تاریخ انتشار:1404/4/21

معاون وزیر راه و شهرسازی:
عملیات اجرایی آزادراه ارومیه–تبریز با هدف توسعه کریدور آزادراهی شرق به غرب کشور آغاز شد
اقتصادسرآمد- معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بخشی از آزادراه ارومیه–تبریز خبر داد و گفت: آزادراه تبریز-ارومیه به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب با هموارکردن مسیر در دل کوهها موجب توسعه همه جانبه شمال غرب کشور میشود.
به گزارش اقتصادسرآمد، هوشنگ بازوند از آغاز عملیات اجرایی ۵۷ کیلومتر از آزادراه تبریز-ارومیه خبر داد و گفت: آزادراه ارومیه–تبریز یکی از طرحهای مهم و راهبردی در کریدور آزادراهی شرق به غرب کشور به شمار میرود که نقش کلیدی در اتصال مراکز استانی به شبکه سراسری آزادراهی و توسعه روابط تجاری و ترانزیتی ایفا میکند.
وی ادامه داد: تکمیل شدن این آزادراه استان آذربایجان غربی را که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص همچون کوهها و دریاچه ارومیه محصور است از انزوا خارج کرده و مسیر تحقق توسعهای پایدار، متوازن و آیندهمحور برای شمالغرب کشور را هموار میکند.
بازوند افزود: طول کل این آزادراه ۱۶۲ کیلومتر است که در قالب ۶ قطعه طراحی شده و هماکنون عملیات اجرایی در قطعات ۱، ۲ و ۳ به طول ۵۷ کیلومتر آغاز شده است و با توجه به اهمیت تکمیل زیرساختهای حمل و نقل سریع و ایمن در این بخش از کشور، جزو اولویتهای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این آزادراه از ارومیه آغاز و به سمت تبریز امتداد مییابد، گفت: مسیر این آزادراه از جنوب دریاچه ارومیه عبور کرده و در نهایت به شبکه آزادراهی استان آذربایجان شرقی متصل میشود. اجرای این پروژه موجب کاهش محسوس زمان سفر، افزایش ایمنی تردد و تسهیل در جابجایی کالا و مسافر خواهد شد.
بازوند با اشاره به مزایای کلان این پروژه تاکید کرد: توسعه شبکه آزادراهی کشور به ویژه در مناطق مرزی و مراکز استانها، یکی از برنامههای اصلی وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق توسعه متوازن و پایدار است.
وی ادامه داد: آزادراه ارومیه–تبریز به عنوان حلقه ارتباطی میان دو استان مهم آذربایجان غربی و شرقی، نه تنها دسترسی منطقهای را تسهیل میکند بلکه مسیر ترانزیتی ایران با ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را نیز تقویت خواهد کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بخش از پروژه را ۹۰هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که با تأمین مالی مناسب و استفاده از توان فنی کشور، روند اجرای پروژه شتاب گیرد تا در موعد مقرر شاهد بهرهبرداری از آن باشیم. این مسیر، تحولی در دسترسی حملونقلی شمالغرب کشور ایجاد خواهد کرد.
وی ادامه داد: تکمیل شدن این آزادراه استان آذربایجان غربی را که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص همچون کوهها و دریاچه ارومیه محصور است از انزوا خارج کرده و مسیر تحقق توسعهای پایدار، متوازن و آیندهمحور برای شمالغرب کشور را هموار میکند.
بازوند افزود: طول کل این آزادراه ۱۶۲ کیلومتر است که در قالب ۶ قطعه طراحی شده و هماکنون عملیات اجرایی در قطعات ۱، ۲ و ۳ به طول ۵۷ کیلومتر آغاز شده است و با توجه به اهمیت تکمیل زیرساختهای حمل و نقل سریع و ایمن در این بخش از کشور، جزو اولویتهای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این آزادراه از ارومیه آغاز و به سمت تبریز امتداد مییابد، گفت: مسیر این آزادراه از جنوب دریاچه ارومیه عبور کرده و در نهایت به شبکه آزادراهی استان آذربایجان شرقی متصل میشود. اجرای این پروژه موجب کاهش محسوس زمان سفر، افزایش ایمنی تردد و تسهیل در جابجایی کالا و مسافر خواهد شد.
بازوند با اشاره به مزایای کلان این پروژه تاکید کرد: توسعه شبکه آزادراهی کشور به ویژه در مناطق مرزی و مراکز استانها، یکی از برنامههای اصلی وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق توسعه متوازن و پایدار است.
وی ادامه داد: آزادراه ارومیه–تبریز به عنوان حلقه ارتباطی میان دو استان مهم آذربایجان غربی و شرقی، نه تنها دسترسی منطقهای را تسهیل میکند بلکه مسیر ترانزیتی ایران با ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را نیز تقویت خواهد کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این بخش از پروژه را ۹۰هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که با تأمین مالی مناسب و استفاده از توان فنی کشور، روند اجرای پروژه شتاب گیرد تا در موعد مقرر شاهد بهرهبرداری از آن باشیم. این مسیر، تحولی در دسترسی حملونقلی شمالغرب کشور ایجاد خواهد کرد.
برچسب ها : معاون وزیر راه و شهرسازی اقتصادسرآمد وزیر راه و شهرسازی
اخبار روز
-
گوانجو، دروازهای نو برای توسعه تبادلات گردشگری ایران و چین
-
رضاییکوچی: ستاد ملی ترانزیت فورا تشکیل شود
-
از هشدار تا بررسی راهکارهای ملی و جهانی
-
ترانزیت بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن کالا در شبکه راههای کشور در سال جاری
-
هدفگذاری برای احداث ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی و ترانزیت ۲۰ میلیون تن تا پایان امسال
-
همکاری سازمان بنادر و مناطق آزاد در جهت ارتقای جایگاه کشور در کریدورهای جهانی
-
تقدیر رییس جمهور از عملکرد بیسابقه بنادر در جنگ ۱۲ روزه
-
پرداخت 15 هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت به فرهنگیان بازنشسته عضو موسسه به مناسبت عید مبعث
-
سرمایه اصلی بانک تجارت رضایت مشتریان است
-
پرداخت وام قرضالحسنه تا سقف یک میلیارد تومان به اصناف برای نخستین بار
-
حرفهای گری در مسیر تحقق اهداف؛ معیار ارزیابی و ارتقای مدیران
-
بانکداری خرد اساس فعالیت در بانک صادرات ایران است
-
قدردانی رئیس کل بانک مرکزی از خدمترسانی بانک صادرات ایران به زائران اربعین حسینی
-
بانک صادرات ایران در مسیر دستیابی به جایگاه شایسته در نظام بانکی ثابت قدم است
-
برگزاری نخستین همایش هماندیشی رؤسای دوایر برنامهریزی بانک قرضالحسنه مهر ایران
-
بانک اقتصاد نوین؛ نماد پایداری و آیندهنگری در بانکداری کشور
-
تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس
-
مجمع عمومی بانک پاسارگاد؛ بازخوانی یک سال مالی موفق و تایید عملکرد سال ۱۴۰۳
-
پرداخت بیش از ۱,۴۹۰,۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرضالحسنه ملل در مردادماه ۱۴۰۴
-
رفع مشکلات وموانع مهم تولید آبزی پروری با کمک نمایندگان تشکلها