تاریخ انتشار:1404/4/25
آغاز عملیات بازسازی خطوط ۲ و ۳ گارمانوری قم
اقتصادسرآمد- در راستای ارتقاء زیرساختهای ریلی و افزایش ایمنی حرکت قطارها، عملیات بازسازی خطوط شماره ۲ و ۳ گارمانوری قم با همت نیروهای اجرایی و بهرهگیری از امکانات داخلی آغاز شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مجید ارجونی مدیرکل راهآهن قم از آغاز عملیات بازسازی خطوط شماره ۲ و ۳ گارمانوری خبر داد و گفت: عملیات زیرسازی خطوط با هدف ارتقاء ایمنی سیر و حرکت، و کاهش هزینههای نگهداری در دستور کار ادارهکل راهآهن قم قرار گرفته است.
وی گفت: طول کل خطوط قابل بازسازی در این محدوده حدود ۲ کیلومتر برآورد شده که با همت، همدلی و همکاری نیروهای اجرایی منطقه، این پروژه با استفاده از امکانات داخلی بهصورت جهادی و بدون هزینه در حال اجرا است.
ارجونی عنوان کرد: کوپلاژهای فرسوده چوبی به اندازه ۲ هزار متر از مسیر برچیده شده، و عملیات خاکبرداری به اندازه ۵۲۰۰ مترمکعب جهت آمادهسازی بستر خط انجام گرفت و در ادامه، ۲ هزار متر کوپلاژ بتنی R۶۰ و سنگین در مسیر نصب شد.
وی به مزایای دستاوردهای اجرایی عملیات ارتقا کیفی خطوط ریلی قم اشاره کرد: افزایش ضریب ایمنی سیر و حرکت قطارها، بهبود کیفیت زیرسازی خطوط، حذف نقاط تقلیل سرعت و کاهش چشمگیر هزینههای تعمیر و نگهداری از جمله دستاورد های این عملیات ریلی است.
ایستگاه گارمانوری در بخش مرکزی و در ۲۰ کیلومتری قم قرار دارد.
وی گفت: طول کل خطوط قابل بازسازی در این محدوده حدود ۲ کیلومتر برآورد شده که با همت، همدلی و همکاری نیروهای اجرایی منطقه، این پروژه با استفاده از امکانات داخلی بهصورت جهادی و بدون هزینه در حال اجرا است.
ارجونی عنوان کرد: کوپلاژهای فرسوده چوبی به اندازه ۲ هزار متر از مسیر برچیده شده، و عملیات خاکبرداری به اندازه ۵۲۰۰ مترمکعب جهت آمادهسازی بستر خط انجام گرفت و در ادامه، ۲ هزار متر کوپلاژ بتنی R۶۰ و سنگین در مسیر نصب شد.
وی به مزایای دستاوردهای اجرایی عملیات ارتقا کیفی خطوط ریلی قم اشاره کرد: افزایش ضریب ایمنی سیر و حرکت قطارها، بهبود کیفیت زیرسازی خطوط، حذف نقاط تقلیل سرعت و کاهش چشمگیر هزینههای تعمیر و نگهداری از جمله دستاورد های این عملیات ریلی است.
ایستگاه گارمانوری در بخش مرکزی و در ۲۰ کیلومتری قم قرار دارد.
برچسب ها : مدیرکل راهآهن قم اقتصادسرآمد زیرساختهای ریلی
اخبار روز
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
-
آسیبهای سیاستگذاری اقتصادی بدون نگاه واقعبینانه
-
«دیجیتال، هوشمند و سبز» الزامات ارتقای بنادر ایران
-
«قفقازجنوبی» میدان جدید رقابت ژئوپلیتیک قدرتها
-
«سیلاب جنوب ایران» از فرصت یا تهدید
-
توسعه بنادر ماهیگیری؛ خط مقدم حمایت از جامعه محلی ساحلی
-
دولتیسازی مجدد «رجا» پس از ۱۶سال!
-
هماهنگی کامل دستگاههای امدادی و خدماتی از ساعات اولیه بامداد برقرار بود
-
پژوهشهای کاربردی، موتور محرک توسعه ریلی کشور
-
ضرورت ریشه یابی دلایل عملکرد ضعیف ایمنی حمل و نقل
-
تقویت اقتصاد شیلاتی در گرو توسعه پرورش گونههای بومی
-
بازار نفت در شوک محاصره دریایی ونزوئلا
-
ایستگاه آخر برای دستیابی به آرمانهای ترانزیت ریلی
-
راهبردهای شکوفایی اقتصاد ایران از مسیر دریا
-
ژئوپلیتیک هیدرودیجیتال میدان چین و هند
-
با اجرای طرح خانه ریز مشارکت مستقیم سرمایههای خرد مردم در پروژههای ساختوساز شهری فراهم شد
-
ناو سارتاک گارد ساحلی هند وارد بندر چابهار شد
-
در حال طراحی و ایجاد بنادر جدید دریای خزر متناسب با شرایط کاهش سطح آب هستیم
-
دختر 9 ساله قربانی سیلاب بندر خمیر شد
-
تأکید وزیر راه بر تداوم روحیه ایثار شهدای پشتیبانی در شبکه حمل و نقل
