توسعه ترانزیت جاده‌ای کشور با تکمیل زنجیره آزادراه‌ها

توسعه ترانزیت کشور و تکمیل زنجیره آزادراهی کشور با افتتاح آزادراه شرق اصفهان نقش بسیار موثری در حوزه اقتصاد و حمل و نقل کشور دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، آزادراه شرق اصفهان به منظور تکمیل و تسهیل حمل و نقل در کریدور شمال-جنوب، افزایش بهره‌وری آزادراه نطنز-کاشان و همچنین تسریع در سرویس‌دهی در حوادث غیرمترقبه و ایجاد محور جایگزین با موضوع پدافند غیرعامل طراحی و عملیاتی شد.بهره برداری از این آزادراه نقش بسیار موثری را در کاهش بار ترافیکی و آلودگی شهر اصفهان و تسریع در انتقال بار، کالا و مسافر از مناطق جنوبی کشور و حاشیه شهر اصفهان به استان‌های شمالی کشور ایفا می‌کند.
قطعه اول این محور، به طول ۴۰ کیلومتر از آزادراه کاشان-اصفهان آغاز شده و با طول ۲۹۳ کیلومتر تا تقاطع اردستان ادامه می‌یابد و قطعه دوم نیز به طول ۳۴ کیلومتر در ادامه قطعه اول آزادراه آغاز و تا تقاطع جاده نایین و فرودگاه ادامه پیدا می‌کند و در نهایت قطعه سوم این آزادراه به طول ۳۰ کیلومتر تا تقاطع آزادراه اصفهان-شیراز ادامه یافته که این بخش از آزادراه ها هم اکنون در دست احداث است.این پروژه ۶۳.۵ کیلومتر و دارای ۶ باند است که شامل سه باند و یک باند اضطرار در هر سمت است.
اعتبار هزینه شده این پروژه ۱۳ هزار میلیارد ریال است که سهم دولت ۳۰ درصد، شامل ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و سهم سرمایه گذار هم ۷۰ درصد معادل ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.آزادراه شرق اصفهان به نام سردار سلیمانی نامگذاری شده است و برای یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال زایی داشته و زمینه‌ساز کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر می‌شود و ۱۵ درصد در کاهش تلفات جاده‌ای موثر است.
در همین زمینه مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه نقش توسعه آزادراه‌های کشور یکی از موضوعات مهم در حوزه حمل و نقل بار و مسافر به شمار می‌رود، گفت: افزایش ترانزیت زمینی و توجه به این موضوع زمینه ساز افزایش سرعت و توسعه بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور می‌شود.
او ادامه داد: توسعه آزاد راه‌های کشور نقش بسیار موثری در توسعه ترانزیت کشور دارد به طوری که در دو سال گذشته سرعت اجرای ساخت آزادراه‌ها افزایش یافته است.
عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: تکمیل کریدورهای شرق و غرب و شمال و جنوب بسیار موثر بوده و نقش بسیاری در کاهش مصرف سوخت به ویژه در حوزه بار و مسافر دارد.
یوسفی ادامه داد: در حال حاضر می‌توانیم با افزایش جذب سرمایه‌گذار و همچنین تامین منابع و اعتبارات دولتی و همچنین افزایش جذب سرمایه‌گذاران میزان نقدینگی در این حوزه را هم افزایش دهیم.
توسعه ترانزیت جاده‌ای کشور  با تکمیل زنجیره آزادراه‌ها
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه