تاریخ انتشار:1401/4/25

رونق بندر چابهار در گرو بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر است
اقتصاد سرامد - مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان "رونق بندر چابهار در گرو بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر است" گفت: مارکتینگ، شبکهسازی و بازاریابی نقش بسیار مهمی در فعالیتهای اقتصادی دارد.
به گزارش اقتصادسرامد، جواد هدایتی اظهار کرد: معتقدم به جای تمرکز روی تخفیف در حوزههای مختلف در مباحث، بندری، دریایی، جادهای و... باید به کل زنجیره مبدا تا مقصد یعنی چیزی که صاحبان کالا نیاز دارند، فکر کنیم.
وی ادامه داد: تخفیفات و مشوقها داخل یک پکیج معنی و مفهوم پیدا میکند.
وی با انتقاد از اینکه فقط به یک مورد (تخفیف در تعرفه بندری) چسبیدهایم و تمام زنجیره را رها کردهایم، افزود: لذا مارکتینگ، شبکهسازی و بازاریابی نقش بسیار مهمی در فعالیتهای اقتصادی دارد که البته متولی مشخصی در کشور ندارد و کمتر به این مسئله پرداخته شده است.
وی یادآور شد: در بخش جادهای اگر هزینه حمل -در بنادر- بالاتر است بخش عمدهای به بار برگشت از بنادر برمیگردد. وقتی کامیون باری را از داخل کشور به بندر شهید رجایی حمل میکند مطمئن است که طی یکی دو روز بار برگشت را دارد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای اضافه کرد: از این رو نیازی به برگشت بدون بار نیست. وقتی یک سر بار خالی اتفاق میافتد، هزینه در بخش حملونقل جادهای افزایش مییابد.
هدایتی با اشاره به اینکه مارکتینگ و ترانزیت نقش موثری در بار برگشت کامیونها دارد، گفت: کشورهای CIS تمایل زیادی به استفاده از قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای ترانزیت کالا را دارند. طی ماههای اخیر نشستهای متعددی با وزرای حملونقل و مسئولان بخش حملونقل کشورهای آسیای میانه داشتهایم و علاقهمند به استفاده از مسیر ایران هستند.
وی تاکید کرد: اینکه بار ترانزیتی به اندازهای نیست که بار برگشت را برای کامیونها ایجاد کند، نکتهای است که باید در آسیبشناسی و بازاریابی به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه باید برای این موضوع فکر شود، گفت: کرایه بار وارداتی به مقصد ایران اگر A دلار است، بار ترانزیتی A بعلاوه 2000 دلار میشود. این یک مانع جدی است و 2000 دلار رقم کمی نیست.
وی با اشاره به تخفیفات در حوزه بندری، جادهای، تن کیلومتر و... اظهار کرد: تن-کیلومتر از بندر چابهار تا مرز 1500 کیلومتری حدود 500 هزار تومان است. 2000 هزار دلار تمام تخفیفات بندری،جادهای، دریای و... را از بین میبرد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری یادآور شد: در سفر اخیر به عمان با حضور رئیسجمهوری تفاهمات خوبی روی بحث بنادر انجام شد. فکر میکنم بندر چابهار برای رونق نیازمند بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر منطقه را دارد.
وی بیان کرد: در نشست بررسی فرصتها و چالشهای بندر چابهار در افق کریدور شمال - جنوب صحبتی درباره اقدامات روی این موضوع نشنیدیم.
وی ادامه داد: تخفیفات و مشوقها داخل یک پکیج معنی و مفهوم پیدا میکند.
وی با انتقاد از اینکه فقط به یک مورد (تخفیف در تعرفه بندری) چسبیدهایم و تمام زنجیره را رها کردهایم، افزود: لذا مارکتینگ، شبکهسازی و بازاریابی نقش بسیار مهمی در فعالیتهای اقتصادی دارد که البته متولی مشخصی در کشور ندارد و کمتر به این مسئله پرداخته شده است.
وی یادآور شد: در بخش جادهای اگر هزینه حمل -در بنادر- بالاتر است بخش عمدهای به بار برگشت از بنادر برمیگردد. وقتی کامیون باری را از داخل کشور به بندر شهید رجایی حمل میکند مطمئن است که طی یکی دو روز بار برگشت را دارد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای اضافه کرد: از این رو نیازی به برگشت بدون بار نیست. وقتی یک سر بار خالی اتفاق میافتد، هزینه در بخش حملونقل جادهای افزایش مییابد.
هدایتی با اشاره به اینکه مارکتینگ و ترانزیت نقش موثری در بار برگشت کامیونها دارد، گفت: کشورهای CIS تمایل زیادی به استفاده از قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای ترانزیت کالا را دارند. طی ماههای اخیر نشستهای متعددی با وزرای حملونقل و مسئولان بخش حملونقل کشورهای آسیای میانه داشتهایم و علاقهمند به استفاده از مسیر ایران هستند.
وی تاکید کرد: اینکه بار ترانزیتی به اندازهای نیست که بار برگشت را برای کامیونها ایجاد کند، نکتهای است که باید در آسیبشناسی و بازاریابی به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه باید برای این موضوع فکر شود، گفت: کرایه بار وارداتی به مقصد ایران اگر A دلار است، بار ترانزیتی A بعلاوه 2000 دلار میشود. این یک مانع جدی است و 2000 دلار رقم کمی نیست.
وی با اشاره به تخفیفات در حوزه بندری، جادهای، تن کیلومتر و... اظهار کرد: تن-کیلومتر از بندر چابهار تا مرز 1500 کیلومتری حدود 500 هزار تومان است. 2000 هزار دلار تمام تخفیفات بندری،جادهای، دریای و... را از بین میبرد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری یادآور شد: در سفر اخیر به عمان با حضور رئیسجمهوری تفاهمات خوبی روی بحث بنادر انجام شد. فکر میکنم بندر چابهار برای رونق نیازمند بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر منطقه را دارد.
وی بیان کرد: در نشست بررسی فرصتها و چالشهای بندر چابهار در افق کریدور شمال - جنوب صحبتی درباره اقدامات روی این موضوع نشنیدیم.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر اقتصاد سرامد
اخبار روز
-
سد قوچم، حلقه واسط انتقال آب از غرب به شرق کردستان
-
محور چالوس چهارخطه می شود
-
تقدیر فرمانده سپاه از مرکز وکلا
-
سفر؛ آزمونی برای مسئولیت و آگاهی
-
رُمان نویسنده هرمزگانی به چاپ سوم رسید/ «آن تابستان»؛ سوژه مردمپسند ناب اقلیمی برای سینما
-
سرمایهگذاری در پروژههای شهری پیشرفت کرده، اما برخی چالشها باقی است
-
گام جدیددرنگهداشت محلات۲۷گانه منطقه یک باشروع بهار قرآن و طبیعت
-
بازدید مدیر دفتر یونسکو در تهران، از شناور تحقیقاتی «کاوشگر خلیج فارس»
-
صادرات محوری و توسعه فناوری رویکرد اصلی مناطق آزاد
-
تأکید هند بر توسعه چابهار همزمان با تهدید آمریکا
-
افتتاح بخشی از پروژه آزادراه تبریز-مرند
-
عملیات ترمیم خط اسید استیک مربوط به مخازن 1001
-
پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی قیر، آسفالت، عایقها، بتن، سیمان و ماشینآلات وابسته افتتاح شد
-
هدفگذاری ایران و قزاقستان برای حمل ۵ میلیون تن بار از مسیر ریلی کشورمان
-
تخصصی ترین وزراتخانه جولانگاه افراد سفارشی و رابطه ای شده است
-
دهمین بوت کمپ اقتصادی با رویکرد توسعه کسب و کارهای نوظهور برگزار شد
-
نیازمند برنامه کلان ملی در حوزه منابع انسانی دریانوردان هستیم
-
همایش شرکت های برتر ایران برای بررسی و رتبه بندی 100 شرکت برتر در سال مالی 1402 برگزار شد
-
امروز باید تکلیف خود را نسبت به نگاه امنیتی حاکم بر فضای دیتا روشن کنیم
-
بازدید میدانی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی به منظور بررسی عملکرد واحدهای مختلف بندر پتروشیمی ماهشهر