تاریخ انتشار:1404/4/25
همکاری راه آهن و بنادر برای حمل ریلی ۲۵ درصد بار بنادر مطابق با برنامه هفتم
اقتصادسرآمد- در نشست کمیسیون عالی گراف بر افزایش سهم حمل ریلی بار بنادر به ۲۵ درصد مطابق برنامه هفتم تاکید شد.
به گزارش اقتصادسرآمد؛ نشست کمیسیون عالی گراف راهآهن با حضور جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راهآهن و میرحسن موسوی، قائم مقام مدیرعامل راهآهن به همراه اعضای کمیسیون گراف به صورت حضوری و مدیران مناطق به صورت برخط روز دوشنبه ۲۳ تیرماه در ساختمان شهدای راهآهن برگزار شد.
ذاکری ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به برنامه حمل ۵۴ میلیون تن بار ریلی در سال جاری، خواستار هم افزایی و تلاش مضاعف تمامی مدیران و کارکنان راه آهن در تحقق این امر شد.
وی با تاکید بر لزوم افزایش ترانزیت ریلی به ۸ میلیون تن در سال جاری، تصریح کرد: عملکرد تمامی مدیران ارشد و میانی راه آهن در این مسیر، رصد و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
قائم مقام مدیرعامل راهآهن نیز در این نشست، با اشاره به توافقات سازنده با سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احداث خطوط، رفع گلوگاهها و همچنین افزایش سرعت بارگیری و تخلیه در بنادر، از جمله موضوعاتی است که در دستور کار مشترک راهآهن و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.
موسوی خواستار شناسایی و رفع گلوگاهها در چرخه سیر و حرکت حمل و نقل ریلی شد و تاکید کرد: در این چرخه، همه بخشها، از جمله بارگیری و تخلیه در مناطق، سیر واگنها در مسیر و فعالیت پیمانکاران و نظارت بر آنان از اهمیت ویژهای برخوردار است و مدیران و معاونان مناطق موظف هستند بر تمامی بخشهای این چرخه، نظارت کافی داشته باشند.
وی با اشاره به نقش حیاتی خطوط صنعتی در افزایش سرعت جابجایی و حجم بار ریلی گفت: ضروری است مدیران کل مناطق پیگیری های لازم را برای تکمیل و احداث خطوط صنعتی جدید، به عمل آورند.
ذاکری ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به برنامه حمل ۵۴ میلیون تن بار ریلی در سال جاری، خواستار هم افزایی و تلاش مضاعف تمامی مدیران و کارکنان راه آهن در تحقق این امر شد.
وی با تاکید بر لزوم افزایش ترانزیت ریلی به ۸ میلیون تن در سال جاری، تصریح کرد: عملکرد تمامی مدیران ارشد و میانی راه آهن در این مسیر، رصد و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
قائم مقام مدیرعامل راهآهن نیز در این نشست، با اشاره به توافقات سازنده با سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احداث خطوط، رفع گلوگاهها و همچنین افزایش سرعت بارگیری و تخلیه در بنادر، از جمله موضوعاتی است که در دستور کار مشترک راهآهن و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.
موسوی خواستار شناسایی و رفع گلوگاهها در چرخه سیر و حرکت حمل و نقل ریلی شد و تاکید کرد: در این چرخه، همه بخشها، از جمله بارگیری و تخلیه در مناطق، سیر واگنها در مسیر و فعالیت پیمانکاران و نظارت بر آنان از اهمیت ویژهای برخوردار است و مدیران و معاونان مناطق موظف هستند بر تمامی بخشهای این چرخه، نظارت کافی داشته باشند.
وی با اشاره به نقش حیاتی خطوط صنعتی در افزایش سرعت جابجایی و حجم بار ریلی گفت: ضروری است مدیران کل مناطق پیگیری های لازم را برای تکمیل و احداث خطوط صنعتی جدید، به عمل آورند.
برچسب ها : مدیرعامل شرکت راهآهن اقتصادسرآمد معاون وزیر راه و شهرسازی
اخبار روز
-
وقت بحران، چرا اولین متهم رسانه است؟
-
الزامات پدافند غیرعامل در توسعه دریامحور
-
«جایزه بایندُر» ارزندهترین اقدام جامعه دریایی ایران
-
مذاکره با کشورک ممنوع
-
تصویب چارچوب تهیه طرحهای منظومههای روستایی و ضوابط بلندمرتبهسازی بندرعباس
-
«دزدان دریایی کارائیب» غارتگر منابع نفتی ونزوئلا
-
عزم جدی برای بهرهبرداری حداکثری از ظرفیتهای دریایی کشور
-
پایان رقابت دولت و بخش خصوصی در حملونقل ریلی حومهای
-
کسب مقام نخست شرکت فرودگاهها در دادگاه نمایشی وزارت راه و شهرسازی
-
رونمایی از بسته های سرمایه گذاری ریلی و جاده ای
-
هماندیشی مدیران شیلات استانها برای جمعبندی عملکرد ۹ ماهه در حوزه آبزی پروری
-
اهدای لوح تقدیر و تندیس به نماینده جامعه صیادی کشور
-
بهرهبرداری هوشمندانه از ثبتهای جهانی، خلق ایدههای نو را ممکن میسازد
-
بازآفرینی شهری در مناطق آزاد باید به توانمندسازی مردم منجر شود
-
نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک بدون دولت؛ خوب یا بد!
-
نسخه دریایی امنیت غذایی در آبهای بینالمللی
-
دزدان دریایی کارائیب باز هم دست به کار شدند
-
مسیر واگذاریهای دولتی به خصوصی در بن بست
-
هند در مسیر تبدیلشدن به غول دریایی
-
ضرورت تغییر مسیر توسعه دریا به سمت مشارکت جامعه محلی
