تاریخ انتشار:1404/5/8
رسولی:فعال شدن مجدد بندر تجاری آستارا
اولین کشتی تجاری از آذربایجان در بندرآستارا پهلوگرفت
اقتصادسرآمد- پس از یک سال و نیم تعطیلی و انسداد مسیر کشتی بر اثر انباشت بیش از یک میلیون مترمکعب رسوب، عصر امروز چهارشنبه ۸ مرداد ماه ، اولین کشتی تجاری از بندر هوسان آذربایجان با موفقیت در اسکله شماره ۱ بندر آستارا پهلو گرفت. این رویداد، نقطه عطفی در احیای فعالیتهای اقتصادی و تجاری این بندر محسوب میشود.
به گزارش اقتصادسرآمد، کاهش شدید تراز آب دریای خزر، انباشت رسوب در کانال دسترسی و مشکلات قراردادی، از آذرماه ۱۴۰۲ مانع تردد کشتیها شده بود که پس از بررسیهای کارشناسی فشرده و تصمیم گیری سازمان بنادر و دریانوردی در اسفند ماه سال قبل، از ۱۳ فروردین ۱۴۰۴ آغاز شد و تاکنون با بیش از ۱۵۰ هزار مترمکعب رسوب برداری، این بندر را آماده پهلوگیری کشتی کرد.
سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این مطلب اعلام کرد: یک فروند کشتی با ظرفیت ۱۶۰۰ تن امروز وارد بندر آستارا شد تا باره ای صادراتی شامل مصالح ساختمانی و مواد معدنی را بارگیری کند.
وی با بیان اینکه لایروبی با استفاده از لایروبهای کاتر ساکشن و هاپر ساکشن برای تعمیق بیشتر کانال ادامه دارد، افزود: همچنین، تخلیه بانک رسوب و اطاله موجشکن برای جلوگیری از بازگشت رسوب در دستور کار است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت بنادر شمالی کشور در کریدور شمال–جنوب، گفت: توانستیم در مدت کوتاهی مسیر تردد کشتیها را بازگشایی کنیم. این موفقیت، گام اول در توسعه بندر آستارا است و برنامههای بلندمدتی برای افزایش ظرفیت آن داریم.
به گفته رسولی، افزایش حجم تجارت با آذربایجان و کشورهای حوزه خزر، توسعه زیرساختهای بندری و لجستیکی، جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی در پروژههای دریامحور از مهمترین چشم انداز های بنادر شمالی خواهد بود .
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: این رویداد نهتنها موجب فعالیت اقتصادی منطقه می شود، بلکه گامی مهم در تقویت همکاریهای بینالمللی ایران در حوزه حملونقل دریایی در خزر محسوب میشود
سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این مطلب اعلام کرد: یک فروند کشتی با ظرفیت ۱۶۰۰ تن امروز وارد بندر آستارا شد تا باره ای صادراتی شامل مصالح ساختمانی و مواد معدنی را بارگیری کند.
وی با بیان اینکه لایروبی با استفاده از لایروبهای کاتر ساکشن و هاپر ساکشن برای تعمیق بیشتر کانال ادامه دارد، افزود: همچنین، تخلیه بانک رسوب و اطاله موجشکن برای جلوگیری از بازگشت رسوب در دستور کار است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت بنادر شمالی کشور در کریدور شمال–جنوب، گفت: توانستیم در مدت کوتاهی مسیر تردد کشتیها را بازگشایی کنیم. این موفقیت، گام اول در توسعه بندر آستارا است و برنامههای بلندمدتی برای افزایش ظرفیت آن داریم.
به گفته رسولی، افزایش حجم تجارت با آذربایجان و کشورهای حوزه خزر، توسعه زیرساختهای بندری و لجستیکی، جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی در پروژههای دریامحور از مهمترین چشم انداز های بنادر شمالی خواهد بود .
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: این رویداد نهتنها موجب فعالیت اقتصادی منطقه می شود، بلکه گامی مهم در تقویت همکاریهای بینالمللی ایران در حوزه حملونقل دریایی در خزر محسوب میشود
برچسب ها : بندرآستارا اقتصادسرآمد سازمان بنادر
اخبار روز
-
بازدید قائممقام مدیرعامل راهآهن از ادارهکل راهآهن شرق
-
افتتاح مسیر جدید چین – قرقیزستان – ازبکستان؛ فرصت تازه برای کریدورهای ترانزیتی ایران
-
دیدار مدیرعامل راهآهن با خیر برجسته تبریزی
-
میز تجاری جمهوری آذربایجان در منطقه آزاد ارس برگزار شد
-
پایان عملیات اجرایی راهآهن چابهار-زاهدان تا ۶ ماه آینده
-
زمانی برای تزریق تسهیلات روسی به پروژه ریلی
-
چالشها ی پیشروی تعاونی ها در حوزه دریایی
-
انتقال آب از سد خالی «لار» در دستور کار!
-
دومین همایش توسعه دریامحور و بازشناسی فرصتها
-
ضرورت پایداری پیوند فرهنگی مردم و دریا
-
الزامات داوری دریایی قراردادهای اجاره کشتی
-
تشریح اهداف کلان توسعهای سازمان بنادر در سال آینده
-
۱۰ هزار دستگاه ماشینآلات، پشتوانۀ ایمنی راههای کشور
-
۳۰ درصد قیر تولیدی کشور در میان دستگاههای اجرایی توزیع میشود
-
اخذ صلاحیت حرفهای تولیدکنندگان آسفالت الزامی شد
-
واریز بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان در مهرماه
-
بهرهبرداری از دو پروژه با حضور قائممقام مدیرعامل راهآهن
-
تقویت کریدور شمال- جنوب؛ اولویت راهآهن ایران در تعاملات با هند
-
از تبادل تجربیات فنی، تا سرمایهگذاری مشترک
-
تسهیل صدور مجوزهای آبزیپروری در شرق اصفهان
