تاریخ انتشار:1404/4/26

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛
تاکید رئیسجمهور بر احداث و تکمیل ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه و خط ریلی در کشور
اقتصادسرآمد- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: ساخت ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه و خط ریلی در کشور تعریف شده و مورد تاکید رئیس جمهور قرار دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، هوشنگ بازوند در آیین آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزاد راه اراک - خرم آباد که با حضور مسئولین دو استان مرکزی و لرستان در شهرستان شازند برگزار شد، بیان کرد: آغاز عملیات آزادراه ارومیه به تبریز و آزادراه اراک - شازند - خرم آباد از برنامههای وزیر راه و شهرسازی بود که وزیر تاکید بر حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی اراک- خرمآباد داشت اما به علت نشست با هیات دولت در آخرین لحظه حرکت به سمت استان مرکزی نتوانست شرکت داشته باشد، با اینکه آغاز عملیات اجرای پروژه و فعال شدن بعد از هفت سال توقف مورد پیگیری مستمر وزیر بود.
وی با اشاره به اینکه جنگ آینده کشورها جنگ کریدور است نه جنگ انرژی، عنوان کرد: ساخت و ایجاد ۱۱ کریدور بزرگراهی، ۹ خط کریدور ریلی، ۶ کریدور آزادراهی در کشور تعریف شده که مورد تاکید رئیس جمهور قرار دارد و بخشی از حریمها به استانها واگذار شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی وسعت کریدورهای تعریف شده در کشور است، سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربوط به راه ریلی و ۷۶۰ کیلومتر مربوط به آزادراه است.
بازوند خاطرنشان کرد: هماکنون حدود پنج هزار نفر بیش از ۱۵ ساعت در شبانه روز در کارگاههای ساخت و ساز جادهای در حال کار هستند.
وی یادآور شد: باوجود همه شرایط سخت کشور رئیس جمهور تاکید ویژه به پیگیری بحث ساخت و ساز جادهای دارد و هماکنون در مجموع بیش از ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه و خط ریلی در حال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کریدور جنوب به شمال که بخشی از آن مربوط به آزادراه اراک - خرمآباد است تحت عنوان دریا به دریا، از خلیج فارس تا دریای عمان تعریف شده و بخشی ساخته و بخشی در دست ساخت قرار دارد.
بازوند ادامه داد: ۱۳۴ کیلومتر از پروژه دریا به دریا در دست اجراست که ۲۸۴ کیلومتر باقی مانده و ۵۳۳ کیلومتر آزاد راه نیز به بهرهبرداری رسیده است. همچنین ۳۴ کیلومتر کنارگذر خرم آباد - اندیمشک - اهواز هم باقی مانده است.
معاون وزیر راه گفت: آزادراه دریا به دریا نقش بزرگی در ترانزیت، حمل و نقل، صادرات و واردات برای کشور دارد، همچنین روان سازی ترافیک برای حدود ۲۰ هزار خودرو در شبانه روز و کاهش تلفات نیز از دیگر مزایای این آزادراه است.
بازوند بیان کرد: کاهش ۳۲ کیلومتر مسیر اراک - خرمآباد، کاهش ۵۵ دقیقه زمان سفر و کاهش ۷۰ لیتر بنزین از دیگر محاسن این طرح است و در اجرای پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار میشوند.
وی با اشاره به بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهید جنگ ۱۲ روزه تاکید کرد: ایران قدرتمند راه توسعه را هرگز تعطیل نمیکند.
قطعه یک آزادراه اراک - خرمآباد به کاهش تصادفات کمک میکند
استاندار مرکزی نیز در این مراسم گفت: آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه اراک - خرمآباد همت ملی است و به کاهش تصادفات کمک میکند.
مهدی زندیه وکیلی بیان کرد: ۶۷ درصد فوتیهای ناشی از تصادفات جادهای استان مرکزی مربوط به مسافران استانهای لرستان و خوزستان است که این آزادراه در کاهش این آمار موثر خواهد بود.
وی اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا بسیار توانمند است و باتوجه به ساخت و سازهایی که در استان مرکزی انجام داده و با کل تاریخ ساخت و ساز استان برابری میکند انتظار میرود پروژه کنونی را در دو سال آینده تکمیل کند و این اقدام از این قرارگاه توانمند دور از ذهن نیست.
استاندار مرکزی بیان کرد: زیرساختهای سازهای و کارخانههای استان مرکزی مربوطه دوران پیش از انقلاب اسلامی است و باتوجه به رویکرد نگاه به مناطق محروم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز نیاز به نگاه اصلاحی و کمک به ترمیم و ساخت جدید در استان مرکزی وجود دارد.
استاندار مرکزی با اشاره به جنگ ۱۲ روزه عنوان کرد: زمان جنگ ۱۲ روزه ساخت و ساز جادهای تعطیل نشد و دشمن باید بداند توسعه کشور تعطیل نمیشود.
قطعه یک آزادراه اراک - خرمآباد حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب است
سرپرست راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: این آزاد راه حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب است.
جواد لنجابی بیان کرد: آزاد راه به طول ۱۳۵ کیلومتر با سرمایهگذاری مشترک مادر تخصصی خاتمالانبیا و بخش دولتی با ۶ خط عبوری انجام میشود.
وی عنوان کرد: آزاد راه همچنین شامل چهار قطعه حدفاصل پتروشیمی شازند تا بروجرد به طول ۶۸ کیلومتر و سایر قطعات حدفاصل بروجرد تا خرمآباد به طول ۶۷ کیلومتر است که این قطعه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.
لنجابی اظهار کرد: این طرح با ۱۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دولت و قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شده است.
نماینده مردم شازند نیز با انتقاد از نبود وزیر راه و شهرسازی در این آیین، گفت: حدود ۵۰ سال تکمیل این آزاد راه مغفول مانده بود و ارادههایی برای نیمه تمام ماندن طرح وجود داشت و در نهایت پیگیری مستمر از وزارتخانه انجام و وزیر راه و شهرسازی و معاونین در اجرای عملیات پروژه و تکمیل این آزاد راه کمک شایانی داشتند.
هوشنگ هادیانپور تصریح کرد: این آزاد راه شهرستان شازند را از بنبست خارج میکند و در این سالها حق مردم شازند تضییع شده است.
وی تاکید کرد: پروژه مذکور یکی از بزرگترین پروژههای کشور است که با همکاری وزیر وقت اجرای آن به سرانجام رسید و مناسب بود شخص وزیر راه و شهرسازی شخصا حضور داشته باشد و برای این غیبت نیاز است امتیاز دیگری برای اصلاح راههای اصلی شازند در نظر بگیرد.
آزاد راه اراک - خرمآباد به طول ۱۳۵ کیلومتر است قطعه یک آن حدفاصل پتروشیمی شازند تا بروجرد به طول ۶۸ کیلومتر، ۶ باند مسیر، عرض ۳۵/۳ متر است. سرمایه گذاری این پروژه با همکاری بهش دولتی و قرارگاه خاتمالانبیا است که ۶۰ درصد بخش دولتی و ۴۰ درصد سرمایهگذار است. سایر قطعات این آزاد راه شامل ۶۷ کیلومتر حدفاصل بروجرد تا خرمآباد است.
وی با اشاره به اینکه جنگ آینده کشورها جنگ کریدور است نه جنگ انرژی، عنوان کرد: ساخت و ایجاد ۱۱ کریدور بزرگراهی، ۹ خط کریدور ریلی، ۶ کریدور آزادراهی در کشور تعریف شده که مورد تاکید رئیس جمهور قرار دارد و بخشی از حریمها به استانها واگذار شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی وسعت کریدورهای تعریف شده در کشور است، سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربوط به راه ریلی و ۷۶۰ کیلومتر مربوط به آزادراه است.
بازوند خاطرنشان کرد: هماکنون حدود پنج هزار نفر بیش از ۱۵ ساعت در شبانه روز در کارگاههای ساخت و ساز جادهای در حال کار هستند.
وی یادآور شد: باوجود همه شرایط سخت کشور رئیس جمهور تاکید ویژه به پیگیری بحث ساخت و ساز جادهای دارد و هماکنون در مجموع بیش از ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه و خط ریلی در حال ساخت است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کریدور جنوب به شمال که بخشی از آن مربوط به آزادراه اراک - خرمآباد است تحت عنوان دریا به دریا، از خلیج فارس تا دریای عمان تعریف شده و بخشی ساخته و بخشی در دست ساخت قرار دارد.
بازوند ادامه داد: ۱۳۴ کیلومتر از پروژه دریا به دریا در دست اجراست که ۲۸۴ کیلومتر باقی مانده و ۵۳۳ کیلومتر آزاد راه نیز به بهرهبرداری رسیده است. همچنین ۳۴ کیلومتر کنارگذر خرم آباد - اندیمشک - اهواز هم باقی مانده است.
معاون وزیر راه گفت: آزادراه دریا به دریا نقش بزرگی در ترانزیت، حمل و نقل، صادرات و واردات برای کشور دارد، همچنین روان سازی ترافیک برای حدود ۲۰ هزار خودرو در شبانه روز و کاهش تلفات نیز از دیگر مزایای این آزادراه است.
بازوند بیان کرد: کاهش ۳۲ کیلومتر مسیر اراک - خرمآباد، کاهش ۵۵ دقیقه زمان سفر و کاهش ۷۰ لیتر بنزین از دیگر محاسن این طرح است و در اجرای پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار میشوند.
وی با اشاره به بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهید جنگ ۱۲ روزه تاکید کرد: ایران قدرتمند راه توسعه را هرگز تعطیل نمیکند.
قطعه یک آزادراه اراک - خرمآباد به کاهش تصادفات کمک میکند
استاندار مرکزی نیز در این مراسم گفت: آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه اراک - خرمآباد همت ملی است و به کاهش تصادفات کمک میکند.
مهدی زندیه وکیلی بیان کرد: ۶۷ درصد فوتیهای ناشی از تصادفات جادهای استان مرکزی مربوط به مسافران استانهای لرستان و خوزستان است که این آزادراه در کاهش این آمار موثر خواهد بود.
وی اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا بسیار توانمند است و باتوجه به ساخت و سازهایی که در استان مرکزی انجام داده و با کل تاریخ ساخت و ساز استان برابری میکند انتظار میرود پروژه کنونی را در دو سال آینده تکمیل کند و این اقدام از این قرارگاه توانمند دور از ذهن نیست.
استاندار مرکزی بیان کرد: زیرساختهای سازهای و کارخانههای استان مرکزی مربوطه دوران پیش از انقلاب اسلامی است و باتوجه به رویکرد نگاه به مناطق محروم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز نیاز به نگاه اصلاحی و کمک به ترمیم و ساخت جدید در استان مرکزی وجود دارد.
استاندار مرکزی با اشاره به جنگ ۱۲ روزه عنوان کرد: زمان جنگ ۱۲ روزه ساخت و ساز جادهای تعطیل نشد و دشمن باید بداند توسعه کشور تعطیل نمیشود.
قطعه یک آزادراه اراک - خرمآباد حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب است
سرپرست راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: این آزاد راه حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب است.
جواد لنجابی بیان کرد: آزاد راه به طول ۱۳۵ کیلومتر با سرمایهگذاری مشترک مادر تخصصی خاتمالانبیا و بخش دولتی با ۶ خط عبوری انجام میشود.
وی عنوان کرد: آزاد راه همچنین شامل چهار قطعه حدفاصل پتروشیمی شازند تا بروجرد به طول ۶۸ کیلومتر و سایر قطعات حدفاصل بروجرد تا خرمآباد به طول ۶۷ کیلومتر است که این قطعه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.
لنجابی اظهار کرد: این طرح با ۱۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دولت و قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شده است.
نماینده مردم شازند نیز با انتقاد از نبود وزیر راه و شهرسازی در این آیین، گفت: حدود ۵۰ سال تکمیل این آزاد راه مغفول مانده بود و ارادههایی برای نیمه تمام ماندن طرح وجود داشت و در نهایت پیگیری مستمر از وزارتخانه انجام و وزیر راه و شهرسازی و معاونین در اجرای عملیات پروژه و تکمیل این آزاد راه کمک شایانی داشتند.
هوشنگ هادیانپور تصریح کرد: این آزاد راه شهرستان شازند را از بنبست خارج میکند و در این سالها حق مردم شازند تضییع شده است.
وی تاکید کرد: پروژه مذکور یکی از بزرگترین پروژههای کشور است که با همکاری وزیر وقت اجرای آن به سرانجام رسید و مناسب بود شخص وزیر راه و شهرسازی شخصا حضور داشته باشد و برای این غیبت نیاز است امتیاز دیگری برای اصلاح راههای اصلی شازند در نظر بگیرد.
آزاد راه اراک - خرمآباد به طول ۱۳۵ کیلومتر است قطعه یک آن حدفاصل پتروشیمی شازند تا بروجرد به طول ۶۸ کیلومتر، ۶ باند مسیر، عرض ۳۵/۳ متر است. سرمایه گذاری این پروژه با همکاری بهش دولتی و قرارگاه خاتمالانبیا است که ۶۰ درصد بخش دولتی و ۴۰ درصد سرمایهگذار است. سایر قطعات این آزاد راه شامل ۶۷ کیلومتر حدفاصل بروجرد تا خرمآباد است.
برچسب ها : معاون وزیر راه و شهرسازی اقتصادسرآمد حمل و نقل کشور
اخبار روز
-
هدفگذاری برای احداث ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی و ترانزیت ۲۰ میلیون تن تا پایان امسال
-
همکاری سازمان بنادر و مناطق آزاد در جهت ارتقای جایگاه کشور در کریدورهای جهانی
-
تقدیر رییس جمهور از عملکرد بیسابقه بنادر در جنگ ۱۲ روزه
-
پرداخت 15 هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت به فرهنگیان بازنشسته عضو موسسه به مناسبت عید مبعث
-
سرمایه اصلی بانک تجارت رضایت مشتریان است
-
پرداخت وام قرضالحسنه تا سقف یک میلیارد تومان به اصناف برای نخستین بار
-
حرفهای گری در مسیر تحقق اهداف؛ معیار ارزیابی و ارتقای مدیران
-
بانکداری خرد اساس فعالیت در بانک صادرات ایران است
-
قدردانی رئیس کل بانک مرکزی از خدمترسانی بانک صادرات ایران به زائران اربعین حسینی
-
بانک صادرات ایران در مسیر دستیابی به جایگاه شایسته در نظام بانکی ثابت قدم است
-
برگزاری نخستین همایش هماندیشی رؤسای دوایر برنامهریزی بانک قرضالحسنه مهر ایران
-
بانک اقتصاد نوین؛ نماد پایداری و آیندهنگری در بانکداری کشور
-
تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس
-
مجمع عمومی بانک پاسارگاد؛ بازخوانی یک سال مالی موفق و تایید عملکرد سال ۱۴۰۳
-
پرداخت بیش از ۱,۴۹۰,۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرضالحسنه ملل در مردادماه ۱۴۰۴
-
رفع مشکلات وموانع مهم تولید آبزی پروری با کمک نمایندگان تشکلها
-
ایجاد ۱۴۰۰ شغل با پرورش ماهی در ریجاب
-
برگزاری مراسم بزرگداشت میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع)
-
۴۵۰۰صندلی در سال نخست دولت چهاردهم به ظرفیت ناوگان هوایی تجاری کشور اضافه شد
-
ترانزیت ریلی از مرزهای ایران به ۷ میلیون تن میرسد