تاریخ انتشار:1404/5/8

گسترش همکاری سازمان شیلات ایران و وزارت آموزشوپرورش در توسعه
اقتصادسرآمد- آموزشهای مهارتی شاخه کار و دانش در راستای گسترش همکاری سازمان شیلات ایران و وزارت آموزشوپرورش، سر فصل ها و موارد مد نظر دو حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش اقتصادسرآمد، در جلسه گسترش همکاری های آموزش و پرورش با سازمان شیلات ایران که امروز 8 مردادماه 1404 با حضور نمایندگان شیلات در حوزه آبزی پروری، صید و بنادر ماهیگیری، روابط عمومی، نمایندگان بخش خصوصی و تشکل ها ،صنعت و مدیران وزارت آموزش و پرورش در شاخه کار و دانش برگزار شد، بر مباحثی همچون پیگیری تفاهم نامه های منعقد شده، افزودن سرفصل های جدید آموزشی به رشته شیلات و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در فرهنگ سازی و حوزه مصرف تاکید شد.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان شیلات در این جلسه با تاکید بر اجرای مفاد تفاهم نامه های منعقد شده بر پیاده سازی پروژه های محلی و بین المللی که در راستای محرومیت زدایی و اشتغال زنان خانه دار استوار است، گفت: سطح اعتبارات خوبی در این زمینه تعریف شده است و همچنین کارگروه های مربوط به پرورش ماهی در قفس، ماهیان زینتی و خاویاری بایستی در مواد درسی شاخه کارو دانش مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فن آوری و توسعه بازار آبزیان به پروژه ایجاد ارزش افزوده ماهی گیدر در چابهار اشاره کرد و گفت: این پروژه درآمدزایی بسیار خوبی خواهد داشت که امید است بازدید از آن در برنامه مدیران آموزش و پرورش قرار گیرد.
عباس مختاری افزود: حدود 70 درصد از عملیات تولید در کشور توسط بخش خصوصی انجام شود و قابلیت صادراتی بسیار بالایی برای محصولات شیلاتی توسط این بخش ایجاد می شود که می توانند در مواد درسی شاخه کار و دانش بسیار موثر واقع شوند.
وی بر گسترش همکاری ها و برگزاری جلسات کارشناسی تر در راستای قراردادن رشته های تحصیلی مدنظر سازمان شیلات در رشته های شاخه کار و دانش تاکید کرد.
در همین راستا در تایید این موضوع مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش از آمادگی مجموعه خود برای این امر خبر داد و گفت: امید است جلسات کارشناسی برای پیگیری موضوعات ادامه دار باشد و سازمان شیلات ایران نیز محتوای مدنظر خود در رشته های موردنیاز کشور را آماده و ارسال کند.
آقامحمدی استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای کمک به فرهنگ سازی در حوزه مصرف را بسیار موثر خواند و افزود: بازدیدهایی نیز از بخش های مدنظر سازمان شیلات انجام می شود تا بتوانیم سرفصل های مناسبی برای رشته کار و دانش تعریف کنیم.
در این جلسه همچنین بر ایجاد سر فصل هایی با موضوعات مصرف آبزیان و با هدف آشنایی دانش آموزان با تنوع غذاهای دریایی، تغییر الگوی غذایی خانوارها معطوف به مصرف آبزیان به عنوان غذای سالم، قرار دادن رشته های صید و صیادی و مدیریت بنادر در سرفصل های دروس رشته شیلات، هماهنگی برای ایجاد هنرستان های شیلاتی خاص هر منطقه، طراحی جشنواره ها و مسابقات آشپزی شیلاتی، برگزاری کارگاه های آموزشی شیلاتی و هماهنگی برای بازدیدهای شیلاتی تاکید شد.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان شیلات در این جلسه با تاکید بر اجرای مفاد تفاهم نامه های منعقد شده بر پیاده سازی پروژه های محلی و بین المللی که در راستای محرومیت زدایی و اشتغال زنان خانه دار استوار است، گفت: سطح اعتبارات خوبی در این زمینه تعریف شده است و همچنین کارگروه های مربوط به پرورش ماهی در قفس، ماهیان زینتی و خاویاری بایستی در مواد درسی شاخه کارو دانش مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فن آوری و توسعه بازار آبزیان به پروژه ایجاد ارزش افزوده ماهی گیدر در چابهار اشاره کرد و گفت: این پروژه درآمدزایی بسیار خوبی خواهد داشت که امید است بازدید از آن در برنامه مدیران آموزش و پرورش قرار گیرد.
عباس مختاری افزود: حدود 70 درصد از عملیات تولید در کشور توسط بخش خصوصی انجام شود و قابلیت صادراتی بسیار بالایی برای محصولات شیلاتی توسط این بخش ایجاد می شود که می توانند در مواد درسی شاخه کار و دانش بسیار موثر واقع شوند.
وی بر گسترش همکاری ها و برگزاری جلسات کارشناسی تر در راستای قراردادن رشته های تحصیلی مدنظر سازمان شیلات در رشته های شاخه کار و دانش تاکید کرد.
در همین راستا در تایید این موضوع مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش از آمادگی مجموعه خود برای این امر خبر داد و گفت: امید است جلسات کارشناسی برای پیگیری موضوعات ادامه دار باشد و سازمان شیلات ایران نیز محتوای مدنظر خود در رشته های موردنیاز کشور را آماده و ارسال کند.
آقامحمدی استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای کمک به فرهنگ سازی در حوزه مصرف را بسیار موثر خواند و افزود: بازدیدهایی نیز از بخش های مدنظر سازمان شیلات انجام می شود تا بتوانیم سرفصل های مناسبی برای رشته کار و دانش تعریف کنیم.
در این جلسه همچنین بر ایجاد سر فصل هایی با موضوعات مصرف آبزیان و با هدف آشنایی دانش آموزان با تنوع غذاهای دریایی، تغییر الگوی غذایی خانوارها معطوف به مصرف آبزیان به عنوان غذای سالم، قرار دادن رشته های صید و صیادی و مدیریت بنادر در سرفصل های دروس رشته شیلات، هماهنگی برای ایجاد هنرستان های شیلاتی خاص هر منطقه، طراحی جشنواره ها و مسابقات آشپزی شیلاتی، برگزاری کارگاه های آموزشی شیلاتی و هماهنگی برای بازدیدهای شیلاتی تاکید شد.
برچسب ها : سازمان شيلات ايران اقتصادسرآمد وزارت آموزشوپرورش
اخبار روز
-
تسهیلات ۲۳ درصدی برای نوسازی بافتهای فرسوده
-
پایان بهسازی باند فرودگاه بم در هفته آینده
-
فعالیت ۲۴ ساعته مراکز معاینه فنی با هدف ارتقای ایمنی سفرهای اربعین
-
پروژه رها شده از سال ۸۵؛ بالاخره به اتمام رسید
-
آغاز پروازها از هفته دولت
-
اخذ گواهی دانشبنیان برای سه پروژه فناورانه همراه اول
-
رویداد کوهنوردی نظامیان جهان در قله دماوند بستری برای نمایش و توسعه صلح و دوستی است
-
پرواز تبریز به باکو توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برقرار شد
-
اولین کشتی تجاری از آذربایجان در بندرآستارا پهلوگرفت
-
گامهای بلند برای توسعه پایدار آبزیپروری شور
-
گسترش همکاری سازمان شیلات ایران و وزارت آموزشوپرورش در توسعه
-
میانگین سنی ناوگان هوایی ایران ۲۸ سال است
-
زمینههای همکاری شیلاتی ایران و چین افزایش می یابد
-
ارزیابی ایمنی شرکتهای سرمایه گذاری و پیمانکاران فعال در بندر امیرآباد
-
افزایش ۴ برابری ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه شهدای ایلام
-
دیدار وزیر امور خارجه با رئیسجمهور تاجیکستان
-
آغاز عملیات اجرایی دومین نیروگاه خورشیدی بزرگ کشور در منطقه آزاد ارس
-
دبیر شورایعالی مناطق آزاد: حل مشکلات فعالین اقتصادی ارس در اولویت است
-
آغاز نوبتدهی مجازی به ناوگان تجاری در پایانه مرزی بازرگان
-
آمادگی کامل فرودگاه آیتالله جمی آبادان برای خدمترسانی به زائران اربعین