تاریخ انتشار:1404/5/22
کمک نیروگاه بعثت به تثبیت ولتاژ و تأمین برق در جنوب و شرق تهران
اقتصادسرآمد- نیروگاه بعثت یک نیروگاه ۶۱ ساله است که با سه واحد ساخت آمریکا در حال تولید برق است؛ وجود تحریم ها سبب شد این نیروگاه برای رفع نیازها به سمت داخلی سازی برود و از تولید داخل استفاده کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق بعثت گفت: نیروگاه ما در تثبیت ولتاژ کمک شایانی به تأمین برق در جنوب و شرق تهران میکنیم. علیرضا شیخی، مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق بعثت، در نشست اظهار داشت: برق بعثت سه واحد دارد که ساخت آمریکاست و دچار تحریم شدیم و به سمت ساخت داخل رفتیم و با وجود تحریمها، امسال موفق شدیم واحدها را در مدار نگه داریم. تولید امسال ما نسبت به سال گذشته بالغ بر ۶۸ درصد بوده و واحدها به طور مداوم در مدار بودهاند. همچنین، سعی کردیم خروجیهای اضطراری را به حداقل برسانیم، به ویژه در شرایط جنگ ۱۲ روزهای که داشتیم؛ چیزی به اسم تعطیلی در نیروگاه نداریم.
مدیر عامل شرکت بعثت خاطرنشان کرد: صنعت برق با چالشهایی روبهرو است، اما همکاران ما شبانهروزی تلاش میکنند تا چراغ خانهها خاموش نمانند. نیروگاه ما در تأمین مگاوات نقش بسزایی دارد و در تثبیت ولتاژ کمک شایانی به تأمین برق در جنوب و شرق تهران میکنیم.
شیخی همچنین به هزینههای نوسازی واحدها اشاره کرد و گفت: امسال بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای نوسازی برج خنک کن واحد ۱ هزینه کردیم. اورهال واحدها به طور کامل انجام شده و واحد ۳ و ۱ نیز نوسازی شدهاند. در حال حاضر، همه سه واحد در مدار هستند و حداکثر تولید را داریم. وی گفت: این نیروگاه تنها نیروگاه دارای استحصال گاز CO۲ است و نیروگاه سبز کشور محسوب می شود.
مدیر عامل شرکت بعثت خاطرنشان کرد: صنعت برق با چالشهایی روبهرو است، اما همکاران ما شبانهروزی تلاش میکنند تا چراغ خانهها خاموش نمانند. نیروگاه ما در تأمین مگاوات نقش بسزایی دارد و در تثبیت ولتاژ کمک شایانی به تأمین برق در جنوب و شرق تهران میکنیم.
شیخی همچنین به هزینههای نوسازی واحدها اشاره کرد و گفت: امسال بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای نوسازی برج خنک کن واحد ۱ هزینه کردیم. اورهال واحدها به طور کامل انجام شده و واحد ۳ و ۱ نیز نوسازی شدهاند. در حال حاضر، همه سه واحد در مدار هستند و حداکثر تولید را داریم. وی گفت: این نیروگاه تنها نیروگاه دارای استحصال گاز CO۲ است و نیروگاه سبز کشور محسوب می شود.
برچسب ها : تولید برق بعثت اقتصادسرآمد تولید برق
اخبار روز
-
امسال؛ آغاز به کار نخستین کشتی کروز کشور در دریای خزر
-
به دنبال بهسازی بندر ماهیگیری بریس در سواحل شرقی چابهار هستیم
-
توافق تهران و آتن بر تدوین بسته همکاری مشترک
-
فصل جدید روابط ایران و چین باید در صنعت گردشگری متجلی شود
-
بیانیه خط مشی شورای عالی ایمنی شرکت فرودگاهها رونمایی شد
-
پروژه راه آهن آستارا سالانه ۲ میلیون تن کالا را جابه جا می کند
-
جنایت جنگی آمریکا در مخازن آب «سیریک»
-
واکاوی زخم کهنهی سرمایهداری رفاقتی
-
ضاحیه و محاصره دریایی
-
بازگشت واحد شماره 2 نیروگاه بعثت به مدار تولید در کمتر از 48 ساعت
-
ترکیب تجربه، نوآوری و تخصص؛ مزیت رقابتی «وفیروزه» در بورس تهران
-
توسعه بنادر خوزستان در گرو تسهیل مقررات و حمایتهای قضایی است
-
بوشهر، پایلوت اجرای پروژه ملی هوشمندسازی بنادر کشور
-
تداوم فعالیت چرخه حملونقل جادهای با جابهجایی ۹۰ میلیون تُن کالا در دو ماهه نخست سال جاری
-
نخستین صادرات ترکیبی LPG به افغانستان و پاکستان از بندر خرمشهر
-
ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر کشور به حدود ۱۷۰۰۰ مگاوات رسید
-
اطلاعیه وزارت نیرو درباره برخی شائبههای مطرحشده درخصوص خاموشیها
-
محروم کردن مردم از آب در فصل گرم مصداق جنایت علیه بشریت است
-
تخریب دو مخزن آب در بخش بمانی سیریک هرمزگان
-
برخورد قانونی محیط زیست با صید کوسه ماهیان و سفره ماهیان خلیج فارس
