تاریخ انتشار:1402/3/1
![۲۶ فروند شناور خزر به ظرفیت ۳۶۰۰ تیاییو آماده حمل بار به مقصد روسیه](/content/news/88dde881-5a28-4d4c-8952-9c9db839b213.jpg?width=400&height=300)
حرکت گروه کشتیرانی در راستای توافق ریلی رشت- آستارا؛
۲۶ فروند شناور خزر به ظرفیت ۳۶۰۰ تیاییو آماده حمل بار به مقصد روسیه
اقتصادسرآمد - مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امضای توافقنامه خرید کشتی با باشگاه همگرایی کریدور شمال- جنوب در روسیه را هم راستا با توافق ریلی رشت- آستارا دانست و گفت: خطوط حمل و نقل دریایی در دریای خزر ظرف ماههای گذشته تجهیز شده و هم اکنون این ناوگان با ۲۶ فروند شناور جنرال کارگو، ظرفیت حمل ۳۶۰۰ تیاییو و ۱۰۴ هزار DWT بار را دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا مدرس خیابانی با اشاره به توافق ریلی رشت- آستارا که از سوی رؤسای جمهور دو کشور ایران و روسیه به امضا رسیده، گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای همین توافق، اقدام به امضای موافقتنامه خرید و ساخت کشتی با باشگاه همگرایی کریدور شمال- جنوب نموده است.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گروه کشتیرانی با در اختیار داشتن ۱۳۹ فروند کشتی در انواع مختلف، ظرفیت حمل بار ۵ میلیون DWT را دارد، گفت: کشتیهای این ناوگان، در کنار ۲۹۴ هزار تیاییو کانتینر ملکی و ۱۳۹۴ واگن، در آسیا و اقیانوسیه، کشورهای CIS و سایر کشورهای آسیایی، آفریقایی و اقیانوسیه تردد دارد.
وی تصریح کرد: در این راستا خطوط حملونقل دریایی در دریای خزر نیز ظرف ماههای گذشته تجهیز شده و هماکنون این ناوگان با ۲۶ فروند شناور جنرال کارگو، ظرفیت حمل بار ۳۶۰۰ تیاییو و ۱۰۴ هزار DWT را دارد.
مدرس خیابانی گفت: همچنین در حوزه حمل سراسری بار در کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب نیز برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیتهای حمل و نقل ترکیبی، کالا از بنادر شمالی ایران به مقصد سایر بنادر حاشیه دریای خزر حمل شود.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب از نظر مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا ۳۰ درصد ارزانتر است، گفت: انتقال حدود یک ماهه کانتینر از بنادر دنیا به مسکو در مقابل ترانزیت ۴۵ روزه از دریای بالتیک، از جمله مزایای حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب است.
مدرس خیابانی با اشاره به قابل رقابت بودن حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب با حمل بار از طریق کانال سوئز گفت: حمل بار در مسیر کریدور شمال- جنوب یکی از میانبرهای مهم در صنعت حمل و نقل دریایی جهان به شمار میرود.
به گفته مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۴ هزار تیای یو و ۷۲۰ هزار تن کالا از کشورهای مختلف دنیا حمل شده است.
مدرس خیابانی تأسیس شرکت لجستیک و افزایش ظرفیت حمل کشتیرانی در دریای خزر و سرمایه گذاری ۷۲۳ میلیون روبلی در بندر سالیانکا را از جمله اقدامات مهم گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت کریدور شمال- جنوب دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت حمل کشتیرانی در دریای خزر در بخش فله به ۱۳۰ هزار تن و در بخش کانتینر به ۱۰۰ هزار تیای یو رسیده است؛ ضمن اینکه توسعه زیرساختهای بندر سالیانکا و خرید کشتی نیز در این مسیر صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برقراری خط مستقیم و منظم چین- هند، کشورهای آفریقایی از طریق بندرعباس و چابهار به مقاصد کشورهای حاشیه دریای خزر و روسیه و نیز تدوین سند راهبردی همکاری برای توسعه روابط با روسیه و کشورهای حوزه دریای خزر از جمله دیگر اقدامات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی ماههای گذشته بوده است.
مدرس خیابانی به توافق با سه بندر روس برای برقراری خط منظم کشتیرانی از بنادر ایران خبر داد و گفت: همچنین خرید ۳۳۰ واگن ریلی جهت تقویت ناوگان ریلی در مسیرهای ترانزیتی در کنار خرید ۵۴ هزار کانتینر جهت ورود به چرخه حملونقل از جمله دیگر اقدامات بوده است؛ ضمن اینکه مذاکره، خرید و سفارش ساخت تعدادی کشتی برای تقویت مسیرهای کریدوری نیز اقدام دیگری در جهت تقویت حمل بار در دریای خزر به مقصد روسیه به شمار میرود.
مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تعامل و همکاری بیشتر اعضا برای افزایش مراودات فی مابین و حل مشکلات به خصوص بر اساس مشترکات موجود اشاره و خاطرنشان کرد: محدودیتهای تردد، تأمین منابع مالی، کمبود آبخور بنادر و اُفت آب دریای خزر، معطلی کشتیها، خدمات گمرکی و نبود تخفیفات بندری از جمله چالشهای موجود بر سر توسعه حمل بار به مقصد روسیه است که ضروری است در این مسیر هم گامهای جدی برداشته شود.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گروه کشتیرانی با در اختیار داشتن ۱۳۹ فروند کشتی در انواع مختلف، ظرفیت حمل بار ۵ میلیون DWT را دارد، گفت: کشتیهای این ناوگان، در کنار ۲۹۴ هزار تیاییو کانتینر ملکی و ۱۳۹۴ واگن، در آسیا و اقیانوسیه، کشورهای CIS و سایر کشورهای آسیایی، آفریقایی و اقیانوسیه تردد دارد.
وی تصریح کرد: در این راستا خطوط حملونقل دریایی در دریای خزر نیز ظرف ماههای گذشته تجهیز شده و هماکنون این ناوگان با ۲۶ فروند شناور جنرال کارگو، ظرفیت حمل بار ۳۶۰۰ تیاییو و ۱۰۴ هزار DWT را دارد.
مدرس خیابانی گفت: همچنین در حوزه حمل سراسری بار در کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب نیز برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیتهای حمل و نقل ترکیبی، کالا از بنادر شمالی ایران به مقصد سایر بنادر حاشیه دریای خزر حمل شود.
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب از نظر مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا ۳۰ درصد ارزانتر است، گفت: انتقال حدود یک ماهه کانتینر از بنادر دنیا به مسکو در مقابل ترانزیت ۴۵ روزه از دریای بالتیک، از جمله مزایای حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب است.
مدرس خیابانی با اشاره به قابل رقابت بودن حمل بار در قالب کریدور شمال- جنوب با حمل بار از طریق کانال سوئز گفت: حمل بار در مسیر کریدور شمال- جنوب یکی از میانبرهای مهم در صنعت حمل و نقل دریایی جهان به شمار میرود.
به گفته مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۴ هزار تیای یو و ۷۲۰ هزار تن کالا از کشورهای مختلف دنیا حمل شده است.
مدرس خیابانی تأسیس شرکت لجستیک و افزایش ظرفیت حمل کشتیرانی در دریای خزر و سرمایه گذاری ۷۲۳ میلیون روبلی در بندر سالیانکا را از جمله اقدامات مهم گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت کریدور شمال- جنوب دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت حمل کشتیرانی در دریای خزر در بخش فله به ۱۳۰ هزار تن و در بخش کانتینر به ۱۰۰ هزار تیای یو رسیده است؛ ضمن اینکه توسعه زیرساختهای بندر سالیانکا و خرید کشتی نیز در این مسیر صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برقراری خط مستقیم و منظم چین- هند، کشورهای آفریقایی از طریق بندرعباس و چابهار به مقاصد کشورهای حاشیه دریای خزر و روسیه و نیز تدوین سند راهبردی همکاری برای توسعه روابط با روسیه و کشورهای حوزه دریای خزر از جمله دیگر اقدامات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی ماههای گذشته بوده است.
مدرس خیابانی به توافق با سه بندر روس برای برقراری خط منظم کشتیرانی از بنادر ایران خبر داد و گفت: همچنین خرید ۳۳۰ واگن ریلی جهت تقویت ناوگان ریلی در مسیرهای ترانزیتی در کنار خرید ۵۴ هزار کانتینر جهت ورود به چرخه حملونقل از جمله دیگر اقدامات بوده است؛ ضمن اینکه مذاکره، خرید و سفارش ساخت تعدادی کشتی برای تقویت مسیرهای کریدوری نیز اقدام دیگری در جهت تقویت حمل بار در دریای خزر به مقصد روسیه به شمار میرود.
مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تعامل و همکاری بیشتر اعضا برای افزایش مراودات فی مابین و حل مشکلات به خصوص بر اساس مشترکات موجود اشاره و خاطرنشان کرد: محدودیتهای تردد، تأمین منابع مالی، کمبود آبخور بنادر و اُفت آب دریای خزر، معطلی کشتیها، خدمات گمرکی و نبود تخفیفات بندری از جمله چالشهای موجود بر سر توسعه حمل بار به مقصد روسیه است که ضروری است در این مسیر هم گامهای جدی برداشته شود.
برچسب ها : دریای خزر خط ریلی رشت- آستارا کریدور شمال- جنوب
اخبار روز
-
مشارکت بنیاد برکت در تولید ۱۰ هزار پایند الکترونیکی
-
اظهارات رئیس روسنفت درباره تاثیر مازاد تولید بر تلاشهای اوپک پلاس
-
عصری با رضا عبدالهی در ویژه برنامه «سیب نقره ای»
-
امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سرمایه و هلدینگ پتروفرهنگ
-
مهدی بیرانوند برگزیده دوره دکتری روزنامهنگاری و رسانه دانشگاه هارویست آماریلو تگزاس آمریکا شد
-
حضور بنیاد برکت در سی یکمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی ایران
-
نیم نگاهی به انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
-
در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت؛
-
پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به کسب و کارهای آسیبدیده
-
یک سر و گردن بالاتر از همه
-
آشنایی با کفپوش عایق برق فشار قوی
-
«معلم خصوصی ارزان و آنلاین برای شب امتحان» با یک تلفن!
-
تقدیرشرکت آب و نیرو از قهرمانان ورزشی شهرستان گتوند در مسابقات جهانی
-
راه اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات
-
آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
-
پرداخت 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
-
توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
-
تغییر نگاه به سرمایهگذاریها موجب شده تا بسیاری از دعواهای حقوقی با مذاکرات حل شود
-
بهسازی فضاهای بی دفاع شهری جهت کاهش آسیب های اجتماعی
-
تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار