ورود مجلس به جذب نیرو در آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح‌هایی که بخواهند بدون بهره‌گیری از اسناد بالادستی اقدام به جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش کنند، در مجلس مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
به گزارش اقتصادسرامد به نقل از مهر، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، پیرامون فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: فرمایشات رهبر انقلاب در مورد جذب فرهنگیان، ملاک عمل مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب از این پس طرح‌هایی که بخواهند بدون بهره‌گیری از اسناد بالادستی اقدام به جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش کنند، در مجلس مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید بر جذب نیرو در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان دارد. در این سند پیش بینی شده است اگر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نتواند پاسخگوی نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش باشد این وزارتخانه می‌تواند نیروهایی را بر اساس آزمون جذب کرده و پس از آن یکسال دوره ببینند و در پایان، جذب این وزارتخانه شوند.
زاهدی گفت: معیار برای جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش، اسناد بالادستی است و نیازی نیست در این خصوص قانونگذاری جدیدی صورت گیرد.
وی افزود: مجلس باید به دانشگاه فرهنگیان از لحاظ بودجه‌ای کمک کند تا این دانشگاه بتواند تعداد پذیرش دانشجو-معلم را افزایش دهد و بتواند هزینه‌های مورد نیاز را تامین کند.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد شبکه شاد و هشدار ایشان نسبت به مشکلات فرهنگی جهت استفاده از شبکه‌های مجازی، تصریح کرد: معاونت پرورشی، وزارت آموزش و پرورش باید برای حل این مشکل با استفاده از نظرات کمیسیون فرهنگی و آموزش برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای دانش آموزان در شبکه شاد داشته باشند.زاهدی با اشاره به ابراز نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به وضعیت مهد کودک‌ها نیز گفت: موضوع مهد کودک‌ها مدتی پیش در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت. اختلافی بین سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش در مورد مدیریت مهد کودک‌ها وجود دارد.وی تصریح کرد: در قانون آمده است که مجوز تاسیس مهدهای کودک از سوی سازمان بهزیستی باید صادر شود اما نظارت بر محتوای آموزشی آنها برعهده وزارت آموزش و پرورش است.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش مسئولیت خود را در این خصوص به خوبی انجام نداده‌اند. همین امر موجب شده است در برخی مهدکودک‌ها برخلاف محتوای مورد نظر آموزش و پرورش به کودکان آموزش داده شود و حتی گاهی انحرافات جدی در محتوای آموزشی ایجاد شود.
ورود مجلس به جذب نیرو  در آموزش و پرورش
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه