تکذیب انحصار در صدور مجوز برای پروازهای خارجی

پس از گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان و بسته شدن همه مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشورهای مختلف برای پیشگیری از گسترش بیشتر این ویروس و شکستن زنجیره انتقال آن، بسیاری از کشورها به دنبال مذاکره برای باز کردن مرزها و راه اندازی پروازهای مسافری و تجاری‌شان هستند.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از ایسنا، در این میان سایت‌های فروش بلیت هواپیما برای امروز پرواز یکی از ایرلاین‌های خارجی را از تهران به استانبول باز گذاشته و مردم می‌توانستند با داشتن شرایطی که در این سایت‌ها نوشته شده بود بلیت پرواز استانبول را خریداری کنند.
اما اینکه یک ایرلاین خارجی تنها فروشنده بلیت تهران - استانبول بود، این شائبه را مطرح کرد که فقط این شرکت هواپیمایی موفق شده مجوز پرواز را از ایران دریافت کند و همین موضوع سبب شد که برخی از کارشناسان و سایت‌های خبری به وجود انحصار در صدور این مجوزها اشاره کنند.
در این رابطه رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی  گفت: به هیچ وجه انحصاری در پروازهای خارجی ایران و صدور مجوز برای ایرلاین‌های داخلی و خارجی وجود ندارد اما ممکن است اولویتی برای ما وجود داشته باشد.
وی افزود: زمانی که همه ایرلاین‌های خارجی به علت شیوع ویروس کرونا ایران را ترک کرده‌اند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی خارجی با انجام حداقلی پروازهای خود در این بازار ماندند و کمک کردند و مسافران داخلی و خارجی را البته با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و توافقات دو و چند جانبه 
جابه‌جا کردند.
تکذیب انحصار در صدور مجوز برای پروازهای خارجی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه