معاون اول قوه قضائیه:

مسئولین متخلف حکومت را باید به اشد وجه مجازات کرد

محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه می‌گوید که مقامات کشور رومانی باید در ارتباط با مرگ قاضی منصوری- از متهمان پرونده اکبر طبری- پاسخگو باشند.حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در برنامه متن حاشیه ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر عنوان کرد: انشالله بتوانیم پاسداران خوبی برای ادامه دادن راه این شهدا باشیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، معاون اول قوه قضاییه با اشاره به نگاه دکتر بهشتی به عدالت قضایی و حقوق مردم در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: آیت الله دکتر شهید بهشتی یکی از شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی بود که در علوم جدید و قدیم یک ذهن جواری داشتندو هم به مسائل فقهی خوب آشنا بودند و هم به مسائل حوزوی و دانشگاهی خوب آشنا بودند و هم با هر دو محیط مرتبط بودند و هم سائل روز و جهان را خوب می شناختند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از پرونده‌هایی که تشکیل شده و قوه قضاییه در حال برخورد با آن‌ها است، مربوط به متخلفینی هستند که با مردم قرارداد داشتند و به قراردادها عمل نکردند. معاون اول قوه قضاییه در خصوص پرونده‌های خودرو عنوان کرد: شفافیت یکی از مسائلی است که می تواند جلوی فساد را بگیرد، دو خودروساز بزرگ کشور دست کیست؟ یک خودرو چقدر هزینه‌بر است؟ چند درصد باید سود ببرند؟ مدیران آیا کار خود را درست انجام می‌دهند یا خیر؟ اگر می‌گوییم باید شفاف باشیم، باید این سوال‌ها را پاسخ بدهیم. اگر چنانچه رقابت در خودروسازی بود، وضع ما اینگونه بود؟ باید انحصار در زمینه‌های مختلف را بشکنیم و به مردم نقش بدهیم. اگر شفاف هستیم آن را شفاف در اختیار مردم بگذاریم.محسنی اژه‌ای در ارتباط با پرونده مرگ متهم منصوری، گفت: مقامات رومانی باید پاسخگو باشند. وی اعلام کرده بود می خواهد به ایران بیاید و در اختیار آن دستگاه بوده است. مسولین قضایی و انتظامی آنجا باید پاسخگو باشند.
معاون اول قوه قضاییه درخصوص قراردادهای غیرشفاف و کلان در فوتبال خاطرنشان کرد: حق مردم است که بدانند هزینه‌کردها در فوتبال کجا هزینه می‌شود. به ناچار در صورت کوتاهی دستگاه‌ها، دستگاه قضایی باید وارد شود. اخیرا پرونده تشکیل شده است و در مرحله تحقیقات مقدماتی است.
وی افزود: کسانیکه مسئولیتی در حکومت دارند اگر تخلفی کردند باید آنها را به اشد وجه مجازات کرد. مشتری بانک اگر تخلفی کرده باشد ورشوه‌ای دهدبا یک فردمتخلف دربانک متفاوت است. اگر یک کارمند دادگستری رشوه گرفت؛بنظرمن بایدبیش ازفرد رشوه‌دهنده مجازات شود. بایدقوانینی داشته باشیم که بازدارندگی لازم را داشته باشند و درمورد عاملین اصلی بروز فساد که به جمع کثیری ازمردم خسارت زده نبایداصلا 
اغماض کرد.
 مسئولین متخلف حکومت را  باید به اشد وجه مجازات کرد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه