سفر دو هیات بانکی اسراییل به ابوظبی

بانک لئومی هیئتی متشکل از ۲۰ مسؤول اجرایی برجسته را به ریاست سامر حاج یحیی رئیس هیئت مدیره و حنان فریدمن رئیس ‏اجرایی به امارات می‌فرستد که درصدد امضای توافقنامه‌های همکاری با بانک‌های اماراتی هستند.بانک ابوظبی اول نیز مذاکراتی ‏را با بانک‌های اسرائیلی شروع خواهد کرد.‏
به گزارش اقتصادسرآمد، سایت شبکه بلومبرگ اعلام کرد، هیئت‌هایی از دو بانک اسرائیلی در ماه جاری میلادی به منظور رایزنی در خصوص همکاری مشترک میان دو طرف به امارات سفر خواهند کرد.
سایت شبکه آمریکایی بلومبرگ اعلام کرد، هیئت‌هایی از دو بانک بزرگ اسرائیلی برای سفر به ابوظبی با هدف امضای توافق‌های همکاری بانکی برنامه‌ریزی کرده‌اند.
بانک اسرائیلی «هبوعلیم» اعلام کرد که هیئتی به ریاست دوف کوتلر، رئیس اجرایی روز سه شنبه (۱۸ شهریور ماه) به منظور دیدار با مسؤولان اجرایی بانک‌های امارات و نیز مسؤولان برجسته مالی و تجاری ابوظبی به این کشور سفر خواهند کرد.
قرار است همچنین هیئتی از بانک اسرائیلی «لئومی» در ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) سفر مشابهی انجام دهد و با هدف امضای توافق‌های همکاری با بانک‌های اماراتی به این کشور سفر کند.بانک لئومی هیئتی متشکل از ۲۰ مسؤول اجرایی برجسته را به ریاست سامر حاج یحیی رئیس هیئت مدیره و حنان فریدمن رئیس اجرایی به امارات می‌فرستد که درصدد امضای توافقنامه‌های همکاری با بانک‌های اماراتی هستند.بانک ابوظبی اول نیز مذاکراتی را با بانک‌های اسرائیلی شروع خواهد کرد.
امارات سومین کشور عربی است که پس از مصر در سال ۱۹۷۹ و اردن در سال ۱۹۹۴ با رژیم صهیونیستی توافق صلح امضا کرد.
در ۱۳ اوت، واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا؛ محمد بن‌ زاید، ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این پس همکاری و روابط مشترک داشته باشند.تشکیلات خودگردان فلسطین و تعدادی از کشورهای عربی مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند و رهبری فلسطین آن را "خیانت" توصیف کرد.
دهم شهریور نیز یک هیات اسرائیلی به ریاست وزیر امنیت داخلی این رژیم و هیات آمریکایی از مشاوران دونالد ترامپ بعد از ظهر امروز دوشنبه وارد ابوظبی شدند.
این هیات به ریاست مئیر بن شبات، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و با حضور جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و همچنین رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید جهت رایزنی برای مقدمه چینی امضای توافق رسمی صلح میان امارات و اسرائیل وارد ابوظبی شدند.سفر این هیات به ابوظبی با نخستین پرواز تجاری مستقیم میان تل آویو و ابوظبی از شرکت هواپیمایی "ال عال" اسرائیل و از طریق حریم هوایی عربستان صورت گرفت و روی بدنه هواپیمای مذکور کلمه صلح به سه زبان انگلیسی، عربی و عبری به چشم میخورد.
سفر دو هیات بانکی اسراییل  به ابوظبی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه