تاریخ انتشار:1404/4/17
آغاز عملیات ریلگذاری راهآهن مبارکه-سفیددشت-شهرکرد با دستور وزیر راه و شهرسازی
اقتصادسرآمد- عملیات ریلگذاری راهآهن مبارکه-سفیددشت-شهرکرد با دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، عملیات ریلگذاری راهآهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد به طول ۹۰ کیلومتر با دستور فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
این خط آهن از ایستگاه حسن آباد شروع میشود و بعد از ۴۵ کیلومتر به ایستگاه سفیددشت در کیلومتر ۷۰ به فرخشهر و در کیلومتر ۹۰ به ایستگاه شهرکرد میرسد. در طول این خط، سه ایستگاه وجود دارد که دو ایستگاه آن مسافری است.
راهآهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد از چهار قطعه به طول ۴۱ کیلومتری با پیشرفت ۷۴ درصد، ۲۲ کیلومتری با پیشرفت ۹۷ درصد، قطعه ۱۷ کیلومتری با پیشرفت ۶۵ درصدی و قطعه ۱۰ کیلومتری با پیشرفت ۸۷ درصدی تشکیل شده است.
مجموع پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی این خط آهن ۸۰ درصد است و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در نظر دارد تا قبل از پایان سال آن را به اتمام برساند.
در راه آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد ۹ پل بزرگ با پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصد، ۱۲ تقاطع با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و ۱۵ دستگاه تونل بهطول ۵.۳ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در دست ساخت است.
همچنین در عملیات روسازی، قرارداد تامین ریل با کارخانه ذوب آهن منعقد شده است.
طبق گفته مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور برای این پروژه که از محل استجازه تامین مالی میشود، تا امروز ۲۳۰۰ میلیارد هزینه شده است و در صورت تامین ۶ همت دیگر، ظرف دو سال تکمیل میشود و در پایان سال ۱۴۰۵ به بهره برداری میرسد.
این خط آهن از ایستگاه حسن آباد شروع میشود و بعد از ۴۵ کیلومتر به ایستگاه سفیددشت در کیلومتر ۷۰ به فرخشهر و در کیلومتر ۹۰ به ایستگاه شهرکرد میرسد. در طول این خط، سه ایستگاه وجود دارد که دو ایستگاه آن مسافری است.
راهآهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد از چهار قطعه به طول ۴۱ کیلومتری با پیشرفت ۷۴ درصد، ۲۲ کیلومتری با پیشرفت ۹۷ درصد، قطعه ۱۷ کیلومتری با پیشرفت ۶۵ درصدی و قطعه ۱۰ کیلومتری با پیشرفت ۸۷ درصدی تشکیل شده است.
مجموع پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی این خط آهن ۸۰ درصد است و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در نظر دارد تا قبل از پایان سال آن را به اتمام برساند.
در راه آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد ۹ پل بزرگ با پیشرفت فیزیکی ۴۲ درصد، ۱۲ تقاطع با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و ۱۵ دستگاه تونل بهطول ۵.۳ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در دست ساخت است.
همچنین در عملیات روسازی، قرارداد تامین ریل با کارخانه ذوب آهن منعقد شده است.
طبق گفته مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور برای این پروژه که از محل استجازه تامین مالی میشود، تا امروز ۲۳۰۰ میلیارد هزینه شده است و در صورت تامین ۶ همت دیگر، ظرف دو سال تکمیل میشود و در پایان سال ۱۴۰۵ به بهره برداری میرسد.
برچسب ها : ریلگذاری راهآهن مبارکه-سفیددشت-شهرکرد اقتصادسرآمد وزیر راه
اخبار روز
-
تشریح اهداف کلان توسعهای سازمان بنادر در سال آینده
-
۱۰ هزار دستگاه ماشینآلات، پشتوانۀ ایمنی راههای کشور
-
۳۰ درصد قیر تولیدی کشور در میان دستگاههای اجرایی توزیع میشود
-
اخذ صلاحیت حرفهای تولیدکنندگان آسفالت الزامی شد
-
واریز بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان در مهرماه
-
بهرهبرداری از دو پروژه با حضور قائممقام مدیرعامل راهآهن
-
تقویت کریدور شمال- جنوب؛ اولویت راهآهن ایران در تعاملات با هند
-
از تبادل تجربیات فنی، تا سرمایهگذاری مشترک
-
تسهیل صدور مجوزهای آبزیپروری در شرق اصفهان
-
۱۰ هزار دستگاه ماشینآلات، پشتوانۀ ایمنی راههای کشور
-
نگاه راهبردی به شرق با اتصال ریلی
-
رقابت ژئوپلیتیک برای نفوذ به بنادر شمال آفریقا
-
تمدید خشکسالی در تمام ایران
-
چشمانداز توافق «ترامپ» و «شیجیپینگ» بر کشتیرانی جهانی
-
«بندر انزلی» میزبان اجلاس استانداران خزر
-
چالشهای استفاده از دانش بومی برای بازارهای دریایی
-
توسعه همکاریهای فرهنگی، گردشگری ایران و ترکمنستان
-
پرداخت تعهدات تأمین اجتماعی با نقد شدن اوراق دولت سرعت میگیرد
-
543 میلیون قلم کالای احتکاری کشف شد
-
چرا بازنگری در سیاستهای منابع آب ضروری است
