تاریخ انتشار:1404/8/12
تأکیدمعاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن بر حمایت مالی از توان داخلی و بخش خصوصی
اقتصادسرآمد- معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حملونقل راهآهن با تأکید بر ضرورت بازسازی لکوموتیوهای از کار افتاده، تخصیص فوری منابع مالی را راهکاری کلیدی برای افزایش ظرفیت حمل بار دانست.
به گزارش اقتصادسرآمد، نورالله بیرانوند، معاون تأمین سرمایه و اقتصاد حملونقل راهآهن، روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه در نشست مشترک با محمد متقیپور، مدیرعامل شرکت راهآهن کشش، ضمن بررسی عملکرد این شرکت، بر ضرورت بهرهبرداری بهینه و فعال از ظرفیتهای بخش خصوصی در توسعه حملونقل ریلی کشور تأکید کرد.
بیرانوند، همچنین در خصوص تعمیر و بازسازی لکوموتیوهای از کار افتاده گفت: باید منابع مالی لازم را جهت بازسازی لکوموتیو خارج از سرویس در اولویت قرار دهیم تا در کوتاهترین زمان ممکن بتوانیم از ظرفیت کامل این لکوموتیوها برای افزایش حمل بار بهره ببریم.
محمد متقیپور، مدیرعامل شرکت راهآهن کشش، همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد ششماهه این مجموعه، اعلام کرد که از مجموع ۲۱ دستگاه لکوموتیو تحت مالکیت شرکت، در حال حاضر ۱۷ دستگاه فعال و در چرخه سیر قرار دارند.
متقیپور تصریح کرد: ۴ دستگاه لکوموتیو باقیمانده نیازمند بازسازی کامل هستند و برنامهریزیهای لازم برای شروع این فرآیند انجام شده است.
وی گفت: تمام مراحل بازسازی، تنها با اتکا به توان و تخصص نیروها و کارشناسان داخلی مجموعه راهآهن کشش صورت خواهد گرفت. وی با تشریح توان عملیاتی لکوموتیوهای شرکت، تصریح کرد: هر لکوموتیو ما به طور متوسط روزانه ۳۵۰ کیلومتر پیمایش میکند و قادر به جابجایی ۱۶۰۰ تن بار در هر سرویس است.
مدیرعامل راهآهن کشش در پایان گفت: تکمیل بازسازی و ورود این ۴ دستگاه به چرخه، امکان تسریع و تسهیل چشمگیری در سرعت و میزان حمل بار در اداره کل راهآهن هرمزگان فراهم خواهد شد.
بیرانوند، همچنین در خصوص تعمیر و بازسازی لکوموتیوهای از کار افتاده گفت: باید منابع مالی لازم را جهت بازسازی لکوموتیو خارج از سرویس در اولویت قرار دهیم تا در کوتاهترین زمان ممکن بتوانیم از ظرفیت کامل این لکوموتیوها برای افزایش حمل بار بهره ببریم.
محمد متقیپور، مدیرعامل شرکت راهآهن کشش، همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد ششماهه این مجموعه، اعلام کرد که از مجموع ۲۱ دستگاه لکوموتیو تحت مالکیت شرکت، در حال حاضر ۱۷ دستگاه فعال و در چرخه سیر قرار دارند.
متقیپور تصریح کرد: ۴ دستگاه لکوموتیو باقیمانده نیازمند بازسازی کامل هستند و برنامهریزیهای لازم برای شروع این فرآیند انجام شده است.
وی گفت: تمام مراحل بازسازی، تنها با اتکا به توان و تخصص نیروها و کارشناسان داخلی مجموعه راهآهن کشش صورت خواهد گرفت. وی با تشریح توان عملیاتی لکوموتیوهای شرکت، تصریح کرد: هر لکوموتیو ما به طور متوسط روزانه ۳۵۰ کیلومتر پیمایش میکند و قادر به جابجایی ۱۶۰۰ تن بار در هر سرویس است.
مدیرعامل راهآهن کشش در پایان گفت: تکمیل بازسازی و ورود این ۴ دستگاه به چرخه، امکان تسریع و تسهیل چشمگیری در سرعت و میزان حمل بار در اداره کل راهآهن هرمزگان فراهم خواهد شد.
برچسب ها : حملونقل راهآهن اقتصادسرآمد توان داخلی و بخش خصوصی
اخبار روز
-
چرا بازنگری در سیاستهای منابع آب ضروری است
-
ایران و ترکمنستان همکاری در ایجاد مناطق تجاری مشترک اکو را گسترش میدهند
-
ریل طلایی شمال به حرکت می افتد
-
تأکیدمعاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن بر حمایت مالی از توان داخلی و بخش خصوصی
-
بارگیری هزار تن شمش آلومینیوم از فارس به ترکیه آغاز شد
-
درخشش بانوان راه آهن در المپیاد ورزشی وزارت راه و شهرسازی
-
ورود اولین پرواز شرکت هواپیمایی آسترین به تهران
-
توسعه پایدار گردشگری با تصمیمسازی میدانی و تقویت زیستبوم روستاها محقق میشود
-
راهاندازی دومین کارخانه آویسا پارسه در منطقه آزاد سیستان با محوریت صادرات به افغانستان
-
نقش راهبردی منطقه آزاد ارس در گسترش همکاریهای اقتصادی ایران و آذربایجان
-
بررسی راهبردهای توسعه همکاریهای ریلی ایران و افغانستان
-
راهاندازی پرواز جدید «هما» در مسیر شیراز به قشم و بالعکس
-
حرکت بهسوی توسعه پایدار با پیوند شیلات و دانشگاه
-
پیام آشکار تداوم حضور هندیها در بندر چابهار
-
گرانی محصولات شیلاتی در شوک ارزی
-
سرگردانی نفتکشهای روس در آتش تحریمهای جدید
-
پشتپرده چرخش راهبردی در اقتصاد عربستان
-
چشمانداز آتشبس موقت تجارت در بنادر آمریکا و چین
-
کاهش تصادفات علاوه بر اصلاح جادهها نیازمند فرهنگسازی و همکاری همه دستگاهها است
-
بازدید از ظرفیتهای شیلاتی، فناورانه و گردشگری قشم
