تاریخ انتشار:1404/4/29
مدیرعامل راه آهن خبر داد:
راهاندازی قطار تهران- آنکارا و تهران- هرات طی ماههای آینده
اقتصادسرآمد- مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامهریزی برای راهاندازی قطار تهران- آنکارا طی دو ماه آینده و قطار تهران- هرات طی ماه آتی خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، جبارعلی ذاکری در مراسم سرمایهگذاری در ناوگان ریلی مسافری با حضور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راهاندازی قطار تهران وان پس از ۵ سال طی ماههای گذشته، افزود: همچنین راهاندازی قطارهایی برای سفر به شهرهای مرو و دوشنبه تاجیکستان آغاز شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با راهاندازی این قطارها ارتباطات بهتری بین ملتها از این طریق برقرار شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به توسعه قطارهای گردشگری اشاره کرد و گفت: راه آهن کشورمان تاریخی است و فعالیت در بخش گردشگری راه آهن درآمد و جذابیت بالایی به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در بخش حمل بار به دنبال آن هستیم که به ظرفیت پیش بینی شده برسیم، تاکید کرد: باید اقتصاد بخش مسافری را نیز جذاب کنیم اما مشکل اصلی عدم تناسب خطوط ریلی با توسعه ناوگان در کشور است.
ذاکری ادامه داد: همه ساله بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر به شبکه ریلی کشور اضافه میشود، اما کمتر اعتبارات دولتی به توسعه ناوگان اختصاص مییابد.
وی تاکید کرد: سیاست حداکثرسازی مشارکت و سرمایهگذاری بخش خصوصی نیازمند بسترسازی از سوی دولت است.
مدیرعامل راه آهن خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه موجود امسال ۳۰۰ دستگاه واگن مسافری در قالب حمایتهای دولتی به شبکه وارد میشود.
وی همچنین با اشاره به سرمایهگذاری قبلی انجام شده از سوی بخش خصوصی در راه آهن گفت: تاکنون ۱۰۰ دستگاه واگن باری (از ۶۰۰ دستگاه واگن که قرار بود اضافه شود) وارد شبکه ریلی شده است، در بخش واگنهای مسافری نیز قرارداد با طرف چینی منعقد شده و مسائل مالی و فنی آنها حل شده است.
ذاکری ابراز امیدواری کرد ماهانه بین ۴۰ تا ۵۰ دستگاه واگن بتوان وارد شبکه ریلی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با راهاندازی این قطارها ارتباطات بهتری بین ملتها از این طریق برقرار شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به توسعه قطارهای گردشگری اشاره کرد و گفت: راه آهن کشورمان تاریخی است و فعالیت در بخش گردشگری راه آهن درآمد و جذابیت بالایی به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در بخش حمل بار به دنبال آن هستیم که به ظرفیت پیش بینی شده برسیم، تاکید کرد: باید اقتصاد بخش مسافری را نیز جذاب کنیم اما مشکل اصلی عدم تناسب خطوط ریلی با توسعه ناوگان در کشور است.
ذاکری ادامه داد: همه ساله بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر به شبکه ریلی کشور اضافه میشود، اما کمتر اعتبارات دولتی به توسعه ناوگان اختصاص مییابد.
وی تاکید کرد: سیاست حداکثرسازی مشارکت و سرمایهگذاری بخش خصوصی نیازمند بسترسازی از سوی دولت است.
مدیرعامل راه آهن خاطرنشان کرد: مطابق مصوبه موجود امسال ۳۰۰ دستگاه واگن مسافری در قالب حمایتهای دولتی به شبکه وارد میشود.
وی همچنین با اشاره به سرمایهگذاری قبلی انجام شده از سوی بخش خصوصی در راه آهن گفت: تاکنون ۱۰۰ دستگاه واگن باری (از ۶۰۰ دستگاه واگن که قرار بود اضافه شود) وارد شبکه ریلی شده است، در بخش واگنهای مسافری نیز قرارداد با طرف چینی منعقد شده و مسائل مالی و فنی آنها حل شده است.
ذاکری ابراز امیدواری کرد ماهانه بین ۴۰ تا ۵۰ دستگاه واگن بتوان وارد شبکه ریلی کرد.
برچسب ها : راهاندازی قطار تهران- آنکارا اقتصادسرآمد مدیرعامل راه آهن
اخبار روز
-
در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تردد دریایی ایران وجود ندارد
-
تمامی فرودگاه های کشور عملیاتی است
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
-
آسیبهای سیاستگذاری اقتصادی بدون نگاه واقعبینانه
-
«دیجیتال، هوشمند و سبز» الزامات ارتقای بنادر ایران
-
«قفقازجنوبی» میدان جدید رقابت ژئوپلیتیک قدرتها
-
«سیلاب جنوب ایران» از فرصت یا تهدید
-
توسعه بنادر ماهیگیری؛ خط مقدم حمایت از جامعه محلی ساحلی
-
دولتیسازی مجدد «رجا» پس از ۱۶سال!
-
هماهنگی کامل دستگاههای امدادی و خدماتی از ساعات اولیه بامداد برقرار بود
-
پژوهشهای کاربردی، موتور محرک توسعه ریلی کشور
-
ضرورت ریشه یابی دلایل عملکرد ضعیف ایمنی حمل و نقل
-
تقویت اقتصاد شیلاتی در گرو توسعه پرورش گونههای بومی
-
بازار نفت در شوک محاصره دریایی ونزوئلا
-
ایستگاه آخر برای دستیابی به آرمانهای ترانزیت ریلی
-
راهبردهای شکوفایی اقتصاد ایران از مسیر دریا
-
ژئوپلیتیک هیدرودیجیتال میدان چین و هند
-
با اجرای طرح خانه ریز مشارکت مستقیم سرمایههای خرد مردم در پروژههای ساختوساز شهری فراهم شد
-
ناو سارتاک گارد ساحلی هند وارد بندر چابهار شد
-
در حال طراحی و ایجاد بنادر جدید دریای خزر متناسب با شرایط کاهش سطح آب هستیم
