آمریکایی‌ها به تحریم اعتیاد پیدا کرده‌اند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تلاش آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی را در تضاد کامل با قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام دانست.
به گزارش اقتصادسرآمد، مجید تخت‌روانچی درباره پیش‌بینی از فضای کلی نشست  شورای امنیت که به بحث پیرامون گزارش دبیرکل سازمان ملل با موضوع قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار خواهد شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: فضای کلی جامعه بین‌المللی در جهت اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است، هم دبیرکل سازمان ملل متحد بار‌ها گفته است و هفته پیش هم تکرار کرد و هم رهبران جهان خواهان آن هستند که خود، مغایرت صریح با مواضع آمریکا است.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با یادآوری خروج آمریکا از برجام که رئیس جمهوری این کشور به صراحت آن را پایان مشارکت در این برنامه خواند، ادامه داد: سابقه ندارد که یک عضو دائم شورای امنیت علیه قطعنامه‌ای که خود بانی آن بوده است، اقدام کند.ئم ایران در سازمان ملل متحد درباره هدف اصلی آمریکا از دنبال کردن تمدید تسلیحاتی چیست، گفت: هدف اصلی ممنوعیت تسلیحاتی که خودشان هم می‌دانند در شورای امنیت مورد اقبال قرار نمی‌گیرد، این است که برجام را از بین ببرند.
وی ادامه داد: هدف هم به طور کلی از بین بردن برجام است و خود ترامپ هم از ابتدا گفته بود که این توافق را قبول نداریم. در طول این چند سال هم تلاش زیادی کردند که مجبور نشوند به این کاری که الان به دنبالش هستند، برسند، اما موفق نشدند و هرچه گذشت بیشتر در انزوای بین‌المللی قرار گرفتند. از این رو الان تلاش می‌کنند به سمتی بروند که دیگر برجامی در کار نباشد.
نماینده ایران در سازمان ملل متحد درباره هدف قطعنامه شورای حکام که به پیشنهاد سه کشور اروپایی صادر شد هم گفت: قطعنامه بسیار نابجایی بود و هیچ مبنای حقوقی نداشت، دلیل آن هم این است که بر مبنای یک سری ادعا‌های واهی توسط دشمنان ملت ایران ارائه شده بود و آن را مبنایی برای طرح مطالبی در آژانس علیه فعالیت ایران قرار دادند.
تخت‌روانچی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته در چارچوب برجام، فعالیت‌های ما کاملا شفاف بوده است و همکاری داشتیم و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم تایید کرده است. 
تخت‌روانچی درباره تحریم‌های آمریکا پس از نشست هفته گذشته با اعضای شورای امنیت که برای توجیه ضرورت قطعنامه پیشنهادی علیه ایران انجام شد هم گفت: آمریکایی‌ها به تحریم عادت کرده‌اند و تصور می‌کنند می‌توانند از آن طریق اعمال فشار کنند.
وی افزود: در حقیقت آمریکایی‌ها به تحریم اعتیاد پیدا کرده‌اند و دیگر توجه ندارند عواقب آن چیست و در سطح بین‌المللی چگونه با آن‌ها برخورد می‌شود. این روشی است که در ارتباط با ایران از ابتدای انقلاب وجود داشت، اما در سال‌های اخیر شدت یافته است.
آمریکایی‌ها به تحریم اعتیاد  پیدا کرده‌اند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه