تاریخ انتشار:1401/4/29

حمایت از صنایع دریایی ضروت ملی است
اقتصاد سرامد - معاون توسعه ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرایط فعلی صنایع دریایی را مناسب توصیف کرد و گفت: تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم و ضرورت دارد با همفکری، تعامل و همکاری دستگاههای ذیربط، شرایط را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم.
به گزارش اقتصاد سرامد، عبدالرضا محبی در گفتوگو با سازمان بنادر و دریانوردی، درباره ضرورت حمایت از صنایع دریایی، اظهار داشت: هر زمانی که به توان داخلی کشور تکیه کردیم موفق بودیم و هر زمانی که از توان خود غافل شدیم، شکست خوردیم؛ حمایت از صنایع دریایی یک ضرورت ملی است که همگی باید در راستای تحقق آن گام برداریم.
وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه صنایع دریایی در نقطه بدی قرار نداریم، اما باید بدانیم تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با همفکری، تعامل همه دستگاههای مسئول، شرایط را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم.
معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این شرکت در حمایت از توان داخلی در صنایع دریایی، ثابت قدم است، گفت: اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است و حدود ۸۵ درصد نیاز ناوگان دریایی کشور در ابعاد مختلف با تکیه بر توان داخلی تامین می شود.
محبی ادامه داد: از صنعتگران داخلی به ویژه در حوزه ساخت و تعمیرات انتظار داریم تا با افزایش کیفیت، کنترل قیمت و زمانبندی کمک کنند تا وضعیت صنایع دریایی بهبود پیدا کند، در عین حال باید بدانیم اراده حمایت از صنایع دریایی در داخل کشور وجود دارد و صرفا نیازمند تلاش بیشتر هستیم و امیدواریم در این زمینه به نتایج مطلوب برسیم.
معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای تحول صنایع دریایی کشور، تاکید کرد: این دو مجموعه فعالیت و همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند و همکاری و هم افزایی آنها، کمک شایانی به تحول صنایع دریایی کشور خواهد کرد.
محبی افزود: یکی از مشکلات اصلی کشور در حوزه ساخت شناور و تامین تجهیزات، مقوله فاینانس و تامین منابع مالی در حوزه تسهیلات است و امروزه هیچ شناوری به صورت نقدی خریداری نمی شود و نیازمند ارائه تسهیلات است.
معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ارائه تسهیلات کمک بسیار زیادی به فعالان علاقمند در حوزه حمل و نقل دریایی می کند و خوشبختانه سازمان بنادر در این خصوص اقدامات بسیاری انجام داده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه صنایع دریایی در نقطه بدی قرار نداریم، اما باید بدانیم تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با همفکری، تعامل همه دستگاههای مسئول، شرایط را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم.
معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این شرکت در حمایت از توان داخلی در صنایع دریایی، ثابت قدم است، گفت: اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است و حدود ۸۵ درصد نیاز ناوگان دریایی کشور در ابعاد مختلف با تکیه بر توان داخلی تامین می شود.
محبی ادامه داد: از صنعتگران داخلی به ویژه در حوزه ساخت و تعمیرات انتظار داریم تا با افزایش کیفیت، کنترل قیمت و زمانبندی کمک کنند تا وضعیت صنایع دریایی بهبود پیدا کند، در عین حال باید بدانیم اراده حمایت از صنایع دریایی در داخل کشور وجود دارد و صرفا نیازمند تلاش بیشتر هستیم و امیدواریم در این زمینه به نتایج مطلوب برسیم.
معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای تحول صنایع دریایی کشور، تاکید کرد: این دو مجموعه فعالیت و همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند و همکاری و هم افزایی آنها، کمک شایانی به تحول صنایع دریایی کشور خواهد کرد.
محبی افزود: یکی از مشکلات اصلی کشور در حوزه ساخت شناور و تامین تجهیزات، مقوله فاینانس و تامین منابع مالی در حوزه تسهیلات است و امروزه هیچ شناوری به صورت نقدی خریداری نمی شود و نیازمند ارائه تسهیلات است.
معاون توسعه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ارائه تسهیلات کمک بسیار زیادی به فعالان علاقمند در حوزه حمل و نقل دریایی می کند و خوشبختانه سازمان بنادر در این خصوص اقدامات بسیاری انجام داده است.
برچسب ها : اقتصاد دریا محور بنادر اقتصاد سرامد
اخبار روز
-
طلای جهانی سر به زیر ماند
-
رشد حیرت انگیز آبزیپروری در جهان مبتنی بر غلبه گونههای غیر بومی همراه با ریسک پنهان
-
خطر بروز تصادف را در مسیرهای باریک افزایش داده
-
بیانیه انجمن مدیران روزنامه های غیر دولتی در تجلیل از وحدت ملی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه
-
عزم جدی دولت برای تقویت بنیه پلیس و جبران خسارات وارده از جنگ تحمیلی
-
نرخ دلار در روزهای آینده کاهشی است؟
-
حملونقل جادهای محور جابجایی زائران اربعین شد
-
برقراری پروازهای هما از مشهد به مقاصد زاهدان، چابهار، دبی، استانبول و بمبئی
-
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
-
تبدیل قزوین به هاب حملونقل منطقهای و ملی با سرمایهگذاری هدفمند در توسعه فرودگاه و تقویت خطوط
-
شهرداری تهران و استانداریها مسئول فرآیند احداث و مقاومسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیبدیده شدند
-
افتتاح دو خط و یک سکو در ایستگاه صفر مرزی ریلی شلمچه
-
هیچ طرح مسکنی متوقف نیست
-
بیش از 11 میلیون قزل آلا زیر چتر بیمه ای در مزارع استان تهران
-
فروش بلیت فقط از فرودگاههای شرق کشور انجام میشود
-
اختصاص یکهزار میلیارد تومان برای اسکان موقت و بازسازی منازل آسیبدیده از جنگ
-
قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارزها امروز ۱۱ تیرماه
-
پایان عملیات بازگشت حجاج
-
آیا وزیر اقتصاد گفت که بورس نیاز به حمایت ندارد؟
-
آغاز جشنواره تابستانی «قلب ایرانسلمن»