تاریخ انتشار:1404/5/9

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛
تلاش برای به صدا در آمدن سوت قطار در جیرفت
اقتصادسرآمد- وزیر راه و شهرسازی لزوم جلوگیری از پوک شدن بافت قدیم شهرها را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، فرزانه صادق امروز ۹ مرداد در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت از تمدن هزاران ساله این شهر به نیکی یاد کرد و گفت: دومین سفرم را به جنوب کشور و استان کرمان انجام دادم و در سفرهای بعدی سعی بر قدر شناسی داریم که باید به دور از تعارفات بیانی باشد و الان وقت آن است که به صورت عملی وارد میدان بشویم.
وی با اشاره به همدلی و حمایتهای مردم در جنگ ۱۲ روزه، افزود: من به عنوان یکی از مسئولان باید بگویم بعد از جنگ ۱۲ روزه که کشورمان باز دچار تحمیل شد، به عنوان دست اندرکاران باز از صاحبان اصلی انقلاب جاماندیم که سفرهای بعد از جنگ با هدف قدردانی ادامه دارد.
وزیر راه و شهرسازی محرومیت جنوب کرمان را ناشی از محرومیت مسئولیت پذیری دانست و اظهار کرد: همیشه میگوییم محرومیت جنوب کرمان اما محروم نیست. اینجا محروم واقع شده که از تدبیر و مسئولیت پذیری محروم بوده و بحث دولتها نیست زیرا این خطه صاحب ظرفیت و تمدن است و باید با انگیزههای چندین برابری از شرمندگی مردم در بیاییم.
وی افزود: بعضا اعتبارات و بودجههایی بوده اما اتفاقی رقم نخورده و ناترازیهای زیادی داریم و باید منابع محدود را به نتیجه برسانیم.
صادق بر لزوم بهرهمندی از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی باید به صورت جدی ورود کند و مطالباتی دارد که شفافیت رفتار ماست و باید از دخالتهای بیجا کم کنیم و هر آنچه در حوزه راه و شهرسازی و مولدسازی و اختیارات ماست، دنبال میکنیم و در قدم بعدی که باید پیگیریهای بین بخشی باشد، کنار همه خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی مطالبات حوزه راههای در جنوب کرمان را بهجا دانست و گفت: عدالت اعتباری و فضایی را باید دنبال کنیم. تاکید بر تسریع تخصیص منابع را داریم و در همین راستا رئیس جمهور سرزده به وزارتخانهها میرود که بیانگر توجه به رضایتمندی جامعه است.
وی ناوگان فرسوده حمل و نقل جادهای از نوع مسافری را یک چالش دانست که موجب تصادفات و تلفات است و افزود: ناوگان فرسوده مهمترین تاثیر را بر اقتصاد و توسعه دارد و بار استخوانبندی توسعه در کشور روی ریل است.
صادق از پیگیریهای مجدانه نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک بازوی اجرایی یاد کرد و افزود: آنچه به بخش دولتی برمیگردد انجام میدهیم و با توجه به این که جنوب کرمان قطب کشاورزی کشور است، حتما هماهنگی خواهیم کرد تا بخش خصوصی را قانع کنیم که به پروژههای ریلی ورود کند.
وی برآورد اولیه پروژه راه آهن جیرفت-بم را ۳۴ همت اعلام کرد که عدد بزرگی است و باید این رقم به نتیجه برسد و با جدیت بیشتر تامین منابع را دنبال میکنیم.
وی تامین منابع حمل و نقل ریلی را یکی از مهمترین موضوعات دانست و گفت: در زمینه ناوگان مسافری با چالشهای زیادی روبهرو هستیم که باید برطرف شوند.
وزیر راه و شهرسازی عدم پاسخگویی نسبت به آورده مردم در بحث مسکن را یک نکته قابل توجه دانست و گفت: متاسفانه در سالهای گذشته در جواب آورده مردم کاری نکردیم و تلاش بر این است واگذاریها بعد از آمادهسازی اراضی صورت بگیرد.
وی پوک شدن بافت قدیم شهرها را یادآور شد و اظهار کرد: عدم توجه به بافت فرسوده و پوک شدن شهرها تبعات زیادی دارد که با تعامل سازنده و حمایتهای مجلس از دولت و نقدهای سازنده و تعاملی که شکل گرفته، در سطح ملی موثر خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به مطالبات مردمی نسبت به تأمین اعتبار برای پروژه راه آهن در جیرفت گفت: دلم میخواهد صدای سوت قطار را در جیرفت بشنوم و بعد از تأمین منابع، وعده تحقق و زمانبندی طرح را اعلام میکنیم
وی با اشاره به همدلی و حمایتهای مردم در جنگ ۱۲ روزه، افزود: من به عنوان یکی از مسئولان باید بگویم بعد از جنگ ۱۲ روزه که کشورمان باز دچار تحمیل شد، به عنوان دست اندرکاران باز از صاحبان اصلی انقلاب جاماندیم که سفرهای بعد از جنگ با هدف قدردانی ادامه دارد.
وزیر راه و شهرسازی محرومیت جنوب کرمان را ناشی از محرومیت مسئولیت پذیری دانست و اظهار کرد: همیشه میگوییم محرومیت جنوب کرمان اما محروم نیست. اینجا محروم واقع شده که از تدبیر و مسئولیت پذیری محروم بوده و بحث دولتها نیست زیرا این خطه صاحب ظرفیت و تمدن است و باید با انگیزههای چندین برابری از شرمندگی مردم در بیاییم.
وی افزود: بعضا اعتبارات و بودجههایی بوده اما اتفاقی رقم نخورده و ناترازیهای زیادی داریم و باید منابع محدود را به نتیجه برسانیم.
صادق بر لزوم بهرهمندی از ظرفیت بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی باید به صورت جدی ورود کند و مطالباتی دارد که شفافیت رفتار ماست و باید از دخالتهای بیجا کم کنیم و هر آنچه در حوزه راه و شهرسازی و مولدسازی و اختیارات ماست، دنبال میکنیم و در قدم بعدی که باید پیگیریهای بین بخشی باشد، کنار همه خواهیم بود.
وزیر راه و شهرسازی مطالبات حوزه راههای در جنوب کرمان را بهجا دانست و گفت: عدالت اعتباری و فضایی را باید دنبال کنیم. تاکید بر تسریع تخصیص منابع را داریم و در همین راستا رئیس جمهور سرزده به وزارتخانهها میرود که بیانگر توجه به رضایتمندی جامعه است.
وی ناوگان فرسوده حمل و نقل جادهای از نوع مسافری را یک چالش دانست که موجب تصادفات و تلفات است و افزود: ناوگان فرسوده مهمترین تاثیر را بر اقتصاد و توسعه دارد و بار استخوانبندی توسعه در کشور روی ریل است.
صادق از پیگیریهای مجدانه نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک بازوی اجرایی یاد کرد و افزود: آنچه به بخش دولتی برمیگردد انجام میدهیم و با توجه به این که جنوب کرمان قطب کشاورزی کشور است، حتما هماهنگی خواهیم کرد تا بخش خصوصی را قانع کنیم که به پروژههای ریلی ورود کند.
وی برآورد اولیه پروژه راه آهن جیرفت-بم را ۳۴ همت اعلام کرد که عدد بزرگی است و باید این رقم به نتیجه برسد و با جدیت بیشتر تامین منابع را دنبال میکنیم.
وی تامین منابع حمل و نقل ریلی را یکی از مهمترین موضوعات دانست و گفت: در زمینه ناوگان مسافری با چالشهای زیادی روبهرو هستیم که باید برطرف شوند.
وزیر راه و شهرسازی عدم پاسخگویی نسبت به آورده مردم در بحث مسکن را یک نکته قابل توجه دانست و گفت: متاسفانه در سالهای گذشته در جواب آورده مردم کاری نکردیم و تلاش بر این است واگذاریها بعد از آمادهسازی اراضی صورت بگیرد.
وی پوک شدن بافت قدیم شهرها را یادآور شد و اظهار کرد: عدم توجه به بافت فرسوده و پوک شدن شهرها تبعات زیادی دارد که با تعامل سازنده و حمایتهای مجلس از دولت و نقدهای سازنده و تعاملی که شکل گرفته، در سطح ملی موثر خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به مطالبات مردمی نسبت به تأمین اعتبار برای پروژه راه آهن در جیرفت گفت: دلم میخواهد صدای سوت قطار را در جیرفت بشنوم و بعد از تأمین منابع، وعده تحقق و زمانبندی طرح را اعلام میکنیم
برچسب ها : وزیر راه و شهرسازی اقتصادسرآمد راه آهن جیرفت
اخبار روز
-
حمل و نقل عمومی بوشهر پای کار اعزام زائران اربعین حسینی
-
۶۵۰۰کیلومتر راه اصلی و ۷۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور در دست اجراست
-
توسعه کرمان نیازمند توجه، تدبیر و مشارکت بخش خصوصی است
-
پروازهای آئروفلوت روسیه به تهران ۱۵ مرداد دوباره برقرار میشود
-
۲۰۰یا ۵۵۰ فروند؛ نیاز واقعی ناوگان هوایی کشور چقدر است؟
-
تلاش برای به صدا در آمدن سوت قطار در جیرفت
-
پروژه راهآهن ترانس افغان شتاب میگیرد
-
اعزام گروه ۱۵ نفره راهداری و حمل و نقل جادهای گلستان به مرز مهران
-
از راهآهن جیرفت تا جادههایی که سالهاست دو بانده نشدهاند
-
تسهیلات ۲۳ درصدی برای نوسازی بافتهای فرسوده
-
پایان بهسازی باند فرودگاه بم در هفته آینده
-
فعالیت ۲۴ ساعته مراکز معاینه فنی با هدف ارتقای ایمنی سفرهای اربعین
-
پروژه رها شده از سال ۸۵؛ بالاخره به اتمام رسید
-
آغاز پروازها از هفته دولت
-
اخذ گواهی دانشبنیان برای سه پروژه فناورانه همراه اول
-
رویداد کوهنوردی نظامیان جهان در قله دماوند بستری برای نمایش و توسعه صلح و دوستی است
-
پرواز تبریز به باکو توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برقرار شد
-
اولین کشتی تجاری از آذربایجان در بندرآستارا پهلوگرفت
-
گامهای بلند برای توسعه پایدار آبزیپروری شور
-
گسترش همکاری سازمان شیلات ایران و وزارت آموزشوپرورش در توسعه