همه چیزدرباره یک اعتبار نامه جنجالی در گزارش «اقتصادسرآمد»

شیشه کثیفی که دستمالی برای پا ک کردنش نیست!

گروه مجلس- «من پرونده ای از کسی ندارم واگر هم داشته باشم طبعم این نیست که بروم دنبال خراب کردن کسی. این روزها هر کسی یک چیزی دارد . شاید من شیشه کثیف باشم ولی شما هم دستمالتان تمیز نیست که بخواهید شیشه من را تمیز کنید. حواستان باشد.» این بخشی از گفتگوی غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح طلب مجلس در گفتگو با خبرگزاری ایسنا است. 
به گزارش اقتصادسرآمد، غلامرضا تاجگردون، نامی است که از ابتدای مجلس یازدهم شاید بیش از هر نماینده دیگری به گوش خورده است و حتی در فضای مجازی برایش هشتگ «فسادگردون» زدند. دیروز نمانیدگانی که هر کدام پرونده ای در دست داشتند در خبرگزاری مهردور هم جمع شدند و از فسادهای ریز و درست او گفتند. البته وی روز قبل نیز در خبرگزاری ایسنا دیگر مصاحبه ای مفصل داشت.  به گزارش اقتصادسرآمد، کلاف اعتبارنامه نماینده گچساران هر روز پیچیده‌تر می‌شود و به نظر می‌رسد مجلس یازدهم عزمش را جزم کرده است تا  تاجگردون در مجلس نباشد.در جریان جلسه علنی مدیت قبل  بعد از قرائت تائید اعتبارنامه دلخوش و محمدصالحی نوبت به اعتبارنامه تاجگردون رسید و مانند آن دو نماینده دیگر سخنگوی شعبه ۱۲ تائید اعتبارنامه اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در شعبه را قرائت کرد اما همین که قالیباف اعلام کرد آیا کسی اعتراضی دارد، علیرضا زاکانی نماینده قم با اخطار قانون اساسی به این موضوع اعتراض کرد و گفت: سمت نمایندگی قائم به شخص است و نمی‌توان آن را به شعبه واگذار کرد.در همان جلسه در نهایت وی که سکوت اختیار کرده بود خطاب به مجلس گفت: نه داعیه ماندن دارم و نه تمایل به ماندن. یک کیف است که دستم می‌گیرم و از مجلس بیرون می‌روم، این شما هستید که باید در درگاه خداوند متعال روز قیامت و شب آخرت پاسخگوی اعمالتان باشید. دنیا گوشه کوچکی از نشان آخرت است، من در هر مقام و منصبی که باشم باید پاسخگوی هر احدالناسی از جامعه باشم، حتما هم در شعبه تحقیق حضور پیدا خواهم کرد اما خواهش می‌کنم به این بسنده نکنید، شما وظیفه دارید که شرع و قانون را رعایت کنید.
ماجرا از کجا اغاز شد؟ 
ماجرای تاجگردون پیش از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی داغ شد. زمانیکه در شبکه‌های اجتماعی او را متهم به "رانتخواری"، "باند بازی" و "فامیل بازی" کردند. ادعا‌های زیادی علیه این نماینده مجلس مطرح شد. بسیاری تصور می‌کردند او توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می‌شود. اتفاقی که ابتدا رخ داد اما با اعتراض تاجگردون شورای نگهبان رای خود را تغییر داد و او را تائید صلاحیت کرد.تاجگردون در زمان تبلیغات انتخاباتی با تشکیل کمپینی بزرگ و ریخت و پاش‌های عجیب و غریب خبرساز شد و موج منفی گسترده‌ای علیه او ایجاد گردید، اما همه این‌ها باعث نشد که مردم گچساران به او رای ندهند. او نزدیک به ۴۰ هزار رای کسب کرد که البته رای زیادی نبود، اما برای سومین پیروزی تاجگردون در انتخابات مجلس کافی بود. اما در زمان بررسی اعتبار نامه ها این نماینده اصلاح طلب به مشکل مواجه شد. اعتبار نامه ابتدا در شعبه بررسی شد و به همراه اعتبار نامه دو نماینده دیگر رد شد. پس از آن اسناد اعتراض به اعتبارنامه‌ها به شورای نگهبان ارسال گردید. پس از گذشت چند روز شورا نظر خود را به مجلس داد، شعبه ۱۲ دوباره اعتبارنامه جنجالی تاجگردون را در جلسه‌ای چند ساعته بررسی کرد و نهایتا آن را تائید کرد. اما همانطور که گفته شد در صحن علنی رای کافی را نگرفت.هرچند تاجگردون نمانیده ای اصلاح طلب است اما برخی از همقطارانش اسنادی را علیه وی منتشر کردند تا بدین طریق اصولگراهای مجلس به دنبال سرنخ داده شده رفته و مدارکی را علیه وی جمع اوری کنند و در نهایت روز گذشته در خبرگزاری مهر  این اسناد را  به اصحاب رسانه نشان داه و خواستار خروج وی از که با عنوان «فرد فاسد» از مجلس شوند.
غلامرضا تاجگردون، دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد نظری و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی می‌باشد. تاجگردون فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۶۸ در وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز کرد و از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰ مدیرکل دفتر تحقیقات و سیاست‌های مالی این وزارتخانه بود، از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۰ نیز بعنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس فعالیت می‌کرد.وی از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ معاونت امور مجلس و استان‌ها و از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ معاونت امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را برعهده داشت. او پیش‌تر در دوره نهم مجلس شورای اسلامی نیز بعنوان نماینده گچساران و باشت از استان کهگیلویه و بویراحمد، در مجلس حضور داشت.
 شیشه کثیفی که دستمالی برای پا ک کردنش نیست!
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه