تشکیل کمیته‌ بررسی اصلاح ساختار بودجه در شورای نگهبان و دیوان محاسبات

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: براساس جلساتی که با برخی حقوقدان‌های شورای نگهبان و همچنین رئیس دیوان محاسبات داشتم، کمیته‌هایی برای بررسی و ارائه نظرات حقوقی و پیشنهادات نسبت به طرح اصلاح ساختار بودجه توسط آنها تشکیل شد.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس با بیان به اینکه اصلاح ساختار بودجه به بحث اصلی مجلس تبدیل شده و دولت هم به طور جدی این موضوع را پیگیری می‌کند، گفت: هفته گذشته جلسه‌ای را با برخی از حقوقدان‌های شورای نگهبان در این مورد داشتم و حتی مرکز پژوهش‌های این شورا برای ارائه نظرات خود از نظر حقوقی اعلام آمادگی کرد.
وی ادامه داد: ما در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بیشتر از منظر اقتصادی به اصلاح ساختار بودجه توجه داریم اما شورای نگهبان ایرادات اساسی از منظر حقوقی به بحث ساختار فعلی بودجه دارد و قرار شد؛ براساس یک کمیته مشترک نظراتشان را به ما اعلام کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: طی جلسه‌ای هم که با رئیس دیوان محاسبات کل کشور درباره اصلاح ساختار بودجه داشتم، با دستور بذرپاش کمیته‌ای برای بررسی این موضوع در دیوان تشکیل شد و یک سری پیشنهادات بسیار خوبی کاربردی در حوزه منابع، هزینه‌ها، شرکت‌های دولتی، شفافیت و ... آماده و امروز برای ما ارائه کردند که تلاش داریم آنها را در قالب پیشنهادات الحاقی به طرح اصلاح ساختار بودجه اضافه کنیم.
زنگنه با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه با یازده رای موافق در جلسه دیروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت هم نظر مثبت خود را اعلام کرد و در بخش جزئیات طرح هم حدود چهار بند اصلی تصویب و مابقی آن به جلسه فردا کمیسیون موکول شد و در صورت جمعبندی، گزارش آن هفته آینده در صحن مطرح شود.
رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به آغاز تدوین لایحه بودجه سال 1400 توسط دولت، آیا این طرح به اصلاح بودجه سال آینده خواهد رسید، اظهار کرد: نسبت به تمام بندهای این طرح با دولت پیش از این گفتگو و توافق شده و آنها هم به دلیلی اینکه فضای کلی مجلس را نسبت به تصویب طرح مثبت می‌دانند، بسیاری از موارد را در دستور کار خود قرار داده و در بودجه لحاظ کرده‌اند، مثلا در بحث شناسه پرداخت از هم اکنون بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه فعال شده و زیرساخت های آن را آماده کرده است. بنابراین سعی کرده‌ایم به شیوه تعاملی پیش برویم تا دولت معطل این مصوبه نشود.
تشکیل کمیته‌ بررسی اصلاح ساختار بودجه در شورای نگهبان و دیوان محاسبات
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه