تاریخ انتشار:1401/8/21
سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان  در خصوص آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان خبر داد

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان  در خصوص آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان خبر داد

اقتصادسرآمد - بخشی از برداشت، خشکه برداری است که توسط کامیون انتقال و بخشی هم لایروبی با کاترساکشن است که با خط لوله به محل دایک ها منتقل می‌شود.

 به گزارش اقتصاد سرآمد، نوراله عباسی،  سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان گفت: لایروبی کانال آشور (چهارپایه) پیشرفت خوبی داشته و از برنامه جلوتر قرار دارد

 عباسی توضیح داد که برآورد شده یک میلیون و ۱۶۰ هزار مترمکعب لای برداری از این کانال انجام شود که تاکنون ۴۰ درصد آن معادل ۴۷۰هزار مترمکعب لایروبی شده است.

وی با بیان اینکه طول پروژه ۷.۵ کیلومتر است، عنوان کرد: از زمان اجرای پروژه حدود ۵ ماه گذشته و بیش از نیمی از سال قرارداد  مانده است.

عباسی اعتبار پروژه را ۲۸۴ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده و پیگیر آن هستیم که بقیه آن هم از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور  اختصاص یابد.

سرپرست بنادر و دریانوردی گلستان افزود: پیشرفت مالی ۲۱ درصد بوده و چهار درصد از برنامه زمان بندی شده جلوتر می باشیم. 

وی عنوان کرد: هم اکنون دو دستگاه لایروب  ۱۴ دستگاه بیل مکانیکی، ۱۹ دستگاه کمپرسی، دو دستگاه بولدوزر مشغول فعالیت بوده و حدود ۵۸۰ متر هم تراورس کوبی شده است.

وی افزود: بخشی از برداشت، خشکه برداری است که توسط کامیون انتقال و بخشی هم لایروبی با کاترساکشن است که با خط لوله به محل دایک ها منتقل می‌شود.

عباسی ادامه داد: برای جلوگیری از ریزگرد احتمالی حاصل از برداشت لای، گیاه سالیکورنیا به طور آزمایشی کشت شده و در حال تست و بررسی سایر گیاهان شورپسند منطقه هستیم تا بعد از اتمام کار این نوع گیاه کشت شود.

 

برچسب ها : بنادر و دریانوردی لایروبی کانال آشور خشکه برداری

اخبار روز
ضمیمه