مجلس و دیوان محاسبات هرگز به دنبال مچ‌گیری از مدیران نیستند

رئیس مجلس شورای اسلامی از راه اندازی سایتی خبر داد که در آن اطلاعات مربوط به نظارت میدانی خوزستان قرار خواهد گرفت تا در معرض مشاهده و رصد مردم قرار گیرد. وی همچنین تاکید کرد که مسائل و مشکلات خوزستان از ۴۰ روز قبل در جلسات متعدد با وزارتخانه های مختلف، استانداری، مجمع نمایندگان و کمیسیون های مختلف مجلس بررسی شده است.
به گزارش اقتصادسرامد، محمدباقر قالیباف گفت: نخستین سفر نظارتی مجلس یازدهم با جمعی از همکاران از جمله رئیس دیوان محاسبات، روسای کمیسیون‌های عمران و انرژی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و نمایندگان استان خوزستان انجام شد.رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خون پاک بهترین جوانان در استان خوزستان بر زمین ریخته، لذا این سرزمین محل ایثار، شهادت و شهامت است، تصریح کرد: در مجلس یازدهم به مردم قول دادیم که نمایندگی همه آنها را در مجلس برعهده بگیریم، از این رو هر تصمیمی که اتخاذ شود، از هموطنان ساکن در دورترین روستا تا کلانشهرها ذی‌نفع آن هستند؛ البته اولویت رسیدگی به محرومان و مستضعفین سرلوحه کار ما قرار دارد.قالیباف افزود: استان خوزستان حدود ۳۰ درصد از منابع آبی کشور را در خود جای داده، اما حداقل ۷۰۰ روستای آن با تنش آبی مواجه هستند و این اصلا زیبنده نیست؛ البته نباید کارهایی که انجام شده را نادیده گرفت، اما باید تضادها نیز برطرف شود. 
قالیباف ادامه داد: نمی توان پذیرفت بالادست، کناردست و پایین دست یک شهر دچار مشکل کم آبی باشند. به طور مثال یک شهر از سه طرف در محاصره آب قرار دارد، اما مشکلاتی مانند فاضلاب و کم آبی به چالش این منطقه تبدیل شده است که این وضعیت نشان‌دهنده اشکالات ما در نوع قانونگذاری، نظارت و اجرا است، بنابراین باید به این بخش‌ها سامان بدهیم.وی تاکید کرد: براین اساس در مجلس یازدهم اولویت نخست ما نظارت و اولویت بعدی قانونگذاری است و در حوزه قانونگذاری نیز در گام نخست قوانین مزاحم حذف شده و در گام بعدی در حد ضرور قوانین جدید مصوب خواهد شد.قالیباف که در پایان ۴ روز نظارت میدانی فشرده بر خوزستان سخن می گفت، تاکید کرد: نظارت ما از نوع نظارتی که در تهران بنشینیم نیست، البته نمایندگان در مجلس از سراسر کشور در پارلمان حاضر شده‌اند، از این رو نمی‌توانند در تهران بنشینند، حال شاید کسی تهران‌نشینی مثل من بوده و در تهران بنشیند، اما نمایندگان حداقل در هر ماه مکلف هستند به حوزه‌های انتخابیه رفته و به امور مردم بپردازند.قالیباف با بیان اینکه نظارت باید میدانی، بی رودربایستی و به‌روز باشد، گفت: قطعاً نظارت باید در حین اجرا صورت گیرد، نه اینکه یک سال بعد از آن گزارش ارائه شود. به همین دلیل نظارت میدانی بسیار موضوعیت دارد. البته مجلس و دیوان محاسبات هرگز به دنبال مچ‌گیری از مدیران نیستند.
مجلس و دیوان محاسبات هرگز به دنبال مچ‌گیری از مدیران نیستند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه