تاریخ انتشار:1404/4/31
با فرمان وزیر راه و شهرسازی؛
عملیات اجرایی آزادراه پردیس - هزار آغاز شد
اقتصادسرآمد- عملیات اجرایی آزادراه پردیس_هراز با فرمان وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، عملیات اجرایی پروژه آزادراهی پردیس - هزار به عنوان شاخه شمالی بومهن، با هدف تکمیل زنجیره اتصال شرق تهران به محورهای شمالی کشور، در قالب مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) و با سرمایه گذاری ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی با حضور فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، هوشنگ بازوند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، شاهرخ رامین نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی کلید خورد.
این پروژه که یکی از کریدورهای کلیدی ترافیکی و تجاری شرق استان تهران محسوب میشود، نقش مؤثری در کاهش گرههای ترافیکی و تسهیل تردد به جادههای شمالی خواهد داشت.
این آزادراه ۱۲ کیلومتری به صورت ۲ باند رفت و برگشت و ۴ خط عبوری، از تبادل شرقی پردیس آغاز شده و پس از عبور از شمال بومهن، به جاده هراز و در آینده به واریانت امامزاده هاشم متصل خواهد شد.
با توجه به شرایط کوهستانی و صعبالعبور بودن منطقه، اجرای این پروژه نیازمند احداث ۴ پل بزرگ با مجموع طول ۱۰۰۰ متر و حفر ۷ تونل با طول تقریبی ۶۵۰۰ متر است که نشاندهنده پیچیدگی فنی و اهمیت ملی این طرح است.
دوره مشارکت این پروژه ۲۶.۵ سال(شامل زمان احداث و بهرهبرداری) تعیین شده و پیشبینی میشود با تکمیل آن، دسترسی ایمن و سریع به محورهای شمالی کشور فراهم شود.
مزایای کلیدی پروژه؛ کاهش زمان سفر در پرترددترین مسیر دسترسی به شمال کشور، افزایش ایمنی تردد، در محدوده شهرهای پردیس، بومهن و رودهن و کاهش مصرف سوخت و آلاینده های زیست محیطی، رونق گردشگری با بهبود دسترسی به مناطق شمالی، رعایت اصول پدافند غیرعامل به دلیل خطر زمین لغزش در محدوده مبارک آباد است.
یادآور میشود، این پروژه که از نظر ژئوپلیتیکی و ترافیکی دارای اهمیت بالایی است، گامی کلیدی در توسعه زیرساخت های حمل و نقل شرق تهران محسوب می شود.
این پروژه که یکی از کریدورهای کلیدی ترافیکی و تجاری شرق استان تهران محسوب میشود، نقش مؤثری در کاهش گرههای ترافیکی و تسهیل تردد به جادههای شمالی خواهد داشت.
این آزادراه ۱۲ کیلومتری به صورت ۲ باند رفت و برگشت و ۴ خط عبوری، از تبادل شرقی پردیس آغاز شده و پس از عبور از شمال بومهن، به جاده هراز و در آینده به واریانت امامزاده هاشم متصل خواهد شد.
با توجه به شرایط کوهستانی و صعبالعبور بودن منطقه، اجرای این پروژه نیازمند احداث ۴ پل بزرگ با مجموع طول ۱۰۰۰ متر و حفر ۷ تونل با طول تقریبی ۶۵۰۰ متر است که نشاندهنده پیچیدگی فنی و اهمیت ملی این طرح است.
دوره مشارکت این پروژه ۲۶.۵ سال(شامل زمان احداث و بهرهبرداری) تعیین شده و پیشبینی میشود با تکمیل آن، دسترسی ایمن و سریع به محورهای شمالی کشور فراهم شود.
مزایای کلیدی پروژه؛ کاهش زمان سفر در پرترددترین مسیر دسترسی به شمال کشور، افزایش ایمنی تردد، در محدوده شهرهای پردیس، بومهن و رودهن و کاهش مصرف سوخت و آلاینده های زیست محیطی، رونق گردشگری با بهبود دسترسی به مناطق شمالی، رعایت اصول پدافند غیرعامل به دلیل خطر زمین لغزش در محدوده مبارک آباد است.
یادآور میشود، این پروژه که از نظر ژئوپلیتیکی و ترافیکی دارای اهمیت بالایی است، گامی کلیدی در توسعه زیرساخت های حمل و نقل شرق تهران محسوب می شود.
برچسب ها : وزیر راه اقتصادسرآمد کریدورهای کلیدی ترافیکی و تجاری
اخبار روز
-
در رثای جایزه ملی بهرهوری بایندر
-
چشمانداز معدنکاوی دریایی و اقتدار ژئوپلیتیکی ایران
-
«ریلهای ناتمام» حلقه مفقوده توسعه دریامحور
-
توافقنامه تجارت آزاد اروپا با هند در سایه مالیات کربن
-
تغییر آرام نقشه انرژی منطقه
-
تحول صنعت شیلات با پرورش در آبهای آزاد دریای کاسپین
-
مسافران قبل از عزیمت به فرودگاهها با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند
-
بررسی نقش هوشمندسازی آبزیان و جایگاه بخش خصوصی
-
برگزاری چالش نوآوری توسعه روستایی بینالمللی 2026
-
جزییات برنامه دولت برای حمایت از تولید و سرمایهگذاری و بهبود معیشت مردم
-
طرح ۱۷ بندی دولت برای مهار تورم و حفاظت از معیشت مردم
-
توسعه همکاریهای گمرکی در منطقه آزاد انزلی
-
برگزاری نخستین رویداد علمی دادگاههای نمایشی (Moot Court) وزارت راه و شهرسازی در منطقه آزاد انزلی
-
پشتیبانی دولت، زمینهساز سرمایهگذاری در منطقه آزاد چابهار شد
-
رونمایی بستههای سرمایهگذاری در حوزه ریلی و جادهای تا دو ماه آینده
-
بررسی ظرفیتهای بنادر شمالی در ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی
-
اصلاح شبکه حملونقل باید بر اساس استانداردهای بینالمللی، فناوری مناسب و کیفیت پایدار انجام شود
-
در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تردد دریایی ایران وجود ندارد
-
تمامی فرودگاه های کشور عملیاتی است
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
