تاریخ انتشار:1404/5/6

وزیر راه و شهرسازی:
مطالبهگری دولت و وزارت راه از نظام مهندسی؛ ضرورت بازنگری در نوع خدمات مهندسان
اقتصادسرآمد- وزیر راه و شهرسازی گفت: این سازمان مستقل است و وزارت راه هیچ دخالتی نخواهد داشت، من به رای انتخابات نظام مهندسی احترام گذاشتم، مهم بود اولا به رایها احترام بگذاریم، دوما عدالت منطقهای در کل کشور وجود داشته باشد و استانها نماینده اصلی یا علیالبدل داشته باشند، در کوتاهترین زمان به دلیل شفافیت شاخصهها، کار انجام شد؛ اما دولت و وزارت راه مطالبهگری زیادی خواهد داشت.
به گزارش اقتصادسرآمد، نخستین جلسه شورای مرکزی دور دهم سازمان نظام مهندسی ساختمان بعدازظهر یکشنبه پنجم مرداد با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و اعضا، برگزار شد.
در این مراسم فرزانه صادق اظهار کرد: آغاز کارم در وزارت راه با چالش نظام مهندسی همراه بود، آگاهانه انتخاب کردم که پای انتخاب و اختیار بایستیم.
به گفته وی همان ابتدا پیامهایی دریافت کردم مبنی بر اینکه که نحوه انتخابات در آن زمان عادلانه نبوده و شفافیت نداشته است.
صادق گفت: از حراست خواستم ورود کند که با بررسی انجام شده، اعلام شد تایید صلاحیتها دچار اشکالاتی هست، بنابراین خواستیم زمان انتخابات را به تعویق بیندازیم و ثبت نام جدید هم داشته باشیم که به چالشهایی با کمیسیون عمران مجلس منجر و چالشهایی ایجاد شد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی میگفتند شما کاری کردید که طیف خاصی وارد نظام مهندسی شود در حالی که من به اعتراضات نسبت به صلاحیتها توجه داشتم حتی نمیدانستیم کی قصد دارد ثبتنام کند؛ همه طیفها در ثبتنام مجدد شرکت کردند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در آذرماه با بیشترین رای نمایندگان مجلس وارد وزارت راه و شهرسازی شدم، ۳ ماه برای رفع شائبه با دیوان عدالت اداری همکاری کردیم، آنها ورود کردند و بر کار ما صحه گذاشتند.
وی افزود: مشارکت ۹۸ درصدی در انتخابات نظام مهندسی عدد معناداریست و همه باید قدر این مشارکت را بدانند، مسوولیت ما و شما در قبال جامعه مظلوم نطام مهندسی سنگین است.
صادق تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی مستقل است و وزارت راه هیچ دخالتی نخواهد داشت، من به رای شما نهایت احترام گذاشتم، کسب رضایت ۱۰۰ درصدی همه امکانپذیر نبود چون مهم بود اولا به رایها احترام بگذاریم، دوما عدالت منطقهای در کل کشور وجود داشته باشد و استانها نماینده اصلی یا علیالبدل داشته باشند. در کوتاهترین زمان به دلیل شفافیت شاخصهها، کار انجام شد؛ اما من و وزارت راه مطالبه گری زیادی خواهیم داشت.
وی گفت: رانت زمین و سوداگری در حوزه زمین از مهمترین موضوعات است، سازمان نظام مهندسی نماینده مهندسانی هست که آمدهاند تا کیفیت محیط زیست بهتری برای مردم رقم بزنند.اما در این مدت مسوولیتم در موضوع کمیسیون ماده ۵ ندیدم نظام مهندسی ورود کند.
صادق اظهار کرد: باید پذیریم از زمانی که مقررات ملی ساختمان رخ داده، تخریبها در زلزلهها به شکل چشمگیری تفاوت داشت و این هنر نظام مهندسی است.
به گفته وی، رونق ساخت و ساز باید بازنگری اساسی شود، نوع خدمات مهندسی در نظام مهندسی باید بازنگری شود، وزارت راه هم در این حوزه وظیفه دارد چون اعتلای کیفیت ساخت و ساز از وظایف وزارت راه است.
وی تصریح کرد: به تقویت اعتماد به جامعه مهندسی معتقدیم، مطالبه گری هم خواهیم داشت، سازمان نظام مهندسی کشور با وزارت راه و استانها با اداراتکل استانی باید ارتباطات مستمر داشته باشند.
در این مراسم فرزانه صادق اظهار کرد: آغاز کارم در وزارت راه با چالش نظام مهندسی همراه بود، آگاهانه انتخاب کردم که پای انتخاب و اختیار بایستیم.
به گفته وی همان ابتدا پیامهایی دریافت کردم مبنی بر اینکه که نحوه انتخابات در آن زمان عادلانه نبوده و شفافیت نداشته است.
صادق گفت: از حراست خواستم ورود کند که با بررسی انجام شده، اعلام شد تایید صلاحیتها دچار اشکالاتی هست، بنابراین خواستیم زمان انتخابات را به تعویق بیندازیم و ثبت نام جدید هم داشته باشیم که به چالشهایی با کمیسیون عمران مجلس منجر و چالشهایی ایجاد شد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی میگفتند شما کاری کردید که طیف خاصی وارد نظام مهندسی شود در حالی که من به اعتراضات نسبت به صلاحیتها توجه داشتم حتی نمیدانستیم کی قصد دارد ثبتنام کند؛ همه طیفها در ثبتنام مجدد شرکت کردند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در آذرماه با بیشترین رای نمایندگان مجلس وارد وزارت راه و شهرسازی شدم، ۳ ماه برای رفع شائبه با دیوان عدالت اداری همکاری کردیم، آنها ورود کردند و بر کار ما صحه گذاشتند.
وی افزود: مشارکت ۹۸ درصدی در انتخابات نظام مهندسی عدد معناداریست و همه باید قدر این مشارکت را بدانند، مسوولیت ما و شما در قبال جامعه مظلوم نطام مهندسی سنگین است.
صادق تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی مستقل است و وزارت راه هیچ دخالتی نخواهد داشت، من به رای شما نهایت احترام گذاشتم، کسب رضایت ۱۰۰ درصدی همه امکانپذیر نبود چون مهم بود اولا به رایها احترام بگذاریم، دوما عدالت منطقهای در کل کشور وجود داشته باشد و استانها نماینده اصلی یا علیالبدل داشته باشند. در کوتاهترین زمان به دلیل شفافیت شاخصهها، کار انجام شد؛ اما من و وزارت راه مطالبه گری زیادی خواهیم داشت.
وی گفت: رانت زمین و سوداگری در حوزه زمین از مهمترین موضوعات است، سازمان نظام مهندسی نماینده مهندسانی هست که آمدهاند تا کیفیت محیط زیست بهتری برای مردم رقم بزنند.اما در این مدت مسوولیتم در موضوع کمیسیون ماده ۵ ندیدم نظام مهندسی ورود کند.
صادق اظهار کرد: باید پذیریم از زمانی که مقررات ملی ساختمان رخ داده، تخریبها در زلزلهها به شکل چشمگیری تفاوت داشت و این هنر نظام مهندسی است.
به گفته وی، رونق ساخت و ساز باید بازنگری اساسی شود، نوع خدمات مهندسی در نظام مهندسی باید بازنگری شود، وزارت راه هم در این حوزه وظیفه دارد چون اعتلای کیفیت ساخت و ساز از وظایف وزارت راه است.
وی تصریح کرد: به تقویت اعتماد به جامعه مهندسی معتقدیم، مطالبه گری هم خواهیم داشت، سازمان نظام مهندسی کشور با وزارت راه و استانها با اداراتکل استانی باید ارتباطات مستمر داشته باشند.
برچسب ها : وزیر راه اقتصادسرآمد وزارت راه
اخبار روز
-
عربستان ۱۲ صیاد استان بوشهر را آزاد کرد
-
پنجاه و نهمین جلسه کمیته تخصصی مولدسازی دارایی های دولت برگزار شد
-
مهدی حیدری به عنوان سرپرست جدید سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران معرفی شد
-
هفدهمین جلسه شورای ملی تأمین مالی در وزارت اقتصاد برگزار شد
-
رهاسازی 1.5 میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی در منابع آبی منطقه سیستان
-
شرکت آب، برق و تاسیسات قشم به دنبال راهکارهای خلاقانه حل چالش های زیستی قشموندان
-
اعطای نخستین مجوز رسمی زنجیره ارزش آبزیان به پروژه فناورانه در مازندران
-
افزایش تردد وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی در تیرماه
-
اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
-
ایجاد اصلاحات ساختاری در مراکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی
-
نشست هماندیشی مدیران و سردبیران رسانههای سراسری با دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد
-
اگر تجاوز تکرار شود، واکنشی قاطعتر نشان خواهیم داد که دیگر امکان پنهانکردنش وجود نخواهد داشت
-
هشدار مدیرکل شیلات اردبیل نسبت به ضرورت بیمه مزارع پرورش ماهی برای حفظ سرمایه تولیدکنندگان
-
حرکتی برای زمین؛ پاکسازی طبیعت درکه با مشارکت داوطلبانه کارکنان گروه ادمیرال
-
پیشنهاد اختصاص سهمیه سوخت تشویقی ۲۰۰۰ لیتری برای ناوگان فعال در ایام اربعین
-
زائران بازگشت به کشور را به روزهای اوج سفرهای اربعین موکول نکنند
-
۴۰ روز انتظار برای پرداخت وجه بلیط کنسلی قطار؛ راه آهن پاسخگو باشد
-
اعلام بستههای مقرونبهصرفه رومینگ همراه اول ویژه زائران اربعین ۱۴۰۴
-
فرودگاه امام به بخش خصوصی واگذار میشود
-
صنعت هوانوردی، فناورانهترین موتور اشتغال و ارزشآفرینی اقتصاد ملی