برای تضمین پیشرفت و آرامش ایران عزیز، راهی جز ایستادگی و مقاومت هوشمندانه و تدبیر و خردمندی انقلابی وجود ندارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: رفتار دشمن در این ایام گزینه مقاومت فعال را به یک گزینه راهبردی برای ملت ایران تبدیل کرده که پشت سر آن، اجماع کامل ملی و سیاسی وجود دارد و اراده ملت ایران، ضامن و پشتیبان آن است.قالیباف تصریح کرد: این امری است که بنده از همه کشورهای غربی و کسانی که در اتاق‌های دربسته می‌نشینند و علیه ملت ایران توطئه می‌کنند، می‌خواهم که به آن توجه ویژه داشته باشند؛ ملت ایران راه مقاومت فعال را برگزیده و این مطالبه قاطع ملت و مورد اجماع مسئولان است و مسیری جز این در ماه‌های آینده وجود نخواهد داشت.وی با اشاره به صدور قطعنامه‌ای علیه کشورمان اظهار داشت: این قطعنامه با صحنه‌گردانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و با کارسازی خیانت‌آلود کشورهای اروپایی علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی صادر شد. همه جهان دیدند که با وجود همه طراحی‌هایی که شده بود، هیچ اجماع جهانی علیه ایران شکل نگرفت و برخی از قدرت‌های بزرگ و بسیاری از کشورهای دیگر آشکارا با آن مخالفت کردند. همچنین ما اطلاع داریم بخش بزرگی از کشورهایی که به این قطعنامه رأی دادند، تحت فشارهای سنگین آمریکا بودند.قالیباف ادامه داد: آیا آنان اتحاد ملت ایران را زیر تابوت شهید سرافراز سلیمانی ندیده‌اند که باز فکر می‌کنند ما در تله قطعنامه‌ها گرفتار می‌مانیم؟! ملتی که کشتی‌هایش را تا آمریکای جنوبی بیخ گوش شما با پرچم برافراشته اعزام می‌کند، البته معطل قطعنامه‌های بی مبنا نخواهد ماند. قالیباف تصریح کرد: اروپایی‌ها با پیگیری خواسته‌های آمریکا در پیشبرد قطعنامه روز جمعه نشان دادند که در کینه ورزی با ایران دست کمی از آمریکا ندارند. اروپایی‌ها بدانند که آمریکا در پیگیری زورگویی‌هایش بر مبنای سیاست زانو بر گلوی ملت‌های مستقل موفق نبود و امروز اروپا را واسطه اهداف خودش کرده است. امروز مسئول تنش آفرینی در روابط جمهوری اسلامی ایران و آژانس بانیان این قطعنامه هستند و این کشورها باید عواقب این اقدام خود را پذیرا باشند.وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ثابت کرده که فشار را نمی‌پذیرد. البته واکنش درخوری به آن نشان می‌دهد. ما دوران کوتاه آمدن در برابر بحران آفرینی‌ها را ترک کرده‌ایم و لابد خوب می‌فهمند که اکنون در سالگرد اسقاط پهپاد متجاوز و دوران پساعین الاسد هستیم.قالیباف تاکید کرد: اینجا به صراحت اعلام می‌کنم که مجلس شورای اسلامی به عنوان حافظ حقوق ملت همکاری را فقط در قبال همکاری می‌پذیرد و بر همین اساس از سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه می‌خواهیم که در اسرع وقت پاسخی در خور به این اقدام طراحی کنند و به مجلس و نمایندگان ارائه کنند.در عین حال، رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجازۀ تخطی آژانس از چارچوب‌های قانونی داده نمی‌شود، گفت: دوران کوتاه آمدن‌ها گذشته است.محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏به هیچ وجه اجازۀ تخطی آژانس از چارچوب‌های قانونی داده نمی‌شود.مقاومت فعال و هوشمندانه، راهبرد جدید ملت ایران است.دوران کوتاه آمدن‌ها گذشته است و ایران همکاری را فقط در قبال همکاری می‌پذیرد.»
دوران کوتاه آمدن سرآمد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه