تاریخ انتشار:1404/5/8
گسترش همکاری سازمان شیلات ایران و وزارت آموزشوپرورش در توسعه
اقتصادسرآمد- آموزشهای مهارتی شاخه کار و دانش در راستای گسترش همکاری سازمان شیلات ایران و وزارت آموزشوپرورش، سر فصل ها و موارد مد نظر دو حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش اقتصادسرآمد، در جلسه گسترش همکاری های آموزش و پرورش با سازمان شیلات ایران که امروز 8 مردادماه 1404 با حضور نمایندگان شیلات در حوزه آبزی پروری، صید و بنادر ماهیگیری، روابط عمومی، نمایندگان بخش خصوصی و تشکل ها ،صنعت و مدیران وزارت آموزش و پرورش در شاخه کار و دانش برگزار شد، بر مباحثی همچون پیگیری تفاهم نامه های منعقد شده، افزودن سرفصل های جدید آموزشی به رشته شیلات و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در فرهنگ سازی و حوزه مصرف تاکید شد.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان شیلات در این جلسه با تاکید بر اجرای مفاد تفاهم نامه های منعقد شده بر پیاده سازی پروژه های محلی و بین المللی که در راستای محرومیت زدایی و اشتغال زنان خانه دار استوار است، گفت: سطح اعتبارات خوبی در این زمینه تعریف شده است و همچنین کارگروه های مربوط به پرورش ماهی در قفس، ماهیان زینتی و خاویاری بایستی در مواد درسی شاخه کارو دانش مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فن آوری و توسعه بازار آبزیان به پروژه ایجاد ارزش افزوده ماهی گیدر در چابهار اشاره کرد و گفت: این پروژه درآمدزایی بسیار خوبی خواهد داشت که امید است بازدید از آن در برنامه مدیران آموزش و پرورش قرار گیرد.
عباس مختاری افزود: حدود 70 درصد از عملیات تولید در کشور توسط بخش خصوصی انجام شود و قابلیت صادراتی بسیار بالایی برای محصولات شیلاتی توسط این بخش ایجاد می شود که می توانند در مواد درسی شاخه کار و دانش بسیار موثر واقع شوند.
وی بر گسترش همکاری ها و برگزاری جلسات کارشناسی تر در راستای قراردادن رشته های تحصیلی مدنظر سازمان شیلات در رشته های شاخه کار و دانش تاکید کرد.
در همین راستا در تایید این موضوع مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش از آمادگی مجموعه خود برای این امر خبر داد و گفت: امید است جلسات کارشناسی برای پیگیری موضوعات ادامه دار باشد و سازمان شیلات ایران نیز محتوای مدنظر خود در رشته های موردنیاز کشور را آماده و ارسال کند.
آقامحمدی استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای کمک به فرهنگ سازی در حوزه مصرف را بسیار موثر خواند و افزود: بازدیدهایی نیز از بخش های مدنظر سازمان شیلات انجام می شود تا بتوانیم سرفصل های مناسبی برای رشته کار و دانش تعریف کنیم.
در این جلسه همچنین بر ایجاد سر فصل هایی با موضوعات مصرف آبزیان و با هدف آشنایی دانش آموزان با تنوع غذاهای دریایی، تغییر الگوی غذایی خانوارها معطوف به مصرف آبزیان به عنوان غذای سالم، قرار دادن رشته های صید و صیادی و مدیریت بنادر در سرفصل های دروس رشته شیلات، هماهنگی برای ایجاد هنرستان های شیلاتی خاص هر منطقه، طراحی جشنواره ها و مسابقات آشپزی شیلاتی، برگزاری کارگاه های آموزشی شیلاتی و هماهنگی برای بازدیدهای شیلاتی تاکید شد.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان شیلات در این جلسه با تاکید بر اجرای مفاد تفاهم نامه های منعقد شده بر پیاده سازی پروژه های محلی و بین المللی که در راستای محرومیت زدایی و اشتغال زنان خانه دار استوار است، گفت: سطح اعتبارات خوبی در این زمینه تعریف شده است و همچنین کارگروه های مربوط به پرورش ماهی در قفس، ماهیان زینتی و خاویاری بایستی در مواد درسی شاخه کارو دانش مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فن آوری و توسعه بازار آبزیان به پروژه ایجاد ارزش افزوده ماهی گیدر در چابهار اشاره کرد و گفت: این پروژه درآمدزایی بسیار خوبی خواهد داشت که امید است بازدید از آن در برنامه مدیران آموزش و پرورش قرار گیرد.
عباس مختاری افزود: حدود 70 درصد از عملیات تولید در کشور توسط بخش خصوصی انجام شود و قابلیت صادراتی بسیار بالایی برای محصولات شیلاتی توسط این بخش ایجاد می شود که می توانند در مواد درسی شاخه کار و دانش بسیار موثر واقع شوند.
وی بر گسترش همکاری ها و برگزاری جلسات کارشناسی تر در راستای قراردادن رشته های تحصیلی مدنظر سازمان شیلات در رشته های شاخه کار و دانش تاکید کرد.
در همین راستا در تایید این موضوع مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش از آمادگی مجموعه خود برای این امر خبر داد و گفت: امید است جلسات کارشناسی برای پیگیری موضوعات ادامه دار باشد و سازمان شیلات ایران نیز محتوای مدنظر خود در رشته های موردنیاز کشور را آماده و ارسال کند.
آقامحمدی استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای کمک به فرهنگ سازی در حوزه مصرف را بسیار موثر خواند و افزود: بازدیدهایی نیز از بخش های مدنظر سازمان شیلات انجام می شود تا بتوانیم سرفصل های مناسبی برای رشته کار و دانش تعریف کنیم.
در این جلسه همچنین بر ایجاد سر فصل هایی با موضوعات مصرف آبزیان و با هدف آشنایی دانش آموزان با تنوع غذاهای دریایی، تغییر الگوی غذایی خانوارها معطوف به مصرف آبزیان به عنوان غذای سالم، قرار دادن رشته های صید و صیادی و مدیریت بنادر در سرفصل های دروس رشته شیلات، هماهنگی برای ایجاد هنرستان های شیلاتی خاص هر منطقه، طراحی جشنواره ها و مسابقات آشپزی شیلاتی، برگزاری کارگاه های آموزشی شیلاتی و هماهنگی برای بازدیدهای شیلاتی تاکید شد.
برچسب ها : سازمان شيلات ايران اقتصادسرآمد وزارت آموزشوپرورش
اخبار روز
-
بانک سپه پس از ادغام بالغ بر ۱۲۰۰ همت تسهیلات به تولیدکنندگان، سرمایهگذاران و عموم مردم پرداخت کرده است
-
آمادگی بانک تجارت برای حمایت بیشتر از صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
-
اطلاعیه مهم خانه مطبوعات استان قم در خصوص پایش اعضا بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
-
خوروبیابانک رکورد تولید ماهانه پتاس را شکست
-
هدف گذاری برای ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی در شهرک شهید سلیمانی اردبیل
-
فرودگاه قم؛ سرمایهگذاری هدفمند یا موازیکاری زیرساختی؟
-
با نیروی جوانان هند، برنامهٔ فضایی ما هر روز پیشرفتهتر و تأثیرگذارتر میشود
-
چالشهای پیادهسازی «مدیریت واحد حملونقل»
-
تغییر زمین بازی عربستان از درآمدهای نفتی به لجستیک
-
افزایش ریسک تردد نفتکشها در دریای کارائیب
-
پل خلیجفارس همچنان پشت سد تامین مالی
-
آغاز مقدمات ثبت جهانی بندر تاریخی سیراف
-
افزایش سطح دریاها تهدیدی جدی برای ساحلنشینان
-
پیشبینی ۱۷ میلیارد دلار سرمایهگذاری تا پایان برنامه هفتم
-
ظرفیت لجستیکی شهر فرودگاهی، فرصتی برای توسعه سرمایهگذاریهای کلان
-
بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل نقل اولویت دولت چهاردهم است
-
درآمد خدمات گمرکی در سال آینده اعلام شد
-
چابهار محور همکاریهای اقتصادی و لجستیکی ایران و افغانستان
-
ورود گردشگران خارجی به کشور به وضعیت عادی بازگشت
-
آغاز فصل تازه همکاریهای اقتصادی ایران و قزاقستان با محوریت لجستیک و مناطق آزاد
