تاریخ انتشار:1401/4/25
![رونق بندر چابهار در گرو بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر است](/content/news/a8af42bc-eeff-41b2-9422-8f4029e589ac.jpg?width=400&height=300)
رونق بندر چابهار در گرو بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر است
اقتصاد سرامد - مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان "رونق بندر چابهار در گرو بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر است" گفت: مارکتینگ، شبکهسازی و بازاریابی نقش بسیار مهمی در فعالیتهای اقتصادی دارد.
به گزارش اقتصادسرامد، جواد هدایتی اظهار کرد: معتقدم به جای تمرکز روی تخفیف در حوزههای مختلف در مباحث، بندری، دریایی، جادهای و... باید به کل زنجیره مبدا تا مقصد یعنی چیزی که صاحبان کالا نیاز دارند، فکر کنیم.
وی ادامه داد: تخفیفات و مشوقها داخل یک پکیج معنی و مفهوم پیدا میکند.
وی با انتقاد از اینکه فقط به یک مورد (تخفیف در تعرفه بندری) چسبیدهایم و تمام زنجیره را رها کردهایم، افزود: لذا مارکتینگ، شبکهسازی و بازاریابی نقش بسیار مهمی در فعالیتهای اقتصادی دارد که البته متولی مشخصی در کشور ندارد و کمتر به این مسئله پرداخته شده است.
وی یادآور شد: در بخش جادهای اگر هزینه حمل -در بنادر- بالاتر است بخش عمدهای به بار برگشت از بنادر برمیگردد. وقتی کامیون باری را از داخل کشور به بندر شهید رجایی حمل میکند مطمئن است که طی یکی دو روز بار برگشت را دارد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای اضافه کرد: از این رو نیازی به برگشت بدون بار نیست. وقتی یک سر بار خالی اتفاق میافتد، هزینه در بخش حملونقل جادهای افزایش مییابد.
هدایتی با اشاره به اینکه مارکتینگ و ترانزیت نقش موثری در بار برگشت کامیونها دارد، گفت: کشورهای CIS تمایل زیادی به استفاده از قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای ترانزیت کالا را دارند. طی ماههای اخیر نشستهای متعددی با وزرای حملونقل و مسئولان بخش حملونقل کشورهای آسیای میانه داشتهایم و علاقهمند به استفاده از مسیر ایران هستند.
وی تاکید کرد: اینکه بار ترانزیتی به اندازهای نیست که بار برگشت را برای کامیونها ایجاد کند، نکتهای است که باید در آسیبشناسی و بازاریابی به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه باید برای این موضوع فکر شود، گفت: کرایه بار وارداتی به مقصد ایران اگر A دلار است، بار ترانزیتی A بعلاوه 2000 دلار میشود. این یک مانع جدی است و 2000 دلار رقم کمی نیست.
وی با اشاره به تخفیفات در حوزه بندری، جادهای، تن کیلومتر و... اظهار کرد: تن-کیلومتر از بندر چابهار تا مرز 1500 کیلومتری حدود 500 هزار تومان است. 2000 هزار دلار تمام تخفیفات بندری،جادهای، دریای و... را از بین میبرد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری یادآور شد: در سفر اخیر به عمان با حضور رئیسجمهوری تفاهمات خوبی روی بحث بنادر انجام شد. فکر میکنم بندر چابهار برای رونق نیازمند بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر منطقه را دارد.
وی بیان کرد: در نشست بررسی فرصتها و چالشهای بندر چابهار در افق کریدور شمال - جنوب صحبتی درباره اقدامات روی این موضوع نشنیدیم.
وی ادامه داد: تخفیفات و مشوقها داخل یک پکیج معنی و مفهوم پیدا میکند.
وی با انتقاد از اینکه فقط به یک مورد (تخفیف در تعرفه بندری) چسبیدهایم و تمام زنجیره را رها کردهایم، افزود: لذا مارکتینگ، شبکهسازی و بازاریابی نقش بسیار مهمی در فعالیتهای اقتصادی دارد که البته متولی مشخصی در کشور ندارد و کمتر به این مسئله پرداخته شده است.
وی یادآور شد: در بخش جادهای اگر هزینه حمل -در بنادر- بالاتر است بخش عمدهای به بار برگشت از بنادر برمیگردد. وقتی کامیون باری را از داخل کشور به بندر شهید رجایی حمل میکند مطمئن است که طی یکی دو روز بار برگشت را دارد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای اضافه کرد: از این رو نیازی به برگشت بدون بار نیست. وقتی یک سر بار خالی اتفاق میافتد، هزینه در بخش حملونقل جادهای افزایش مییابد.
هدایتی با اشاره به اینکه مارکتینگ و ترانزیت نقش موثری در بار برگشت کامیونها دارد، گفت: کشورهای CIS تمایل زیادی به استفاده از قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای ترانزیت کالا را دارند. طی ماههای اخیر نشستهای متعددی با وزرای حملونقل و مسئولان بخش حملونقل کشورهای آسیای میانه داشتهایم و علاقهمند به استفاده از مسیر ایران هستند.
وی تاکید کرد: اینکه بار ترانزیتی به اندازهای نیست که بار برگشت را برای کامیونها ایجاد کند، نکتهای است که باید در آسیبشناسی و بازاریابی به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه باید برای این موضوع فکر شود، گفت: کرایه بار وارداتی به مقصد ایران اگر A دلار است، بار ترانزیتی A بعلاوه 2000 دلار میشود. این یک مانع جدی است و 2000 دلار رقم کمی نیست.
وی با اشاره به تخفیفات در حوزه بندری، جادهای، تن کیلومتر و... اظهار کرد: تن-کیلومتر از بندر چابهار تا مرز 1500 کیلومتری حدود 500 هزار تومان است. 2000 هزار دلار تمام تخفیفات بندری،جادهای، دریای و... را از بین میبرد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری یادآور شد: در سفر اخیر به عمان با حضور رئیسجمهوری تفاهمات خوبی روی بحث بنادر انجام شد. فکر میکنم بندر چابهار برای رونق نیازمند بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر منطقه را دارد.
وی بیان کرد: در نشست بررسی فرصتها و چالشهای بندر چابهار در افق کریدور شمال - جنوب صحبتی درباره اقدامات روی این موضوع نشنیدیم.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر اقتصاد سرامد
اخبار روز
-
مشارکت بنیاد برکت در تولید ۱۰ هزار پایند الکترونیکی
-
اظهارات رئیس روسنفت درباره تاثیر مازاد تولید بر تلاشهای اوپک پلاس
-
عصری با رضا عبدالهی در ویژه برنامه «سیب نقره ای»
-
امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سرمایه و هلدینگ پتروفرهنگ
-
مهدی بیرانوند برگزیده دوره دکتری روزنامهنگاری و رسانه دانشگاه هارویست آماریلو تگزاس آمریکا شد
-
حضور بنیاد برکت در سی یکمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی ایران
-
نیم نگاهی به انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
-
در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت؛
-
پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به کسب و کارهای آسیبدیده
-
یک سر و گردن بالاتر از همه
-
آشنایی با کفپوش عایق برق فشار قوی
-
«معلم خصوصی ارزان و آنلاین برای شب امتحان» با یک تلفن!
-
تقدیرشرکت آب و نیرو از قهرمانان ورزشی شهرستان گتوند در مسابقات جهانی
-
راه اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات
-
آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
-
پرداخت 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
-
توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
-
تغییر نگاه به سرمایهگذاریها موجب شده تا بسیاری از دعواهای حقوقی با مذاکرات حل شود
-
بهسازی فضاهای بی دفاع شهری جهت کاهش آسیب های اجتماعی
-
تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار