تاریخ انتشار:1404/4/8

افتتاح بزرگراه زابل - زهک با هدف توسعه ترانزیت شرق کشور
اقتصادسرآمد- دو پروژه مهم راهسازی تقاطع غیرهمسطح عطامحمد به طول ۷ کیلومتر و راه اصلی زابل - زهک به طول ۲۰ کیلومتر با هدف توسعه محورهای ترانزیتی و ارتقای ایمنی مسیرهای ارتباطی شمال استان افتتاح شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، دو پروژه مهم راهسازی شامل تقاطع غیر همسطح عطامحمد به طول ۷ کیلومتر و راه اصلی زابل - زهک به طول ۲۰ کیلومتر با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی امروز (یکشنبه، ۸ تیر) با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان محلی با هدف توسعه محورهای ترانزیتی و ارتقای ایمنی مسیرهای ارتباطی شمال استان افتتاح شد.
مهدی پارسی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این مراسم با تاکید بر اهمیت این پروژهها در توسعه اقتصادی و ترانزیتی این استان، اظهار کرد: با بهرهبرداری از این پروژهها ضمن تقویت زیرساخت حملونقلی در شمال استان ارتقای ایمنی تردد در یکی از محورهای پرتردد و راهبردی شرق کشور فراهم شد.
پارسی ادامه داد: برای ساخت پروژه تقاطع غیر همسطح عطامحمد به طول ۷ کیلومتر با دو دهانه پل ۲۱ متری ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که ارزش روز این طرح مهم عمرانی ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد میشود.
وی حجم عملیات اجرایی این پروژه را شامل ۱۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۱۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۲۲ هزار متر مکعب زیر اساس، ۱۰ هزار متر مکعب اساس، ۵ هزار متر مکعب بتن، ۵۰۰ تن میلگرد، ۱۴ هزار تن آسفالت به همراه ۳۹۵ متر طول شمع، ۲ هزار و ۸۸۴ متر گاردریل و ۲ هزار و ۴۶ متر نیوجرسی عنوان کرد.
این مقام مسئول همچنین در خصوص بزرگراه زابل - زهک گفت: این بزرگراه به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان احداث شده که ارزش روز آن به ۸۰۰ میلیارد تومان میرسد.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این مسیر یکی از شریانهای کلیدی شمال استان است که نقش بسیار مهمی در تسهیل تردد، کاهش تصادفات، و ارتقای ظرفیت ترانزیت کالا بین بندر اقیانوسی چابهار به مرز میلک ایفا میکند.
پارسی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه افزود: در اجرای این پروژه بیش از ۶۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۲۴ هزار مترمکعب خاکریزی، ۸۷ هزار مترمکعب زیر اساس، ۳۵ هزار مترمکعب اساس، ۱۰ هزار مترمکعب بتنریزی، و ۳۰۰ تن میلگرد مصرف شده و همچنین ۱۰۱ دستگاه ابنیه فنی و حدود ۶۰ هزار تن آسفالتریزی انجام شده است.
وی تاکید کرد: اجرای این طرحها بهویژه در مسیرهای پرتردد شمال استان نقش بسیار مؤثری در کاهش هزینههای حملونقل، افزایش ایمنی جادهای و فراهمسازی زیرساختهای لازم برای توسعه پایدار منطقه دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از حرکت رو به جلوی توسعه در این استان خبر داد و گفت: این اداره کل با وجود مشکلات جغرافیایی و اعتباری عزم خود را برای توسعه زیرساختهای حملونقل در استان جزم کرده و با اجرای پروژههای گسترده راهسازی، نقش کلیدی در اتصال شرق کشور به شبکههای ملی و بینالمللی ایفا میکند.
پارسی افزود: توسعه شبکههای حملونقل در استان بهویژه در محورهای منتهی به مرز میلک، بندر چابهار و کریدورهای شرقی کشور نهتنها نقش تسهیلکننده در جابجایی کالا و مسافر دارد بلکه نقشی بنیادین در توزیع متوازن جمعیت، ایجاد پیوند میان مناطق توسعهنیافته با کانونهای اقتصادی، و پایداری امنیت اجتماعی ایفا میکند.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار بهعنوان تنها بندر اقیانوسی ایران جایگاهی ویژه در سیاستهای کلان اقتصادی و ترانزیتی کشور دارد و اتصال پایدار آن به شبکه جادهای و مرزهای شرقی نقشی محوری در تبدیل استان به هاب تجاری جنوب شرق کشور ایفا میکند، گفت: توسعه راههای منتهی به مرز میلک بهعنوان یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت چابهار به افغانستان نهتنها موجب رونق تجارت مرزی، بلکه ضامن امنیت، اشتغال و رشد متوازن در منطقه خواهد بود از اینرو پروژههای راهسازی در این خطه فراتر از یک اقدام عمرانی ابزاری راهبردی در مسیر تحقق عدالت و توسعه ملی محسوب میشوند.
مهدی پارسی مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در این مراسم با تاکید بر اهمیت این پروژهها در توسعه اقتصادی و ترانزیتی این استان، اظهار کرد: با بهرهبرداری از این پروژهها ضمن تقویت زیرساخت حملونقلی در شمال استان ارتقای ایمنی تردد در یکی از محورهای پرتردد و راهبردی شرق کشور فراهم شد.
پارسی ادامه داد: برای ساخت پروژه تقاطع غیر همسطح عطامحمد به طول ۷ کیلومتر با دو دهانه پل ۲۱ متری ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که ارزش روز این طرح مهم عمرانی ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد میشود.
وی حجم عملیات اجرایی این پروژه را شامل ۱۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۱۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۲۲ هزار متر مکعب زیر اساس، ۱۰ هزار متر مکعب اساس، ۵ هزار متر مکعب بتن، ۵۰۰ تن میلگرد، ۱۴ هزار تن آسفالت به همراه ۳۹۵ متر طول شمع، ۲ هزار و ۸۸۴ متر گاردریل و ۲ هزار و ۴۶ متر نیوجرسی عنوان کرد.
این مقام مسئول همچنین در خصوص بزرگراه زابل - زهک گفت: این بزرگراه به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان احداث شده که ارزش روز آن به ۸۰۰ میلیارد تومان میرسد.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این مسیر یکی از شریانهای کلیدی شمال استان است که نقش بسیار مهمی در تسهیل تردد، کاهش تصادفات، و ارتقای ظرفیت ترانزیت کالا بین بندر اقیانوسی چابهار به مرز میلک ایفا میکند.
پارسی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه افزود: در اجرای این پروژه بیش از ۶۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۲۴ هزار مترمکعب خاکریزی، ۸۷ هزار مترمکعب زیر اساس، ۳۵ هزار مترمکعب اساس، ۱۰ هزار مترمکعب بتنریزی، و ۳۰۰ تن میلگرد مصرف شده و همچنین ۱۰۱ دستگاه ابنیه فنی و حدود ۶۰ هزار تن آسفالتریزی انجام شده است.
وی تاکید کرد: اجرای این طرحها بهویژه در مسیرهای پرتردد شمال استان نقش بسیار مؤثری در کاهش هزینههای حملونقل، افزایش ایمنی جادهای و فراهمسازی زیرساختهای لازم برای توسعه پایدار منطقه دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از حرکت رو به جلوی توسعه در این استان خبر داد و گفت: این اداره کل با وجود مشکلات جغرافیایی و اعتباری عزم خود را برای توسعه زیرساختهای حملونقل در استان جزم کرده و با اجرای پروژههای گسترده راهسازی، نقش کلیدی در اتصال شرق کشور به شبکههای ملی و بینالمللی ایفا میکند.
پارسی افزود: توسعه شبکههای حملونقل در استان بهویژه در محورهای منتهی به مرز میلک، بندر چابهار و کریدورهای شرقی کشور نهتنها نقش تسهیلکننده در جابجایی کالا و مسافر دارد بلکه نقشی بنیادین در توزیع متوازن جمعیت، ایجاد پیوند میان مناطق توسعهنیافته با کانونهای اقتصادی، و پایداری امنیت اجتماعی ایفا میکند.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار بهعنوان تنها بندر اقیانوسی ایران جایگاهی ویژه در سیاستهای کلان اقتصادی و ترانزیتی کشور دارد و اتصال پایدار آن به شبکه جادهای و مرزهای شرقی نقشی محوری در تبدیل استان به هاب تجاری جنوب شرق کشور ایفا میکند، گفت: توسعه راههای منتهی به مرز میلک بهعنوان یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت چابهار به افغانستان نهتنها موجب رونق تجارت مرزی، بلکه ضامن امنیت، اشتغال و رشد متوازن در منطقه خواهد بود از اینرو پروژههای راهسازی در این خطه فراتر از یک اقدام عمرانی ابزاری راهبردی در مسیر تحقق عدالت و توسعه ملی محسوب میشوند.
برچسب ها : توسعه ترانزیت شرق کشور اقتصادسرآمد محورهای ترانزیتی
اخبار روز
-
گوانجو، دروازهای نو برای توسعه تبادلات گردشگری ایران و چین
-
رضاییکوچی: ستاد ملی ترانزیت فورا تشکیل شود
-
از هشدار تا بررسی راهکارهای ملی و جهانی
-
ترانزیت بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن کالا در شبکه راههای کشور در سال جاری
-
هدفگذاری برای احداث ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی و ترانزیت ۲۰ میلیون تن تا پایان امسال
-
همکاری سازمان بنادر و مناطق آزاد در جهت ارتقای جایگاه کشور در کریدورهای جهانی
-
تقدیر رییس جمهور از عملکرد بیسابقه بنادر در جنگ ۱۲ روزه
-
پرداخت 15 هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت به فرهنگیان بازنشسته عضو موسسه به مناسبت عید مبعث
-
سرمایه اصلی بانک تجارت رضایت مشتریان است
-
پرداخت وام قرضالحسنه تا سقف یک میلیارد تومان به اصناف برای نخستین بار
-
حرفهای گری در مسیر تحقق اهداف؛ معیار ارزیابی و ارتقای مدیران
-
بانکداری خرد اساس فعالیت در بانک صادرات ایران است
-
قدردانی رئیس کل بانک مرکزی از خدمترسانی بانک صادرات ایران به زائران اربعین حسینی
-
بانک صادرات ایران در مسیر دستیابی به جایگاه شایسته در نظام بانکی ثابت قدم است
-
برگزاری نخستین همایش هماندیشی رؤسای دوایر برنامهریزی بانک قرضالحسنه مهر ایران
-
بانک اقتصاد نوین؛ نماد پایداری و آیندهنگری در بانکداری کشور
-
تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس
-
مجمع عمومی بانک پاسارگاد؛ بازخوانی یک سال مالی موفق و تایید عملکرد سال ۱۴۰۳
-
پرداخت بیش از ۱,۴۹۰,۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرضالحسنه ملل در مردادماه ۱۴۰۴
-
رفع مشکلات وموانع مهم تولید آبزی پروری با کمک نمایندگان تشکلها