تاریخ انتشار:1401/4/25
رونق بندر چابهار در گرو بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر است
اقتصاد سرامد - مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان "رونق بندر چابهار در گرو بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر است" گفت: مارکتینگ، شبکهسازی و بازاریابی نقش بسیار مهمی در فعالیتهای اقتصادی دارد.
به گزارش اقتصادسرامد، جواد هدایتی اظهار کرد: معتقدم به جای تمرکز روی تخفیف در حوزههای مختلف در مباحث، بندری، دریایی، جادهای و... باید به کل زنجیره مبدا تا مقصد یعنی چیزی که صاحبان کالا نیاز دارند، فکر کنیم.
وی ادامه داد: تخفیفات و مشوقها داخل یک پکیج معنی و مفهوم پیدا میکند.
وی با انتقاد از اینکه فقط به یک مورد (تخفیف در تعرفه بندری) چسبیدهایم و تمام زنجیره را رها کردهایم، افزود: لذا مارکتینگ، شبکهسازی و بازاریابی نقش بسیار مهمی در فعالیتهای اقتصادی دارد که البته متولی مشخصی در کشور ندارد و کمتر به این مسئله پرداخته شده است.
وی یادآور شد: در بخش جادهای اگر هزینه حمل -در بنادر- بالاتر است بخش عمدهای به بار برگشت از بنادر برمیگردد. وقتی کامیون باری را از داخل کشور به بندر شهید رجایی حمل میکند مطمئن است که طی یکی دو روز بار برگشت را دارد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای اضافه کرد: از این رو نیازی به برگشت بدون بار نیست. وقتی یک سر بار خالی اتفاق میافتد، هزینه در بخش حملونقل جادهای افزایش مییابد.
هدایتی با اشاره به اینکه مارکتینگ و ترانزیت نقش موثری در بار برگشت کامیونها دارد، گفت: کشورهای CIS تمایل زیادی به استفاده از قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای ترانزیت کالا را دارند. طی ماههای اخیر نشستهای متعددی با وزرای حملونقل و مسئولان بخش حملونقل کشورهای آسیای میانه داشتهایم و علاقهمند به استفاده از مسیر ایران هستند.
وی تاکید کرد: اینکه بار ترانزیتی به اندازهای نیست که بار برگشت را برای کامیونها ایجاد کند، نکتهای است که باید در آسیبشناسی و بازاریابی به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه باید برای این موضوع فکر شود، گفت: کرایه بار وارداتی به مقصد ایران اگر A دلار است، بار ترانزیتی A بعلاوه 2000 دلار میشود. این یک مانع جدی است و 2000 دلار رقم کمی نیست.
وی با اشاره به تخفیفات در حوزه بندری، جادهای، تن کیلومتر و... اظهار کرد: تن-کیلومتر از بندر چابهار تا مرز 1500 کیلومتری حدود 500 هزار تومان است. 2000 هزار دلار تمام تخفیفات بندری،جادهای، دریای و... را از بین میبرد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری یادآور شد: در سفر اخیر به عمان با حضور رئیسجمهوری تفاهمات خوبی روی بحث بنادر انجام شد. فکر میکنم بندر چابهار برای رونق نیازمند بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر منطقه را دارد.
وی بیان کرد: در نشست بررسی فرصتها و چالشهای بندر چابهار در افق کریدور شمال - جنوب صحبتی درباره اقدامات روی این موضوع نشنیدیم.
وی ادامه داد: تخفیفات و مشوقها داخل یک پکیج معنی و مفهوم پیدا میکند.
وی با انتقاد از اینکه فقط به یک مورد (تخفیف در تعرفه بندری) چسبیدهایم و تمام زنجیره را رها کردهایم، افزود: لذا مارکتینگ، شبکهسازی و بازاریابی نقش بسیار مهمی در فعالیتهای اقتصادی دارد که البته متولی مشخصی در کشور ندارد و کمتر به این مسئله پرداخته شده است.
وی یادآور شد: در بخش جادهای اگر هزینه حمل -در بنادر- بالاتر است بخش عمدهای به بار برگشت از بنادر برمیگردد. وقتی کامیون باری را از داخل کشور به بندر شهید رجایی حمل میکند مطمئن است که طی یکی دو روز بار برگشت را دارد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حملونقل جادهای اضافه کرد: از این رو نیازی به برگشت بدون بار نیست. وقتی یک سر بار خالی اتفاق میافتد، هزینه در بخش حملونقل جادهای افزایش مییابد.
هدایتی با اشاره به اینکه مارکتینگ و ترانزیت نقش موثری در بار برگشت کامیونها دارد، گفت: کشورهای CIS تمایل زیادی به استفاده از قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای ترانزیت کالا را دارند. طی ماههای اخیر نشستهای متعددی با وزرای حملونقل و مسئولان بخش حملونقل کشورهای آسیای میانه داشتهایم و علاقهمند به استفاده از مسیر ایران هستند.
وی تاکید کرد: اینکه بار ترانزیتی به اندازهای نیست که بار برگشت را برای کامیونها ایجاد کند، نکتهای است که باید در آسیبشناسی و بازاریابی به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه باید برای این موضوع فکر شود، گفت: کرایه بار وارداتی به مقصد ایران اگر A دلار است، بار ترانزیتی A بعلاوه 2000 دلار میشود. این یک مانع جدی است و 2000 دلار رقم کمی نیست.
وی با اشاره به تخفیفات در حوزه بندری، جادهای، تن کیلومتر و... اظهار کرد: تن-کیلومتر از بندر چابهار تا مرز 1500 کیلومتری حدود 500 هزار تومان است. 2000 هزار دلار تمام تخفیفات بندری،جادهای، دریای و... را از بین میبرد.
مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری یادآور شد: در سفر اخیر به عمان با حضور رئیسجمهوری تفاهمات خوبی روی بحث بنادر انجام شد. فکر میکنم بندر چابهار برای رونق نیازمند بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر منطقه را دارد.
وی بیان کرد: در نشست بررسی فرصتها و چالشهای بندر چابهار در افق کریدور شمال - جنوب صحبتی درباره اقدامات روی این موضوع نشنیدیم.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر اقتصاد سرامد
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند